Må prøve metabond selv når jeg skal ta neste oljeskift. Trur jeg kunne trenge det selv!
Printable View
Fått en god deal på full Evo-styling ferdig lakkert i riktig farge, blir hentet i kveld. Frontfanger, sideskjørt og noe greier som skal limes på bakfangeren. Blir bra å få på nylakkerte deler i steden for steinsprutfesten jeg har nå :)
Kjørte videre og målte Selbu-Lillehammer-Bergen til 0,86 i snitt. Merk at alt dette er tall fra kjørecomputeren.
Resatte den i dag før jeg kjørte en tur og vasket bilen, så blir det noen dager med småkjøring her hjemme før jeg kommer med noen oppdatering på det :)
Men vasket bilen ja, herregud den var møkkete :) Pøste på med tre liter Surfex 1:20 og det rant av nok støv og sand til at jeg kunne laget sandkasse til småen. Prøvde Auto Finesse sin Lather-shampo, som ikke uventet skummet godt og gav god glid til Supernatural-svampen. Ble da rent til slutt..
Var jo ikke så gale forbruk det :)
Vasket du den i Fyllingsdalen, syns jeg så deg kjøre forbi i det jeg kjørte inn på Statoil (Spelhaugen)
Godt fornøyd med forbruket selv enn så lenge :)
Var mandag kveld jeg vasket og da var jeg i sentrum. Men tirsdag var jeg i dalen på dagtid, og forbi Statoil et par ganger..
Fikk hentet sensor, brakett og skrue til nivåsensor på alarmen fra Frydenbø i dag. Monteringsanvisningen var i restordre og uten noen estimert leveringsdato.. Kan ikke være veldig vanskelig, men usikker på akkurat hvor den skal festes. De kunne ikke hjelpe meg med annet enn hvilket hjørne av bilen den skulle festes.
Skal søke litt selv, men hvis noen har tips eller klarer å finne monteringsanvisning til meg så blir jeg glad! 99-00 har en annen brakett og sensor enn -98, og bilen hører helt sikkert til i den siste serien av chassisnr på 2000-modellene hvis det er noen skiller på det.
Fant ut at det er denne kontakten som jeg har lurt på tidligere, bak på høyre side under gulvet, så da er søkeområdet begrenset noe :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/883.jpg
Edit: Ser ut som jeg bare må finne et skruehull som er skjult under noe pålimt anti-gnikke-beskyttelse, og den tappen på braketten skal bøyes 90grader og gå ned i hullet hvor kabelen er festet på bildet mitt over: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=165819 :)
Da var den montert, håper å få testet den ca plutselig.. :)
For å hjelpe meg å huske eller finne det igjen kjapt neste gang jeg lurer:
Sitat:
Opprinnelig postet av 2000 Volvo S & V70 Owners manual
Fikk hjelp av en kompis til litt våtslip og polering i dag på en "hit'n run" jeg hadde fått på på venstre støtfangerhjørne foran.
Hvis jeg husker rett var det et par runder med P3000-papir, et par pass med spiderpad og Scholl S3(?) på roterende, og til slutt en eller annen finere polish på DA.
Bare dårlige mobilbilder dessverre.
Før:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1110.jpg
Etter (traff ikke helt samme vinkel ser jeg, fordi merket som jeg siktet etter på første bildet er 99% borte):
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1111.jpg
Ikke helt 100% men dramatisk mye bedre og jeg er storfornøyd! :) Må ha direkte sol eller en kraftig lykt på en ren bil og vite hvor man skal lete for å finne det nå..
Fikk også sett nøyere på lignende skade jeg har på venstre hjørne bak, men den var drøyere og er umulig å redde uten omlakkering :(
Det ble veldig bra da. Alltid kjedelig med hit and run.
Jo takk for det. Han kompisen min hadde en litt drøyere skade på akkurat samme sted, og hadde fått tilbud på fiks fra et lakkfirma på litt over 4000. Hans ble også mer enn 95% redusert med samme metode, bare litt mer våtsliping.
Vi har en stående deal om at han skal få ta resten av bilen min en gang også, en dag/dager vi har god tid. Når ungene flytter ut kanskje... :p
Det er klart, sånn er det her og. Biler kan man drive med resten av livet, men disse ungene blir jo voksne så fort :)
Det er noe helt spesielt (som denne korrigeringsjobben f.eks.) hvis jeg er ute og koser med bilen før småen er i seng. Det er derfor omtrent alle vaskebildene mine er tatt i dårlig lys, og det er sjelden jeg får gjort alt jeg ønsker pga tiden som ikke strekker til.
Men nå har jeg oppdaget noe som heter ONR-vask (Optimum No-Rinse, en slags såpe) som gjør vedlikeholdsvask mye raskere og enklere, i hvert fall for meg som ellers må dra med alt utstyr og kjøre et lite stykke for å vaske bilen. Trenger ikke høytrykk, blir lite søl og bilen blir tørr med en gang. Så det har junior faktisk vært med på en gang allerede. Virket som det var spennende og gøy :)
Dekslet er bare klipsa på polskopen, så den funker på 99% av batteriene som selges.
Det siste året har jeg skrudd på 9 forskjellige 850er og V70er, og alle har hatt samme patent som det ovlov86 beskriver. Inkl min egen :)
Uansett hgnubel, det med barn foran bil og alt det er jeg enig i, men hvis du aldri har tid til bilen din på kvelden, så legger barna seg for sent. Har flere kamerater som både har barn og bil. Alle de har tid til å holde på litt en kveld innimellom, rett og slett fordi barna er i seng til rett tid :) Prioriterer man riktig, lar det meste seg gjøre :) Så vil abosolutt si at dine prioriteringer virker meeeeget oppegående :)