Hvor regnet du det ut? Jeg kikket såvidt gjennom toll.no og prøvde å bruke import-kalkulatoren og kom frem til litt over halvparten av tallet ditt, men vet ikke om den fremgangsmåten har noe med virkeligheten å gjøre :)
Printable View
240 83:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37810886
Fint eksemplar fra en årgang som nå begynner å tynnes ut kraftig.
Det står 82 hk, så jeg begynte å lure på om det var diesel, men det er sikkert sammenblanding mellom hk og kW.
Såg jo grei ut den:) Men han kjem nok ikkje heilt til sin rett utan litt vask/rens innvendig, i motorrom og ei polering utvendig, men då trur eg han hadde blitt veldig fin:)Han er jo snart veteran no, so det er jo ikkje so rart at det minkar på dei med denne fronten, men det er litt trist:(:p
Jeg tenker at det kanskje er skygger og lysforhold som gjør det, men jeg kan jo ikke utelukke at du har rett.
Gull gull :D
940 turbo
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37474460
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37813949
her er en fin s80 :)
Flotte bilder............
Grom motor hvertfall! Litt kjedelig med en automat som overhales, blir fort vekk 20 - 30000 om verksted skal gjøre det.
Jeg syntes prisen var veldig drøy jeg, har sett flere tilsvarende, som for eksempel denne som både koster mindre og ikke trenger automatkasseoverhaling (akkurat nå).
Enig med de_icer, flere av disse som har ligget ute med penere km stand og priser rundt 140-150 000 kr.
Det blir en avveining med årsmodell, motor, utstyr og km-stand. Uansett, hvis man leter bare litt, finner man mange gode tilbud på S80. Mange som kikker på en S80 vil si at det er en veldig fin bil (som jeg selv har erfart). Men siden så mange av dem likevel helst vil ha stasjonsvogn (V70) når det kommer til stykket, blir S80 fort et prisgunstig alternativ for den som slår til. :p
For og ikke snakke om at den har større kupè, er meir komfortabel, og av ein eller annen grunn har bedre svingradius(Gjelder hvertfall med tanke på min S80 fra 2004 og mine foreldres V70 fra 05).
Virker som anlegget i min S80 er bedre enn det som er i V70'n til opphavet, selv om det er det største anlegget i begge bilene(Men forskjellig hovedenhet).
Det som kanskje har noe å si på komforten er kanskje at V70'n har Four-C noe min ikke har.
Dessuten så har førersetet dems revna i sømmen mot døra, noe min ikke har selv om min har gått lenger.
Lyden er bedre i s80, fordi kupéen er bedre lydmessig. Svingen er bedre fordi s80 har større hjulhus med plass til meir sving, samt større sporvidde og breidare bil. S80 er som å køyre lastebil på vegen i forhold til v70, den er mykje større.
Det er vel med disse som med andre "premium"-biler, de blir for dyre å eie for den som ikke har råd til å kjøpe den ny.. S80 er vel ikke i utgangspunktet en bil som er så ekstremt dyr å eie sammenliknet med en del av de store tyske, men motor/girkasse kombinasjonen gjør at man ikke bare kan frykte, men forvente seg reparasjoner i 50 000 kroners klassen og da blir det ikke akkurat noe fornuftig valg for de fleste :(