Opprinnelig postet av
Daniel V
Veldig enig! :) Har hatt mine bilkjøp hvor jeg har tjent greit uten å gjøre en dritt med bilen. Det gjelder som oftest bare å ta noen gode bilder, og skrive en god annonse, så ringer folk i fleng. Tjente selv 10 000,- på en Golf 1 jeg hadde to uker i fjor. Kjøpte den for 15 000,-, polerte den, kjørte 1000km med den og skrev en god annonse og tok noen bedre bilder, så ble det budkrig og jeg fikk 25 000,- for den :p
Det er helt sykt hvor avgjørende en god annonse er. Gidder man bare å sette seg ned å skrive utfyllende om alt, så går bilen fort.
De som det kun står "ring for info" blir jo aldri solgt. Jeg har ikke lyst til å kjøpe sånne biler, for jeg tenker at hvis man ikke gidder å skrive en ordentlig annonse når man skal selge noe, hva er da odsen for at man har orka å vedlikeholde bilen?
Grunnen til at Mathiesen solgte denne billig var jo fordi ingen meldte interesse. Den lå først til 15, men markedet for B14 og variomatic er ikke store greiene, så han ble glad da han fikk 12. Hvordan selger tror at markedet som ikke ville gi 15 000 for bilen, nå plutselig vil gi 25 000,- to uker senere er jo litt ubetydelig :p
Denne har rette fargen :rolleyes:, men bortsett fra det er jo det meste feil. Eldste utseendet med de stygge fangerne, vario, B14, ribbet for utstyr etc... Ikke akkurat den første bilen noen som er ute etter en ålreit 340 vil ha :p