Ikke? Synes det ikke er så mange poster siden jeg poengterte at dette var nettopp en av årsakene til at den nedtrukne kortsideradie"patenten" jeg og Bjørn opererer med funker bedre ved laddetrykk og økte hastigheter... "linjæriteten" ved økt tetthet over atmosfærisk avtar ikke like mye som om man graver i taket... Skal vise dette når jeg får flowbenken oppe å gå... den blir både å kunne trekke i nærheten 200", og ved litt omkobling "ladde" 1 bar og vel så det om man kobler utløpet på sentrifugalkompressoren inn på porten kontra å suge gjennom den, man kan simulere mottrykk også ved å ha et spjeld ved utløpet i bunnen av "sylindra" så man også kan få Delta-P til å tilsvare 28" MEN med økt massetetthet, hvorpå CFM måles downstream etter dette spjeldet... Det som er det fine er at data aquisition boksen vil skalere resultatet ned til 28", da ser man veldig godt om porten funker dårligere eller bedre ved økt tetthet og hastighet på gassen... i enden er det jo MASSEfløde og ikke cfm ved atmosfærisk trykk som gjelder, noe både jeg selv og Bjørn er klinkende klar over. Og hvis du tror vi jakter CFM blindt uten å ha ha dette klinkende klart for oss tar du mektig feil :) Som sagt kan man fint få en 2v port til å fløde bra cfm ved lave hastigheter, tetthet og trykk bare ved å grave et svært høl, som så alt for mange i "bransjen" dessværre gjør ... men det vet vi funker dårlig i praksis...