Meget pen !
Printable View
Meget pen !
Takk.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Da har dags for service kommet opp ved 155000km. Hva er det som skal gjøres på 160000 service?
Regreimskifte. Mener også det er plugger, luftfilter etc på den der. Kommer fort på 12 lapper.
Såpass. Mye av dette kommer jeg nok til å bytte selv.
Regreimbytteintervallet varierar med året, men trur det var 160k på 04.
Er vel 160k regreimintervall på alle P2-bilene vel?
Intervallet på min 2,0T som er f.reg i september 05 er 180.000 km.
Igjen, nydelig vogn. :)
Er ikke OEM originalt?
Syns det er meget sjelden (kan ikke engang huske at) jeg har fått dårlige originaldeler hos Volvo. Tror kvalitetskontroll på deres ettermarkedsdeler er bra. Noe som ikke kan sies om f.eks deler fra Skandix, eller BCB, Pedersen osv. (spesielt pakninger, foringer og lager).
Fin bil! :) R er bare helrått! :p
Takk :)
Når vi er inne på ettermarkedsdeler, er det noen som har erfaring med tyske Meyle?
Vet at IPD forhandler deler fra dem.
Meca solgte (når jeg jobbet der) nesten bare Meyle. MTP hvor mye deler de selger ila ett år vil jeg si holdbare produkter =) Så skal det nevnes at de solgte bare forstillings-deler fra Meyle =)
Stemmer med 160.000 på 04, og 180.000 på 05.. Jeg ble litt skuffet i vår når jeg tok 160.000 på min, da jeg ville ha byttet den.
Er det noen som kan fortelle meg eksakt hva som skal gjøres på 160k km service? Føler jeg må prøve å spare noen kroner her nå....
Fikk svar fra Kverneland i Trondheim.
-Regreim kit
-Multireim kit
-Bensinfilter
-Veivhusventilasjon rengjøring.
-Kupefilter
Pris 13600 :s
Man kan jo alltids høre med søta bror også :)
Ja det frister litt å gjøre det selv til den prisen, men jeg sliter litt med å finne riktig regreim kit til den. Finnes for to forskjellige motornr og jeg klarer ikke å lese av det.
Kjøp alle delene selv hos Volvo, og gjør det selv :) Det er jo greie ting å skifte. Litt knot, men sånn er det med alt. Hadde tatt vannpumpa også, når du først har av registerreima :) Best å kjøpe originalt, da det teller positivt både på samvittighet og ved videresalg :)
Ja det kommer nok ikke noe annet enn orginal deler ved service.
Kupefilter klarer du jo fint selv, sparer vel 700 da? :p
Eller så anbefaler jeg deg virkelig å sørge for at dem tar veivhusen skikkelig! ;)