Kjøpte en slik grind i fjor. Stor og kjekk grind, med en liten "spoiler" i front for å hindre støy.
Printable View
Kjøpte en slik grind i fjor. Stor og kjekk grind, med en liten "spoiler" i front for å hindre støy.
Var egentlig meningen det, men ble SKIKKELIG skuffet! Han karen var ikke noe å rope hurra for. Han er kun ute etter å tjene penger. Ble spurt ihjel om hvilken Volvo han kunne tjene mest på, og pris på ditt og på datt... Alt handlet bare om priser. Denne bilen er full av sparkel og elendige reparasjoner. På enesiden er deler av kanalen lappet utenpå den gamle. Den lekker eksos og fusker når man får litt turtall. Interiørmessig var den veldig fin, men karrosserimessig var den ikke så fin.. Eller, på høyre side var den helt kurrant, men på venstre side var det elendig. Var begynt å sprekke opp i tectylen osv.. Kunne gitt han 10 000 for den, men ikke en krone mer.
Uffdå, det viser jo at me ikkje må stola for mykje på det me ser på bilda. So det hadde vel blitt prosjekt i staden for bruksbil av denne og då:p
1979 Volvo 244 selges. Masse rust i venstre side, ikke pen og se til, Greit nok interiør, ståøfelger og mugg medfølger uten tillegg i prisen. Selges h.b.o 5000kr Starter og går uansett vær.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/1962.jpg
XD
Denne var det noe kjent med!
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34887771
264 til en billig penge. Må være langt mellom hver gang disse er til slags. USA-utgave siden det ser ut som refleks på bakskjermen?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34899853
Fint prosjekt detta dar ja:) Det er ikkje so lett å få tak i dessa dar i Norge no til dags. Det på sida er eit markeringslys som vart montert på dei svenske, og sikkert dei amerikanske bilane frå 1977 (?) t.o.m 78 på sedan og 80 på stasjonsvogn fordi baklyktene ikke viste frå sida på dei. Men denne er registrert i Norge i 76.
Mista over 10hk i samme slengen også.. For ikke å snakke om M60 bakakselen. :D
Midt inni annonsen er det bilder av en Mondeo, får ikke det helt til å stemme.
Og den "nye" luftmassemåleren kjøpte jeg i 2010.
Absolutt interessant med den der. :)
Stabil er vel det siste ordet jeg ville brukt ja. Den såkalte "butikken" hans var bare sprøyt... Han har jo bare leid noen ekstra p-plasser i fellesgarasjen under blokka der han bor! Men han skal ha for at han ikke omtalte bilen som noen perle, men i god bruksstand. Det stemte delvis. Altså, reparasjonene som var gjort kosmetisk så ikke ut, men det gjorde jo at dette er en bil man kan kjøre med god samvittighet både sommer som vinter før det plutselig ikke er mer metall igjen under all tectylen. Var mer irritert over at den aldri gikk som den skulle, at den alltid fusket når man tråkket litt hardt på pedalen. Men 10 lapper burde han kunne klare å få. Er jo tross alt EU-OK et år til.. Synd at en i utgangspunktet fin bil er blitt reparert så jalla at alt må gjøres på nytt..... :(
Det som var litt morsomt var jo at han sa "Den fiser litt når den er kald", og han hadde rett, for jo varmere bilen ble, jo mer eksos kom ut mellom manifoilen og toppen.. :p
Står også følgende på nettsiden hans:
Kan ikke si han har lært så veldig mye på de 30 årene sine :pSitat:
Etter 30 år i bransjen blir man påtvunget erfaring. Jeg har bommet mange ganger i livet, både på bilpriser og andre ting, men du verden hva jeg har lært av mine feil. Erfaring er en god lærer, men den sender noen fryktelige regninger. All erkjennelse stammer fra våre sanser.
Jøss, reneste filosofen. Greit, igjen en bekreftelse på hva vi tidligere har konkludert med når det gjelder å handle bil hos den figuren der... :p
Mangelfullt med bilder av 264en, men av det vi ser kan det jo virke som om den er ganske bra. :p
Jeg mistenker faktisk at bilen kan være amerikansk. I VIN/chassisnr finner vi koden 65, som jeg tolker som motortypen. Ifølge PV-handbok for 1976 skal 61 være B27A og 64 B27E. Kan da 65 være B27F? Og hvis vi sjekker et lite antall reg nr på RA rundt nummeret på denne bilen, ser vi at de nok har vært utgitt i 1978 - altså kan denne bilen godt ha kommet til Norge to år gammel i 78. Markeringslys på sidene kom på de svenske 77-modellene, men fantes tidligere i USA.
Nei, absolutt ikke. :D Grunnen til at jeg la den ut her er fordi det er min gamle bil, så for meg er det en godbit. :D
Det var mykje som eg ikkje visste, men det kan godt henda han erimportert, for ellers måtte jo det markeringslyset vore ettermontert, og GTX-fronten er sikkert den vanlege USA-fronten. Men litt fleire bilde hadde vore bra ja. Det er kanskje litt greit at han manglar motor, då er det berre å setta i det me vil:)
73-modell 164E:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34898963
En sjeldenhet og av enkelte regnet som høydepunktet av 164 - men denne bør bare kjøpes av en med pågangsmot... :p
synd at det er nye typen baklamper på den ellers hadde det vært perfekt bil til å bygge seg en cruiser av :p i mine øyne i hvertfall :p
Det er i hvert fall den typen som er originalt på 73-modellen, men det er etter hva jeg kan se lettere å finne 69-72-modeller. :p Dette eksemplaret (forutsatt at det faktisk er en 73-modell) har forresten blitt ombygd med eldre type front ("dypere" grill og "krokete" støtfanger).
aha :p da ere vell 72 modellen jeg syns er finest :p