Har fått tak på 460 el pumpe nå også. Flunk ny fra volvo til en VELDIG billig penge :D
Har fått tak på 460 el pumpe nå også. Flunk ny fra volvo til en VELDIG billig penge :D
Tøft !!
Hvordan kobler man opp en slik servopumpe, kjører den på tenning eller egen bryter - tut og kjør ? Er det så enkelt liksom ? Litt småsugen på noe sånt selv ;)
Kan ha den på egen bryter bare ja, av og på :) el.servo er tingen!!
Vet ikke helt om den har konstant 12v av type grovt kaliber, også styring på ACC2 eller lignende. Får se ;)
Ble jo flott dette ;)
Fortsett slik så får du uten tvil en av råeste bilene som finnes!
Heisan.
Ring meg før du tar opp den pumpa.
Har sånn på min bil og det funker ikke godt nokk.
Filtis 90945536
Pumpa er bestilt alt, noe modifikasjon du av den du tenker på? Kan evt. ringe deg etter jobb.
Mange som sliter ved kjapp ratting med el servo! DA henger dem ikke med! Vet ikke hvordan pumper det er men
Mulig det blir for mye spenningstap over dem når de blir belasta mye. Vist det er den elektriske delen som er problemet så går det jo alltids ann å kompansere for det ved å bruke en 2farad kondensator eller lignende så den har litt mer suppe å spise av. Eller tenker jeg med feil hue nå igjen? hehe
Jepp.
Problemet mitt Kommer først når jeg skal rette opp bilen etter og svingt imot. F.eks kan jeg ikke slippe rattet med begge henda før bilen går helt rett fram. Må dra rattet tilbake etter sladden er rettet. Dette problemet har jeg nå med el servo pumpe fra Volvo 440/460 serie. Jeg kjøpte denne på Volvo da jeg viste fra før at selholm brukte disse pumpene. Han tok 3000 og Volvo 1800 eller noe. Etter par forsøk fikk jeg tak i selholm og han fortalte at det var avgjørende hvordan jeg koblet denne. Etter forslag fra han bygget jeg om litt uten at det hjalp noe. Ellers har jeg kort servotannstang fra selholm, bærearmer fra selholm, droppet bærearmer 7 cm ned for bedre vinkel. Asfalt oppsett på forstilling.
Kjørt rally i 10år med samme tangstang uten problem med dette når jeg har brukt org reimdreven pumpe. Klar noe smalere hjul og snillere vinkler.
Kunne kanskje laget en tråd om dette her om noen vet trykk fløde på org pumpe. Kontra el pumpe.
Mvh filtis
Glemte. Har grove kabler og rele. Lader 15v. Så mye mer er vel dumt og gi den.
Hvor har du plassert pumpa Filtvedt? Lange slanger? Noen som mener det blir feil også
Er en kompis som kjører med el. pumpe fra MR2 som ikke har samme "sykdommene" som volvo pumpa
Heisann . Jeg har pumpa liggende foran venstre framhjul. Slanger så grove som mulig, og koblet som selholm anbefalt. Slanger ca 40-50cm.
Har du vært i kontakt med sellholmen om han har vært borti dette før? Eller evt prøvd med en annen pumpe? Kan jo hende det er en produksjons feil eller lignende på den du har.
Jeg ringte bare for og spørre han om han bygde om dem på noe måte. Det gjorde dem ikke. Jeg vet ikke om det er andre med akkurat samme problem. Men vet at mange ikke er fornøyd generelt med el pumpe.
Håper du får det til, for da tar jeg og prøver bytte pumpe.
Håper du får oppdatert etter test.
Filtis
Prøv med en toyota mr2 pumpe! Fra den modellen i midten, den har en kompis av meg bak sete i sin rx7 v8
Skal nok klare å få det til med 460 pumpa også, spørs bare hva enn må modifisere i den :P
jeg har tenkt å prøve med pumpe fra volvo v50, noen som har noe erfaringer med den da?
Kuka litt idag:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2318.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2319.jpg
Fikk slått til profilene som skal være rundt boltene til fanger festet bak, og sveist det inn på høyre side. Får se om venstre lars seg ta imorra.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2320.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2321.jpg
hehe, ser du har samme "problem" som meg med magneten :p
Ja den blir en real lo-ball etter en slipe økt. Godt enn har trykkluft! hehe
Nå begynner det snart å nærme seg at jeg kan sette igang med tunell prosjektet. Har brukt så godt som hele dagen idag på å regne meg fram til mål på kassa jeg skal ha ut fra en JÆVLIG dårlig tegning og haug bilder fra nettet. o.O
Jaha?
Dårlig tegning er ikke et godt utgangspunkt.
Tegnet av en nærsynt 98 år gammel mann med leddgikt og parkinson?
Jasså d var du som var innom messen i lillestøm, med foring spørsmål da ja :)
D var hyggelig prat, morro og få med seg hva du heter på forumet også :)
Jepp det var nok meg serru.. Har ikke fått sendt noen forespørsel på mail enda men får se å gjøre det.
Ja takk det samme, kobla først etter messa da jeg så du hadde snakka med Rune også. Menmen, da vet enn det til neste gang ;)
Fikk et lite packet idag :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/94.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/95.jpg
Søt liten sak :D
Tørrsump? ^^
El-servo pumpa som er mye omsnakket før antar jeg :p Håper du får det til å funke.
Så ut som en dyr sak vertfall :p
er nok en el servo pumpe ja :)
skal kjøre el servo selv, men tror det blir ei opel pumpe :)
Jepp er den mye omtalte "460-pumpa" Har trua på at det skal la seg gjøre, skal prøve med orginal tannstang først. Vist den funker bra der, men ikke klarer sellholm stanga så er det nok pga. sellholm stanga krever høyere trykk pga. det blir "tyngre" med den nye giringa.
Hei igjen.
Nå er jeg spent. Hold oss oppdatert. Kanskje jeg rett og slett skal sette på org tannstang. Hmm venter på referat.
Filtis
Det skal jeg gjøre. Du får tar en sving nedom vist du er på svinesund eller noe en dag. Holder jo til i Halden ;)
Jaja, blir fint dette.
Skal bli morro å se hvordan det arter seg i praksis ;)
Hey, fikk samma pumpa her tidligere i vinter og sellholmstyring. Har ikke hørt noe om at det var dårlig combo før så dette blei litt spennende. Veit hvertfall at pumpe fra Astra funker, så da får det bli det istedet. (om det lugger)
Heisan.
Kan hende rett og slett min pumpe ikke virker som den skal. Vurderer rett og slett og kjøpe pumpe hos selholm bare for og prøve den. Ikke noe moro når styringa ikke virker tilfredsstillende.
Jeg trur vel at selholm gjør noe med dem pumpene ettersom han tar 3500 for den og Volvo 1900 eller noe.
Filtis
Volvo tar langt fra 1900,-. Prisen for ei sånn pumpe hos Volvo er egentlig 3600,- + en annen pumpe i pant.