Ble montert coilovers på ene siden fram i går, hadde så mye problemer med å løstne alt så fikk til til bare ene siden, også ble eksosen satt på nesten komplett, ble også tilpassa i forhold til bakfanger.
Printable View
Ble montert coilovers på ene siden fram i går, hadde så mye problemer med å løstne alt så fikk til til bare ene siden, også ble eksosen satt på nesten komplett, ble også tilpassa i forhold til bakfanger.
Hva går orginalt går på coil, er en blå til pluss, men noe skal vel å til minus? Er vel minus som skal til turteller? Samt den kontakten som går til E nettet orginalt, den er det 8 stk ledninger på, noen av dem skal vel på motorstikket til lh2,4. Men hvem? Lånte bilde på nettet av lignende stikk:
http://i82.photobucket.com/albums/j2...45turbo005.jpg
Gjort litt mer i dag, fått inn inner taket pluss noen av dekslene innvendig, ellers gikk det på å koble om litt mer på 940 instrumentet, kommer seg:)
Noen som vet hva som er hva av fargene på stikket fra E nettet?
Kan du gi meg eksakt årsmodell og motorkoder på de ledningsnettene som skal kobles sammen kan jeg sjekke i autodata :)
740 nettet er vel B230E 88 mod. Lh2.4 netter fra 240 er vel 90 eller nyere.
Minus på coilen er rød å hvit på 90+ ledningsnettet. Skjema for 88 740 med 230E fant jeg desverre ikke
Så fant ingenting på 8 pols kontakten?
Hvis den er til 740 ledningsnettet med E motor så lå det ikke noe på Autodata, men er høvelig standard de fargene så hvis du leser av nummerene på kontaktene og forteller meg hvor man finner de respektive farvene så kan jeg ta en titt i en par koblingskjemaer jeg har liggende hjemme :)
okey, må vel prøve å se igjen da, er jo bare temp til instrument og temp til hjerne, oljetrykk og sikkert et par til det er snakk om.
Litt værre å si på en 740 da ledningsnettet er flettet inn over alt med litt forskjellig greier :/ Var et mareritt å få kontroll på noen ting da jeg skulle bruke ledningsnettet fra 740tic i en 240, ledningsnettet til motorstyringen var flettet inn over alt og det var det ikke på 240en så det endte med at jeg laget mitt eget ledningsnett isteden :p
Men skal ikke se bort fra at det er tenningsstrøm, signal fra ladelampe, signal til starter, oljetrykk osv som er i de kontaktene....
Ja vil tro det, fargene stemmer rligt overens, men noen må da vite dette?
Her er koblingsskjema om det hjelper!
http://forum.vccn.no/showthread.php?...er-El-skjemaer
Takk takk, må ligge i motordelen der inne det da?
Fant ikke ut noe direkte av det:/
Er det en ledning på en av kontaktene som er blå og rød?
Skam se om jeg får sett på den i dag så skal du få høre fargene.
Her er et bilde av koblingen, ser ikke alt så godt da men..
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1208.jpg
Nå er vi på G :p skriv opp fargene på ledningene her så skal jeg ta en titt når jeg kommer hjem fra jobb :)
Var hvit, svart, grønn, orange, rød brun vertfall
Svart skal inn på oljetrykkgiver
Det er vel det eneste jeg har klart å funnet til nå :p Får ta en mer grundig titt når jeg går av drosjevakt på søndag :p
hvordan ser bilen ut nå egentlig? som forrige bilde av hele bilen? :)
Du har ikke noen bilder av montering av coiloveren foran da? Hvordan var den å montere egentlig?
Spørr bare fordi jeg har planer om å kjøpe samme settet selv ;)
Gleder meg til å se bilen med alle 4 coilovere montert og helt ned skrudd, kommer til å bli skamrå! ;D