-
Jepp ble seende mye penere ut med nytypen ja :)
du får smelle på din også :D
-
ble en helt klar forbedring med det "nye" handtaket ja:)
-
Ja det ble forbedring Takker for handtaket 1janeinar :)
-
-
Ikke gjort stort med bilen siste tiden bare kjørt den.
Men nå har det opstått et problem med bakaksel virker som den vibrerer. durer/skurre lyd når jeg får turbotrykk merket dette etter jeg skiftet til vinterdekk.
Så i dag blir det å inspisere akaksel, begynner med det enkleste å fylle nok luft i dekkene, så får man håle det er et enkelt problem med akslen :)
-
Da hjalp det veldig med luft i dekkene. Me. Fremdeles har jeg et problem.
Lader med jevnt drag opp til 0,5 bar og stopper der 1/4sec for så å lade hurtig opp til 1 bar for samme stopp og så videre til 1,5. Da den lader fra 0,5 bar har jeg ikke javnt drag bilen virker hakkete og skvetten opp til 1,5 bar. Noen som har en ide om hva det kan skyldes?
-
Da klarte jeg kjøre istykker bafangeren i helga og den datt av i dag. Om noen har en 965 bakfanger eller bare en 945 i nærheten så ta konntakt.
alubjelke stuk er ikke videre pant ;)
-
Leiker vel ikkje plog? ;p
-
Ble kjørende litt plog i helga ja ;)
-
Da har jeg endelig fått litt liv i ryggelys :DEllers skjer det ikke mye med bilen brukes daglig. Sliter litt med dårlig lufting av oljedamp holder ikke med en slange fra oljefella og til en catch tank med filter utlufting på så må finne en løsning på det kanske snart. Bilen var full av røyk fra brendt olje i morges. Hadde da lagt seg olje på eksosbandasje som ble sugd inn i kupeen. Gudsjelov ok ikke dette fyr. Fikk tørket bort endel olje so har lekket fra simring kamaksel og ned på bandasjert grenrør, fikk også plukket vekk forkullet bandasje.
Har også i vinter gjenn fått kast på satans biltema skivene 2 året på rad nå. Så blir å oppdatere bremser til våren igjenn. Nå er jeg lei av kast i skiver.
Så var det turbon da den begynner bli litt vell mye slark i etter at den spiste opp deler av eksospakningen i høst. Så blir vell byttet til våren om den lever så lenge ;) blir da å teste ut en litt mer moderne og mindre turbo som spoler litt tidligere ;)
Har heller ikke fått på ny bakfanger etter snøbrøytingen med den forrige. Prøve få tak på en 965 fanger i nærheten av meg så man sipper å sende med post.
Ble også stoppet i tekninsk kontroll her forrige uke, eneste bemerkningen jeg fikk var at eksosen måtte gjøres noe med ingen ord om manglende bakfanger heller ikke måtte jeg åone panseret ;) så heller ikke at jeg kjørte uten cat og med kun bakre lydpotte ;)
-
Da har jeg fått bytta vannpumpa i helga. Røyk fredag morgen, selvsakt på årets kaldeste dag :/
Men nå er den hvertfall byttet og blir varmt i kupeen igjenn :)
Men oppdaget at jeg har litt hvit guffe på påfyllingslokket, og kjølevæska var litt slush konsistens i 30 minus.
Så håper inderlig ikke jeg har ryki topppakning el liknende nå.
Får følge med på tegn de neste dagene om det blir forandring.
-
Å da var bakfanger montert (original) var hos kenta68 i sverige og hentet bakfanger og addon leppe i dag :)
Har ikke fått på leppa ennå men blir vell ikke lenge til den blir montert også ;)
Takker kenta for trivelig bilprat og flott addon leppa :)
-
Salg/byttehandel oppe til vurdering.
Forslag vurderes!
-
Der var den ja. Har sett den bilen parkert på Magnor om morran på vei til jobb i det siste.
Du har vært en tur hos Kenta ja, kjernekar han :)
Kjøpte en add-on av han jeg også, satt fint den:)
-
Ja stemmer det står der om morran de, bytter over til firmabil der :)
Var vell deg jeg møtte på bakktoppen mellom magnor og skotterud (gammleveien) for et par uker siden?
Ja måtte over til kenta et tur og få meg bakfanger og addon av han :)
Veldig trivelig kar han ja, ikke fått montert på addonleppa på bakfanger ennå men planer om å få den på i løpet av helga :)
-
Godt mulig det, har sett bilen din innimellom:)
Ble 940 fanger +add-on eller?
-
Ja ble kjøpt fanger og addon av kenta ja :)
Så får montere dette og se helheten med skjørtene jeg har og styling fronten. Blir det helt galt så går jeg enten for original front med addon, eller prøve fikse styling fangeren :)
Kjenner du til den hvite 240 som går uti her ser den hver morgen, kommer opp på rv2 mot magnor fra skotteud, lakkerte speil?
Ser utrolig strøken ut:)
Du får blinke med lysene neste gang du møter på meg, så kanskje jeg rekker hilse ;)
-
Blir spennende å se:) Ikke lett å finne maken bil til din for å se hvordan ting blir seende ut heller:D
Den hvite 244 du nevner høres kjent ut. RAL-hvit, ikke volvo-189 hvit den. En kollega som har den. Bor i retning Tobøl. Veldig pen ja. Ligger visst ute for salg hører jeg rykter om.
Hehe, ditto, rekker aldri å reagere og hilse :D
-
He he nei finnes ikke mange med samme ombygging som min :)
Så jeg får bare prøve å se hvordan det blir seende ut :)
Åh ja bor på tobøl jeg, er nok samme 240 ja er ikke volvo hvit nei, kunne godt tenkt meg den 240 ;)
Har ikke fått hørt lyden pån, veit du hva motor som sitter i den?
-
Der var den :)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33711028
Er nok f motor med litt grøvre eksos.
-
Se der ja, var den 240 jeg tenkte på ja. Bor ikke lange stykke unna meg han da, bor litt lengre oppi skogen jeg :)
Er på leit etter et 240 prosjekt, men frister mest med tidlig 80 mod :)
-
Da har man fått skrudd litt på bilen i dag, har hatt en kraftig stygg vibrasjon/ risting ved nedbremsing som har blitt værre og værre den siste uken siste par dager ble det også klonke lyder ved nedbremsing og rattutslag.
Hadde qv fjørbein i dag og viste seg da at bærekula på h.side var veldig slakk og helt tørr fikk byttet den og nå ble det en helt annen bil å kjøre :)
Planen var også å få på addon leppa på bakfanger men pga. Dårlig vær og en 5 åring som ikke ville skru mer bil, ble det heller en tur til butikken for litt lørdags godis.
Guttungen sa da "nå pappa nå var bilen bedre, vi er flinke vi" :)
-
Da var planen i gjøre klar bilen for sommeren i dag,
Vaska den og skulle skifte til sommerfelga men skjekket værmeldingen først og det så ikke mye oppløftende ut med minusgrader og nedbør til uka så får nok vente med det en stund til.
Så ble bare en vask av bilen og få på ny antenne. Hadde endel planer men dette får vente till i morgen med håp om ikke så ille kald vind det var vært i dag.
-
Ja, idag var det jaggu surt ute. Får håpe det blir skruvennlig påskevær.
-
Ja var helt forjævelig å vaske bilen trodde jeg skulle få neglsprett ;)
Får håpe det blir bedre vær til å skru ute snart ja, ble ikke noe addon montering i dag for å si det sånn ;)