Det veit eg ikkje, men det står at to av desse tilhøyrer muséet, i Volvos prototyper boka.
Printable View
Å kalle 740 "luksusbil" (i hvert fall om vi ser bort fra Turbo og GLE) høres så smått underlig ut - selv om de unektelig var klart over gjennomsnittlig store og dyre. Alt dette er fra samme blad? At 740 kostet fra 250.000, må vel ha vært ca 1988-89. Enda morsommere: At 440 "kommer til å spille hovedrollen i Volvos modellprogram fram mot århundreskiftet". :D
Det er riktig nok, så jeg skal ikke påstå at det var fullstendig bortkastet. :p Men at den i seg selv skulle ha hovedrollen i Volvos modellprogram i mange år, virker for meg som en skikkelig feilslått spådom, i hvert fall her hos oss. Mulig at beskrivelsen passet bedre i for eksempel Nederland...
Det er ikke samme nummer av NÅ alt sammen da.
Stemmer det hgnubel :)
Om ikke alt er fra samme nummer av bladet, er det sikkert ikke så langt mellom enkelte av de siste sakene der?
Hva med litt kledelig styling?:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/669.jpg
Jeg stusser til stadighet på hvordan de ordlegger seg i det bladet. Så sen 760 var siste nytt? Sikkert fornyelsen på årsmodell 1988.
Så det skal bli minst mulig forskjell om bilen havner på taket? :p
Minsket i det minste luftmotstanden med noe rundhåndet 5-10%, gjorde det i det minste :) hehe
Og synlig forskjell på bakparten, selvfølgelig - noe som visst nok skal ha vært et av de kjappest utførte modellutviklingsprosjektene i Volvos historie. :p
Jeg leser stadig noen hevde at enkelte 960er hadde V6-motoren. Jeg har alltid syntes at det er merkelig, i og med at den nye rekkesekseren ble fremhevet som selve poenget med 960. Dreier det seg om visse fjerne markeder hvor man av spesielle årsaker måtte vente med å innføre den nye motortypen?
Helt klart. Og det er jo ikke bare det det gjelder når det er snakk om 960 med V6?
Kanskje det er vanlig at Australia får rester? I en 240-brosjyre fra 1981 så vi en gang at interiøret på Australia-modellen var avbildet med girspaken fra 80 og eldre. :p
Tror Lasse B. har kontroll på hvor mange 960 som ble levert med PRV V6 i Norge, tror det bare dreier seg om Max 10 eksemplarer.
En håndfull altså. Noen spesiell grunn til det?
NÅ Bil igjen, så selvsagt blir Volvo 740 TIC slaktet for å være både kjedelig og treig. Og uøkonomisk.. Sukk!
Men sikkert mye bil for pengene sammenlignet med 780 til kr 780.000. :p