Blir bra detta:D stå på:)
Printable View
Blir bra detta:D stå på:)
Stå på Kristian! Er mye rust, men nå vet du iallefall at alt blir strøkent.
(Har fått prøvd høytalerne nå, og de spiller utmerket!)
Hehe. Blir i hvertfall bra der vi har kappa og sveisa. Hva som skjuler der vi ikke kapper i fra hverandre vet vi ikke.
Bra at høytalera har fått et bra hjem :D
Stå på, se tilbake på åssen bilen ser ut, og ikke minst åssen den kan bli.
Bilen er vel ubeskrivelig. må vel vere en hver enkelts drøm en slik 240.
Blir det ny hellakkering når du er ferdig eller ?
Hehe, Den var jo ganske fin å se på, men nå skal den bli fin overalt.
Jeg og Caspar (Han som sveiser for meg) har planer om noen små, men kule mods på karossen. Endre litt på ting som jeg ikke liker på originale 240er.
Med så mye stygge oisanner vi har kommet over blir jeg ikke overraska om vi finner en del flere. Nå er det ikke noe mål om å få den ferdig så fort som mulig. Så ting får ta den tida det tar.
Bli nok en hellakkering. Hadde et håp om å slippe å lakkere taket, men når man først er så godt i gang kan man like gjerne lakkere hele dritten.
Har også lyst til å få den lakkert inni.
Hadde vært digg å vite at lakken er like fin under teppet som den er utapå.
Bare for å få ro i sjela.
Hvis en bil er fin å se på utapå, må den være gjennomført hele veien. Inni, utapå og under
Hater å se fine biler med rustbobler, dårlig lakkjobb, sprekker i sparkelet, spjæra seter, stygge ledninger under panseret og mongomekk generelt. Skal man gjøre noe, må det gjøres ordentlig eller drite i det.
Har blitt en ekspert i å finne feil på andres biler :cool:
kan det ha vært deg jeg så på ring 3 ved teisenkrysset mot ryen på lørdagen eller fredagen? jeg kjørte en smart :P
Meget mulig hvis det var en møkkete sølvgrønn 245. Har verksted på Ekeberg, så kjører mye fram og tilbake på ring3.
Skal du heve hjulbuen bak? :D
Nei. Men vi skal gjøre noe annet lurt.
Du blei spotta bak meg i pølsekøen i lillestrøm i dag, kjente deg igjen på tatton:) (Hilsen gutten i volvo t skjorta:P)
Hehe. Ikke verst. De pølsene var svindyre, men ganske gode :D
Det var mye fine biler der. Lysten på en c10 pickup eller en El Camino blir ikke akkurat mindre av å dra på sånne treff....
så ikke dere to noe i lillestrøm i går :p hadde vært litt morro å møtt dere :p
Møtte lite kjentfolk. De andre gangene jeg har vært der har jeg møtt dritmange.
Noen av dere som titta på denna? Faen så fin. Over, under, inni og overalt. Vil ha!
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=22407850
Kanskje jeg skal ringe og spørre om han vil bytte en rusten 245tic mot den? Hehe :D
Så dere den El caminoen som sto med ræva i været? Deler garasje med bla han. Den har jeg kjørt. Faen så fett!
Så begge bilene du nevner ja, rååe og fine begge to:D
noen her som så en rundt 40 ford pickup? svart med Bandit stump grinders på sia?`det er leke bilen til sjefen :D
Noen som så en rød nesten orginal pontiac firebird, bare litt senka? det er fattern sin.:P
Skjedd noe mer her da?
Kristian driver nok mest med chevan om dagen.
Har dere måttet fikse på mye av rustfiksen som jeg hjalp deg med en gang i tida også eller?
Ser dere har pirka opp i ting jeg lot være da jeg holdt på siden jeg måtte begrense prosjektet litt.
Har blitt litt verre enn det så ut da gitt..
Her er grunnen til at Volvoen ikke er førsteprioritet om dagen:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._4317632_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._8070155_n.jpg
Sånn står Volvoen nå.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._3101574_n.jpg
Har jævlig dårlig samvittighet overfor Volvoen. Absolutt alt er i tipp topp stand bortsett fra karossen.
Den blir nok stående en stund til, men en dag skal den på veien igjen.
Den står i hvertfall inne, under presenning i garasjen sammen med pickupen.
Sikkan: Vi har pirka litt overalt egentlig, er jo rust overalt. Hadde aldri trodd det var så ille. Du kan være glad du ikke pilte for mye da du holdt på.
Det skal i hvertfall ikke være igjen en eneste rustflekk noe sted på bilen når den en dag blir klar.
Meget pent motorrom :)
Takker! Har lenge hatt lyst på en gammal pickup. Når sjansen bøy seg nå i høst klinka jeg til. Var budsjettet til Volvon som røyk på pickupen....
Motorrommet er vel det eneste som ser ordentlig bra ut på den om dagen.
Det så helt jævlig ut. Har brukt mange timer på å pakke inn, klippe vekk, forlenge og forkorte ledninger og lakkere.
Skal bla bygge ny eksos på den i løpet av vinteren.
Er 420,1 hk og 600nm i motoren og 350hk på bakhjula. Går jævlig bra, men det kan ikke sammenlignes med å kjøre fort med Volvo. Er derfor jeg beholder den rustne Volvon.
Hvis noen er interessert har jeg en tråd om bilen her:
http://www.amcarforum.no/phpBB2/view...hp?f=3&t=13130
såpass med pulver ja:p da må jeg ta turen innom amcarforumet og snike litt runt:p
blir vel en stor fare for at chevy van min bli pakket fram fra støvet etterpå :rolleyes: :p
Tøff 245 :) Har du super dtm felgene? eller har du solgt det?
Takker. Det er en tøff rusthaug :cool:
Super Dtmene er solgt for lenge siden.
Denne hadde vært noe for deg, Kristian;
http://bil.autodb.no/autodb/search.w...ItemId=1200344
Har glemt å spørre deg om delene mine som du har liggende, trengs å bli hentet?
Den er dritfin. Har titta på den.
Er ikke noe hast ang henting for min del. De ligger trygt i delelageret.
bra fler har litt sansen for gamle halv harry amcars;)
gamle sjefen har en ganske lik en bare at svart å det står bandit stump grinders på sia:p den er det også chevy motor i med S-10 understell å 4wd å den FLISA 600 hesters audaer på is drag for et eller to år sia :p å det med hjemme pigga hjul
Skulle lirka nedi en 350 i 245en også. Kan tenke meg motoren fra pickupen hadde fårt fart på sakene. 589nm og 420hk :D
Chevan veier ca 1800kg og går jævlig bra. I en 1300/1400kg 245 hadde det gått enda bedre.
Men nå er den jo godkjent med strikkmotoren sin, så den får vel bli der.
Skulle fått tak i et 245 kaross som var godkjent med v8. Karossen min er jo helt jævlig uansett.
Når jeg så motorrommet på C10ern tenkte jeg akkurat det du beskrive der :D
har skaffa motor fester til vriåttare nå tilpassa 240 å har en 350SB med noe jeg trudde var 350 hester, men har blitt usikker nå etter en liten diskusjon med Shaiko her inne så da veit jeg ikke lengere :D men i følge han skulle den hvertfall ha 450+ med tanke på hvilke deler det er på den, men jeg veit ikke å skal ikke si noe før den er bremsa vurderer den i 242en for å si det sånn:D
V8 er the way to go spør du meg. Blir ikke tøffere. Eller jo, v8 med kompressor.
Synd det er visstnok ikke skal være lov å godkjenne v8 lenger.
får se om jeg setter den inn i en av bila å får det godkjent eller om jeg setter det inn i et skall jeg får tak i å leker med på bane :p
(faen må ha flere biler har for mange motorer :p)
Her har det ikke skjedd mye i det siste??
Nei. Skjer nok ikke noe med det første heller. Koser meg med Chevan istedet.
Har begynt å vurdere å selge volvon, men jeg får vel ikke akkurat så mye for den sånn den står nå.
Det som er kjipt og bra er at absolutt alt er i tipp topp stand bortsett fra karossen.
Med en ordentlig runde med kapp, sveis, slip og lakkering er denna oppe og går igjen. Men det er tid, penger og mangel på karosskunnskap som står i veien.
Hehe.. du får huke tak i Casbar da vett:) si i fra hvis du selger felga:)