Haha. Håper fredspipen er røkt før jul. :D
Printable View
Og da fikk jeg sms om at det var ferdig etter testing over natten, og skal sendes med express ned igjen. Det var ikke dårlig!
Så bra! Da får du det kanskje i morgen eller på julaften :):):)
Jeg skjønner ikke hvorfor det blir feil på slike ting, og att det er en gjenganger...
Testes ikke disse bilene ut og inn hos Volvo før dem sleppes?
Har en kjenning som er testsjåfør de nede, og dem kjører jo myyyye med bilene..
Får skrive dette også i workloggen min:
Utrolig flott service av Leif Are Andreassen på Tunheim Auto! :)
Mandag 20. desember ble den sendt. Tirsdag 21. desember fikk han DIM'en. Testet natt til onsdag 22. desember og innen lunch samme dag så var den på vei nedover igjen med express. :D Tusen takk.
Ja... Synd de fikser sånne feil og ikke håndbrekk og lignende... i 40år har de hatt den samme dårlige løsningen :(
Jeg må si posten imponerer her:
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 23.12.2010 07:58 3007 DRAMMEN
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 22.12.2010 18:31 8004 BODØ
Sendingen er innhentet 22.12.2010 15:54 8800 SANDNESSJØEN
Sendingen er innlevert på postkontor 22.12.2010 13:36 8976 VEVELSTAD
hehe, ja du har ikke fått den ennå altså. :)
Hehe, ja gni det inn ;)
DIM gikk ikke ann å reparere så det ut til så da kom det følgende pakke i posten fra Tunheim med splitter ny DIM.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/955.jpg
Ikke akkurat så spennende å se bilde av en pakke som det det var for meg men.. :D
Bilde av instrumentet senere.
Fikk feilmelding Anti Sladd Serv. Erfordras når dette var montert og SW var lagt inn. Feilkode var BCM-0076 som skal være feil software. Skjønner ikke hvorfor jeg skal få denne feilen. Skal prøve å oppdatere SW senere i uka. Har merket i det siste at Antispinn ikke har fungert.
Feilkode på BCM er absmodulet ditt.
Flere som har hatt problem med det i Sverige.
Kan fikses selv ved å loddes, evt kjøpe nytt.
spørs om det hjelper med software da gitt. desverre.
Forsto ikke helt innlegget ditt:p
Tunheim klarte ikke å fikse det, men du fikk en pakke tilbake som du ikke vil si hva inneholdt?:p
AH, da henger jeg med. så bra! :)
ABS fungerer ja, men feil på modulet kan sørge for at antispinn ikke fungerer, siden ABS modulet styrer antispinn.
Her står det at styreenhet ikke skal byttes.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/956.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/957.jpg
Stemmer.
Bra for deg! :)
Da er det jo bare å få inn ny sw da ;)
fant ikke mye, men en post var fra en som haded BCM-0070, og det gir noe av det samme dokument i VIDA som du viser lenger opp her.
Gutta anbefaller sw oppdatering allerførst.
Jeg får forsøke å blåse 1100 kroner på det først. :)
Ikke så herlig melding, men herlig ny DIM :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/964.jpg
Å va kosta den spasen??
Software oppdatering av DSTC løste intet. Feilen kommer fortsatt. De ønsker å ha bilen å lete etter feilen. Det lukter timer og høye kostnader her.
Er det noen kloke hoder som kan ha noen tips for feilkode BCM-0076 felaktig konfigurasjon BCM? :(
TC = TC (Traction Control) Dragkraftskontroll. Bromsar spinnande hjul från 0 km/h - maxfart.Sitat:
TC blockeras.
SC blockeras.
AYC blockeras.
SC = SC (Stability Control) Stabilitetskontroll. Minskar motormomentet för att uppnå ökad stabilitet i sidled när hjulen spinner loss i hastigheter från 0 km/h till maxfart
AYC = AYC (Active Yaw Control) Stabilitetskontroll. Förhindrar över- och understyrning med aktiv bromsning.
Kan det være en sensor eller lignende som har tatt kvelden?
Har pløyd igjennom VIDA nå, og det står jo generelt lite om fiks.
Har du forsøkt å bare slette alle feilkodene?
Den kan jo være det, men feilmelding som er satt er SW og da blir det merkelig. Regner med Kverneland Bil Drammen har forsøkt å bare slette koden. Den er ikke der når bilen starter men kommer etter 1-2 sekunder. Er litt lunken til å starte blindebukk på verksted da dette kan bli astronomisk, men kanskje man må bite i det. :(
Jeg bare antar. veldig vanskelig feil du har fått der.
Ring til Bilia i Ski, be om å få prate med Smestad (?) - mener å huske han heter det - det er verksmestern der. han er veeldig behjelpelig med alt. kanskje han har noen gode tips
har også lagt en post på svxc om noen har forslag der. poster her så fort jeg får svar! :)
Da har vi tydeligvis forskjellig oppfattning av han.
har ringt til han 3-4 ganger og han har hatt svar på det jeg har spurt om hver gang.
ingen ting vondt å si om han.
Vært heldig med spørsmålene han har fått da :)
Han ville i alle fall at jeg skulle ta batteriet og sjekke alle kontaker til CEM under dash og kabler til sensor i ratt. Er nok ikke så skruvandt og i alle fall ikke med elektronikk at jeg vil rote med noe sånt. :)
Elektriske vinduer Auto-up og Auto-down:
Vet ikke om andre har opplevd dette men det virket som verkstedet kjente til at denne funksjonen kan forsvinne dersom man holder på med SW i bilen.
I alle fall forsvant dette hos meg. Programmer opp igjen:
Ta vinduet helt ned med trinn 1 og hold knappen da helt nede på trinn 2 i 5 sekunder.
Gjør det samme opp.
Voila. Funksjonen er tilbake igjen.
Ser det var dårlig med respons på den på svxc.se :)
Har i alle fall sjekket kontakter oppe ved rattet. Regner med det er alle de man ser når man tar av dekslet oppå rattstammen. 1 grønn og 1 orange kontakt + noen orange kabler utenom. De så ut til å sitte dog var de stramme.
Feilen dukker som regel opp i displayet først etter at motor har gått noen sekunder.
Hei du veit vell ikkje kor det er mulig å få tak i sånn sub som du har montert? og veit du om det er mulig å bytte om sjølve suben og erstatte den med ein bedre ein?
Takker For svar
Jan Erik
Jeg måtte på www.blocket.se for å få tak i en. De begynner å bli sjeldne tror jeg. Han svensken jeg fikk kjøpt den av ble ringt ned.
Det er fullt mulig å bytte sub'en har jeg sett på nett. Noen satte inn ett pioneer element som passet godt inn her. Fant ikke den tråden nå!