kan nåken legga ut bilder av forskjellige interiør som kom og kva årstall det kom i?
Printable View
kan nåken legga ut bilder av forskjellige interiør som kom og kva årstall det kom i?
Turbo + er noe som er blitt ettermontert av evt Volvo eller man kan gjøre det selv ! Dette ble levert som ekstrautstyr , samme som en diff for eksempel !
Så de er nok ikke godkjent med turbo + nei , men det er vel ikke umulig å få det godtkjent fra Volvo, bremsene skal jo takle 190 svinghjuls hester fint !
Jo, men jeg har ikke inntrykk av at 940GLE noen gang hørte med i det norske (eller for den saks skyld svenske) modellutvalget...? Jeg har det for meg at dette er en versjon for visse andre markeder, men et og annet eksemplar har jo sneket seg inn.
Det kan godt være. Går en 92 GLE på Sandane, og er ganske sikker på at denne ikke er importert. Men kan ikke garantere det ;)
Det kan sikkert forekomme. Da går det under kategorien "sneket seg inn". :cool:
Min '94 B230FT har 121kw effekt.
Ser det står ?? på kw på alle FT :)
Stemmer det att Tropical Green kun kom på 940r etter 96?:confused:
Nei, det tror jeg ikke.
min er det chrom grill å turbotrykks måler, 97mod, ft høytrykk "165" classic .
men ikke el-ruter bak å auto-klima! inport er det. hva er spess med classic?
er org. sportunderstell tror jeg.
jeg har en se 91 mod. har svart turbogrill 137 hk helt orginal :)
Jepp, grillen var med SE-pakka som du fikk til alle(?) motorvalgene, også Turbo. Med andre ord, "turbogrillen" hadde egentlig ikke noe tilknytning til om det var turbo i bilen på 940, selv om de fleste ble levert med denne pakka. Utifra det jeg kan skjønne innebærer pakka i grove trekk delskinn, el-vinduer, takluke og "turbogrill", mulig dette er litt årsmodellavhengig.
"Turbo-grillen" og en god del utstyr var standard på 940Turbo 91 og 92, men 93-modellen fikk lavere pris og enklere utstyrsnivå som standard, på de fleste måter tilsvarende 940GL.
Angående motoreffekten: I brosjyren står det 130 hk, ikke 131. Men hvorvidt 96 kW blir det ene eller det andre, er vel et spørsmål om avrunding.
På den annen side - hvis vi tar utgangspunkt i 130 hk og regner om til kW, får vi tilnærmet 96... ;) Så det ene er sikkert ikke noe mer "reelt" enn det andre. Men i brosjyrene står det 130! Derimot er det oppgitt 131 hk (og jeg antar 96 kW) på 740GLE 85-88.
Det stemmer nok i det store og det hele det, ja.
Men skal man være skikkelig nøye, blir det litt komplisert, for det er mindre variasjoner i utstyrslistene avhengig av versjon og årsmodell...
kva med B230F/FD maskiner med 85kw/116hk? M47 kasse
sitter i min 94mod
Jeg har en -93 945, der er det 230 FD, og det er trepunkts belte i baksetet, fra og med -93 modellene.
Er usikker på hvor mange hk det er i FD motoren...
Edit: det er kanskje 116 hk i FD ja !
Roar
Var det ikke 116 hk på noen -94 mod.?
Stor turbo kom vel også på -98 modellene
Akkurat. Så det er altså samme turboer hele veien, ingen mod. med "spes" høytrykksturbo?
Akkurat.
Har hørt at det var en fysisk størrelses-foskjell på turboen på-98. Det er mange forskj. oppfatninger der ute....
Javel. så det var ingen 130 hk. i -94? Forstår jeg det riktig da,tro??
Nettopp. 130 (eller 131...) hk kom tilbake på tidlig 95-modell. Så ble det litt utpå årsmodellen (uvisst akkurat når) lavtrykksturbo og 135 hk. Både tidligere og senere 95-modeller (altså uten og med LT) skal ha modellbetegnelsen 940 på bagasjelokket (uten bokstaver som GL og SE) og svart grill med blank ramme rundt - akkurat som 96-98.
Deluxio: Jeg antar at din tidlige 95-modell har M47 og ikke M90 (originalt)?
Riktig, har heller ikke GL merket bakpå bagasjeluken.
hvortid kom obd2 kontakten på 940?? var ikke det i 95-96?