Evt. noen idè ang. hva XC90-emblemet koster?
Printable View
bruk sikaflex :)
XC90 emblem som gjelder
Sika\sica er jo så klissete og jævlig :P Men greit..Det funker nok sikkert :P Må en ikke slipe til "festene" på XC90-emblemet? for å få det til å passe ordentlig?
Hadde gjort seg med emblem der ser jeg :)
On a completely separate note:
Bilen står nå og godgjør seg hos Meca...som skal skifte foringer i for og bakstilling, samt et bytte et endeledd og stabilisatorstag + ta hjulstillingskontroll\4hjulskontroll.
Følte at det var litt nederlag å måtte streve seg gjennom snøføyk og drit i lange tider før jobb for så å stresse seg inn på bussen og sitte trødd innimellom folk som ser ut som de har blitt plukket direkte fra en Zombie-film om morgenen...
Blir greit å få bilen tilbake igjen kjenner jeg :P
Da var bilen plukket opp her :)
Kontoen er slanket, eu er i boks og livet er hærlig osv... Må få sett til å få på klarglass-lyktene en av dagene.. Mørkt og jævlig om kveldene, så får vel finne meg et passende sted å stå å skru snart.. Kjipt at det ikke er noen "åpen garasje" her i bergen et sted :)
Gratulerer med eu godkjent bil :)
Kan ikke si at jeg gleder meg til det er min tur :/
Forsåvidt greit å få bilen på stell..selv om en EU kontroll i seg selv "ikke er mye verdt", da de kun sjekker åpenlyse ting uansett..
Men nå er det i allefall gjort og bilen ble bedre å kjøre :)
Vurderer fortsatt å gå til anskaffelse av Xenon til fjernlys..Og å få montert klarglasslyktene en av dagene.. Tiden strekker bare ikke til om dagen :/ Blir jo mørkt så fort jeg er ferdig på jobb..
Får gå for 55w 4500 xenon i fjernlys.. er det evt. noen som har noe gode saker å anbefale som ikke koster en arm og en fot? :) Tenker da på minst mulig stress ved montering osv. :D
Link\bilder\specs på kit'et du handlet?
Jeg har 35W nå siden 55W ballastene mine ikke funka, og det er utrolig bra det også :)
Ah...Nærlys gidder jeg ikke å montere xenon i.. lite lysten på å blende livdriten utav motkommende trafikk :D
Hmm..ingen dårlig idè.. Burde vel ta en lysjustering når jeg hiver på klarglasslyktene på bilen uansett.. Hva tar NAF folket for denne kontrollen\justeringen da? :)
Da hiver jeg i så fall xenon i fjernlys.. gp thunder i nærlys og tåkelys :) burde vel bli en noelunne skapelig match...
Kjører med Osram Nightbreaker for tiden og er stort sett fornøyd med det.. Men kunne godt ha vert enda bedre lys :D
NAF tar mellom 100 og 200 kr for dette.. avhengig av hvor lang tid de bruker.
Gpthunder 7500k har fint lys, jeg var ikke fornøyd med dem ettersom de lyste for dårlig i linselyktene mine, men det er flere som er fornøyde med dem.
Osram nightbreaker koster, men du verden de lyser!
Føler med deg... men "gjør det selv" verkstedet i solheimsviken finnes vel, hvis du kan bruke litt penger på å få det gjort. Husker ikke hva de tar, men i hvis noe må gjøres på vinteren er det vesentlig bedre å hive litt penger på å låne en bukk der enn fire varmedresser utenpå hverandre, jekk på is og snø, etc...
Da har jeg omsider fått ræva i gir å montert klarglasslyktene..
DRITTskruer som står helt noobt plassert er jo stort sett en selvfølge på 850'ene.. skulle GJERNE hatt en fastnøkkel med skralle\sperrehåndtak tilgjengelig kjenner jeg.. Men driten gikk nå på til slutt...
Jeg fikk derimot IKKE flyttet høydejusterings-mekanismen fra original-lyktene over på klarglasslyktene... Noen som vet hvordan man skal fjerne den fra original-lykten? Jeg har ikke lyst til å bøye og slite for mye i frykt for å ødelegge noe permanent :)
Hadde jo tross alt vert "greit" med lys som ikke lyste rett i bakken nå om dagene\kveldene :D
Bilder kommer etter hvert btw.
ser nå ut til at det kun er presset på, eller klikket fast på en lur måte
En lur måte ja :) hadde vert en fordel å vite hvordan jeg skal ta den av :) er litt skeptisk til å bare røkke til og håpe det går bra :/
Da kom bilder opp..Mørkt og fælt her naturlig nok. Men jeg kjørte nå på med litt blitz osv.
http://i245.photobucket.com/albums/g...I/IMG_0893.jpg
http://i245.photobucket.com/albums/g...I/IMG_0891.jpg
Setter fortsatt pris på tips ang. hvordan det er meningen at høydejusteringen til lysene skal flyttes fra den originale lampen til den nye...
I allefall hvordan man fjerner den fra den originale lampen.
Da har jeg vert på lyskontroll/justering og ting skal vere i skjønneste orden :)
Bestilte meg en R-fanger i dag også..
Nå mangler vel bare t5-motor som ikke har gått for langt, samt innlakkering av lister, fangere,speil,rails :)
Får ta ting litt som de kommer og ikke ta alt på en gang tror jeg.
Mottok også en HAUG SMD w5w dioder i dag..som skal monteres rundt omkring.
Montert litt dioder i dag.. w5w SMD dioder i dørkbelysningen.. Begynner å bli "greit" skarpt lys i kupè'en nå når det er mørkt :P
Noen som tilfeldigvis vet hvor pæren til Varmeapparatet sitter? altså, ikke selve vri-bryterene.. Men den slider-saken en en velger "viftehastighet" osv?
Har byttet så alt annet er blått, med unntak av streken i den slideren...noe som irriterer meg en smule..
Ellers har jeg som sagt nå en strøken R-fanger på vei til meg... Noe jeg bør vere obs på ang. montering av denne saken?
Er det mye jobb? Eller er det grei skuring\kjapt gjort?
hvordan er det med lys i de klarglass lyktene? hørt det skal være veldig dårlig lys i klarglass lyktene til 850
Ikke så aller verst synest jeg... gjelder å få dem justert riktig naturligvis.. Lysbildet kunne alltids vert enda bedre, men det fungerer helt greit som det er nå..
Takker for tips Nilsebu..
Antar at jeg borrer ut pop-naglene i innerskjermene? Og enkelt og greit popper i nye etter montering av r-fangeren..
Da er R-fangeren på vei til Omlastingsteminalen i Bergen.. Og blir vel levert meg i morgen..
Så får jeg se om jeg får tatt turen bortom oppretteren og høre om de gidder å lakkere billig for meg :P Evt. får jeg handle lakk selv og få onklene til å låne meg garasjeplass og lakksprøyte... Uansett så blir det i allefall gull med R-fanger på bilen.
Med mindre noen kjenner noen i Bergensområdet som kan lakkere grisebillig for meg da vel å merke :D
Gratulerer med R-fanger på vei :)
Jeg skulle også hatt litt grisebillig lakkering i Bergensområdet. Problemet er vel at til en viss grad får man det man betaler for. Skriver "til en viss grad", siden enkelte profilerte lakkerere her i byn er sitert på priser som 70k for en hellakkering... Men for hva jeg vet så kan det ha vært en de ikke likte trynet på :p
Fin bil ;)
Jupp.. Skulle visstnok vere som ny.. Er sølvfarget.. JEG skulle jo gjetne hatt den i 019 svart.. Menmen.. Jeg får vel bare benytte anledningen til å få lakkert litt flere ting når jeg er i gang.. Fangere, lister og speildeksler, skvettlapper osv :) men det får bli når det blir LITT mildere i været :)
Da var fangeren kommet frem til meg... har ikke fått pakka den ut av bobleplasten enda i og med at jeg rett og slett ikke har plass å pakke ut på enda :P
Så den får stå og godgjøre seg litt ute på terrassen en stund.. Får få den avgårde til lakkering så fort jule-sakene er unnagjort osv. Alltid kommer disse høytidene og spolerer planene mine :D
Er bare til å bore ut poppnaglene ja, og inn med nye.. noe drit å borre de ut spør du meg.
Synes R-fangeren til 850 er grisegrom, vertfall med tanke på runde grøftelys :D
Hvor mye regner du å måtte betale for lakkering på fangeren?
I grunn hadde jeg regnet med å få tatt det selv..bare handle inn lakk. Og sprøytelakkere i den improviserte lakkboksen i garasjen til min onkel :P Blir en del annet som skal lakkeres også når jeg først er i gang... bakluke-list, speilrammer, skvettlapper og naturlig nok r-fangeren. Tar også toppen av fangerene om dette lar seg løse på en skapelig måte... jeg mistenker at det er mye olje og drit på de grå delene... så må vel til å avfette noe voldsomt og rubbe ned, for så å bruke en eller annen plastfiller \ grunning før lakk.
Satser på at ting kommer på stell etter hvert..håper bare at snøen og kulden forsvinner snart nå, så det går ann å få gjort litt igjen..
Venter forøvrig på V70 dørhåndtak + sidelister nå.. Kommer forhåpentligvis over helga en gang..
V70 håndtak er bra! :D Ikke lister og lakkere øverdelen av fangerne.. Da er det liksom ikke noe som bryter.. Jeg synes personlig vertfall at den ser mye mye bedre ut med den gråfargen..
Kan anbefale å bruke en god bumpershine for å få den til å bli koksgrå sånn som den egentlig skal være da.. Det skal jeg gjøre med min etter hvert.. :)