Jeg ville kjøpt en gammel 245 som er helt orginal utvendig og flytte alle delene over.
Jp passer også mye bedre på de gamle 245.
Printable View
Jeg ville kjøpt en gammel 245 som er helt orginal utvendig og flytte alle delene over.
Jp passer også mye bedre på de gamle 245.
Når du allerede har brukt så mye tid og penger på denne bilen, ville det være dumt å gi opp nå...
Jeg syntes du skal fullføre denne Kristian :) surt og se dette men tenk deg hvor mange minner du har med den :)
vis ikke har jeg en 78 modell 245 i hagen som skal selges billig, litt rust i gulvet og sånt men den er ikke juksa sånn med iallefall :)
Alt bortsett fra selve karossen hadde jo blitt med videre. Så den hadde levd videre med et kulere karosseri, vært billigere å eie, osv osv....
Da hadde jeg driti i utvendig finish. Kunne hatt matt orginal lakk, med litt flekkelakkering der hvor det måtte ha blitt fiksa rust.
Hadde vært deilig å hatt en bil som man ikke behøver å være redd for hele tida.
Tenk at du sparer 3 tusen for hvert år som går. Du sparer sykt med en veteran hvis du skal ha bilen i noen år framover.
Men hugs at du ikkje får brukt veteran bil som hovedbil på forsikringa, dvs du får ikkje billig forsikring, den blir like dyr som den er når den ikkje er veteran. Men resten (omregg, årsavgift ol) blir vel billigere da.
Men syntes du burde pusse den her opp:) Brukt såpass med penger og tid på bilen. Eller du kan levere inn skilta og lagre den, til arbeislysten kommer tilbake. Og handle ein anna veteran 245 i mellomtida.
Du får jo heller ikkje bygge om ein veteran, og som sagt, får vel ikkje meir enn 8000 i køyrelengd og eindel andre reglar.
kan ha vanlig forsikring på veteran og da :)
Men jeg har en 78 modell i hagen vis du vil jobbe litt :)
Ser at dere ikke har hatt veternbil ja. Tenk at reg avgifta er på 3000 tusen i året og under 500 humdrelappen på veteran. Iløpet av en 5 års periode vil han spare 12 tusen kroner og han får en bil som stiger mye i verdi. Forsikring kan man velge etter bruksområde. Man har fri kjørelengde på veteranbil men den skal ikke vere i daglig bruk. Men ingen sjekker jo det da. også må bilen vere orginal..
Jeg hadde en 75mod 245 for noen år siden. Den hadde jeg forsikra hos Sparebank1. Det eneste kravet de hadde til bilen var at den var 30 år eller eldre.
Ellers kunne den bygges om så mye jeg ville.
Så det at en veteran må være original eller ikke, kommer an på hvilket selskap den blir forsikra i. Som regel må du ha en bil til forsikra i samme selskap.
Gjensidige er skikkelig vanskelige på veteran forsikring. Der må det dokumenteres at bilen er original og i god stand.
Så veteran er hadde vært ganske fornuftig. Det er ikke og blir aldri en bruksbil uansett.
Skjønner godt at du vil flytte over til et bedre karosseri og jeg klandrer deg ikke på noen måte hvis du gjør det. Er faktisk helt enig. 92 modell 240 fins det jo hauger av enda også så en trenger ikke ha snev av dårlig samvittighet for å kaste karosseriet heller. Utrolig at den bilen var så risen ja...!
Spørs om ikkje denne bilen kan ha vore i sjøen, er jo heilt ekstremt dette :( Var jo ein bil som gjekk som drosje i Bergen? Er jo ikkje akkurat beste miljøet det.
Jau. Den gikk som taxi i Bergen i fra 92-96. Etter det var den bruksbilen til dattera til han som kjørte taxi med den. Det er det jeg av historie om bilen.
Fikk tlfnr til han som kjøpte bilen ny på Volvo. Så jeg ringte for å spørre om de hadde et bilde av den som taxi, men de var ikke så interessert i å prate så det ble aldri noe av.
Den var nok ikke det beste utgangspunktet å bygge grombil av.
Sjansen for og finne en bra syttitals bil som ikke har like mye rust slik som denne eller mer er vel minimal og blir vel sjeldnere og sjeldnere med årene. Blir jo like mye jobb på en ny bil da som denne. Men er jo penger spart på avgifter.
Du får fri til sikkan da, han har jo grombilen din stående vel? :D
Håhå, nå er jo lynet ferdig for veien! Kan jo ikke gi fra meg den nå:o
Får se om noen år først isåfall..
Men har noen bilder av en vogn her nå Kristian. Sender deg en link på pm.
Jøss, har sikkan og komt seg inn på forumet :)
Venter prosjekt tråd allerede ;) hehe
Nå har jeg endelig fått tak i kompressor. Fikk låne Anders sin :cool:
Så nå skal det kappes for harde livet.
Har bestemt meg for å beholde denna kjerra her og få sveisa det som trengs.
Er nok det som er enklest når alt kommer til alt.
Vi får se hvor lang tid detta tar. Håper på å få den på veien igjen så fort som mulig. Men ting tar jo tid. I hvert når når man finner oisann etter oisann.
Vi får glede oss til den ser sånn ut igjen. Bare uten doble hjulbuer med en halv cm sparkel på.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/972.jpg
Godt du har bestemt deg :D
Er jo gjort mye riktig på denne bilen - i mine øyne hvertfall =)
Stå på, det blir bedre enn noen gang nå !!
Å mens du er i gang med kutter'n, så er vel ikke flatnose langt unna?;)
Da blir det i så fall usa front. Er ikke flatnose fan asså.
Helsnute med svart grill hadde passet bra på denne.