Jepp, "Pholus" - var levert som standard på 97-98 Classicen
Printable View
Sølvfargete R'en er solgt!
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sikkert kameraten til a|ex :) Forstod det som at han skulle se på den nå en dag :)
Godt mulig det, får håpe den hverfall kom til noen som kan gi den den tlc'en den fortjener. Så bare at det lå et solgt skilt i ruten på den idag.
Fikk lyst på denne!! :D
http://www.blocket.se/stockholm/Volv....htm?ca=11&w=3
Noen som har noen erfaringer med inport av bil fra sverige?
Hvor mye kan man stole på importkalkulatoren på toll.no?
Er du flink til å fylle inn riktig info, så pleier det å gå greit. Men hvis du først skal ta inn fra Sverige, så tar du inn en ordentlig R, og ikke den der :p Du får jo en strøken lavmil S60R i Flashgrønn og Atacama til samme prisen som den du linka til. :) Den blir billigere å ta inn også, pga effekten :)
kanskje det du.. :)
Åja, så bare at solgt skiltet lå i ruten når jeg løp forbi der etter servicen på bilen.
Han selgeren jeg snakket med kunne forresten også fortelle at det hadde vært innom en fyr i en titangrå 2004-modell S60R og kikket på den her om dagen, og det hadde vært generelt god respons og mange henvendelser på bilen. Muligens en titangrå S60R i området her jeg ikke har kontroll på da, for det var visstnok ikke han eldre karen fra åsane som var innom. Kanskje sønnen som lånte bilen? :)
At det har vært mye interesse på den vet jeg, snakket såvidt med de forrige uke om den. De hadde blant annet fått en henvendelse fra en i Oslo. Har en følelse på at den titangrå hører til på skinstø et sted, ofte sett den stå i krysset med brannstasjonen nemlig. Men sikkert sønnen som lånte den ja, er for det meste en eldre kar som kjører den hvertfall.
Og hvis den vanlige Ola Nordmann slår til og vil skille seg ut kjøper han Passat i hvit :)
Sent from my C6603 using Tapatalk
Vi har en sterk tendens til "konservative" fargevalg på bil.
Jeg har ofte hatt biler med spenstige farger, men når det kommer til interiør så synes jeg bare svsrt/grått er fint.
Går ann med farger i noe sømmer. Men minimalt.. samme med treverk.. det hører hjemme på båter.. men det er nå bare sånn jeg er.. :p
Men nå er det en ting du glemmer, og det er at hvis BT ser at det er modifisert masse i motorrom osv, så kan du bli sendt rett på effektmåling.
Hvis bilen er godkjent av svenske biltilsynet med den effekten, så er det ikke umulig å få det samme godkjent her. I Sverige får man blandt annet godkjent S60R med over 400HK. Jeg har selv sett vognkortet. :) Da er også sjansen der for at man får det inn her også, bare med en tilhørende avgift på 1000,- pr HK økning. Man trenger jo papirer fra Volvo på det, og det regner jeg med man får, i og med at det er det samme kravet i Sverige. Da har ikke BT så mye de kan si imot på, hvis Volvo går god for det.
Den ekstra effekten kan uansett ikke avgiftsbelegges før bilen er godkjent med modifikasjonene og effektøkningen. At BT sender biler på effektmåling hvis det er mistanke om effektøkning er bare tull, det krever at de skrur ut motoren og sender den til godkjent laboratorie for måling.
Og poenget er at skal du ha en bil med 350 HK koster det mer uansett. Skal du ha en 350HK på skilt her i Norge koster det mer enn å ta inn en R med 300HK uansett, sett totalt.
Vi har jo selv medlemmer her inne som har fått beskjed av BT om å komme tilbake med bremsepapirer på motor før de får det godkjent, pga mistanke om høyere effekt enn originalt.
Hvis denne T5'en det er snakk om ikke er godkjent med 350hk, så er det fortsatt 260hk som gjelder ved import. Dvs. at du enten får den godkjent på norske skilter med 260hk slik den er, eller at du må sette den tilbake til original stand for så å få den godkjent, fortsatt med 260hk.
Jeg har sett den på Valläkra, og jeg mener den er godkjent med 350 HK :)
Nu vel, BT har nokre effektruller som blir brukt i tilfeller som nevnt. Det kompenseres delvis for effekttap i drivlinje, men det vil sjølvsagt uansett bli god sikekkerheitsmargin så lenge effekt blir målt på hjula. Trondheim har egen rulle, Oslo brukar foreløpig Sarpsborg men får eigen rulle i løpet av 2014. I tillegg har mange utstyr for å lese feilkoder mm på ECU og liknande. I tillegg kan ein sjølvsagt prøvekjøre og danne seg eit inntrykk som kan underbygge en mistanke
Les dette: http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf
"Det eneste som finnes er en stasjonær rullende landevei i Trondheim, men den er utrolig nok ikke godkjent som kontrollmåling for avgiftsendring ifølge Per Jensen, seniorrådgiver i Tollvesenet.
Den eneste målemetoden som er godkjent av Veidirektoratet for beregning av avgift, er måling av motor i benk i laboratorium med standardiserte verdier for lufttemperatur og luftfuktighet."
Ein brukar ECE-dokument med import av desse bilane, det inneheld det bilen vart levert frå fabrikk med.
Nå er nok den litt utdatert, samt at de gutta kan å vinkle det annerledes. Husk på at de lever av ulovlig trimma biler, så de vil jo bagatellisere faren for å bli tatt så mye som overhodet mulig. Noe annet blir jo for å dem å skyte seg selv i foten.
Det er kun hvis de ikke har mistanke om at bilen trimmet. Med engang de begynner å lure på det, så får pipa en helt annen lyd, og ECE-dokumentet blir ikke vektlagt i samme grad.
Da må en pent og pyntelig ta en tur på rulla.
Tror ikke det er så ofte de "lurer" på det. Mine (personlige) erfaringer er at de er opptatt av chassisnummer og eventuell dokumentasjon, i de tilfellene man trenger det. I dette tilfelle skal det vel ikke være nødvendig med dokumentasjon i det hele tatt da en så ny europeisk bil er e-merket, og alt de behøver er tilgjengelig i datasystemet.
Den aktuelle bilen har forresten PPC-box og kan tilbakestilles - og data fra VV står i boksen under annonseteksten. Der står det 259hk.
Jeg skal like å se at du får den godkjent med boksen og dokumentasjonen til den - og hvis noen får det til - at det var verdt bryet :)
En tredje ting er at det er snakk om alternativ beregning av engangsavgift for både denne og en S60R mtp gunstigst mulig fortolling - og da ville denne kommet mye billigere ut siden alternativ beregning speiler markedspiser.