dette må forskes litt på :p
Printable View
Da går jeg heller for 940 front enn nytypen 740 front, men stemmer såvidt jeg veit det du sier larsverm!
98 mod 945 med gamle 740 fronten hadde vært awesome! :D
94 kom den nye US fronten med 2 separerte lykter ved siden av hverandre:) Tåkelys innerst og fjern/nær ytterst:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1841.jpg
Svært sjelden noen bygger om til eldre utseende - selv om det sikkert ofte kunne bli vel så bra som det motsatte (som har vært gjort mange ganger).
Grusomme av utseende eller virkning? Amerikanerne har vel hele tiden hatt noen spesielle regler eller standarder for frontlykter, litt endret med tiden - som noen ganger har gjort at f eks europeiske biler solgt i USA har fått litt avvikende design i fronten, som vi kjenner fra flere Volvoer.
Jeg mener å ha hørt/lest at en del amerikanske frontlykter virker dårlig/uheldig etter våre standarder - stemmer det? Bør vi skifte ut noe i lyktene hvis vi har USA-biler? Jeg har ikke fått tatt stilling til hvordan det blir med frontlyktene på min 164, om det er noe tema.
Det er slik jeg har forstått det også, ja. Og hva når pærene går? Kan de bare skiftes som vanlig...? Jeg lurer nærmere bestemt på 164 75. Denne har jo runde lykter som ikke skiller seg ut betydelig av utseende, men hva med funksjon og virkning?
Det bør de kanskje ha, ja. Det uttalte poenget med denne løsningen skal vel ha vært at det skulle være en "standard", og altså lett å få tak i. Hvorfor de ikke kunne gjøre som her, å bytte pærene, er likevel litt merkelig. En vurdering jeg fikk fra en amerikaner en gang, var at det sikkert var noen i industrien som hadde klart å lure igjennom de reglene i sin tid...
No er den blå 74 144en nede i 30000,-:)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34350089
Kikka nå og var 960;) Men står jo 940-960-x90 på mange annonser på Ebay da-.- derfor jeg trodde det var 940:p
74, ja. Grand Luxe. Har ligget ute i flere omganger. Burde egentlig være en fin bil. Så jeg synes det er litt merkelig at den ikke har blitt solgt. Kanskje den ikke er så bra som bildene tyder på? Eller er dette en bil som mange "i prinsippet" synes er fin, men som ingen får seg til å prioritere? Jeg har lagt merke til den lenge og tror jeg kjenner det litt slik...