åh! dritt as "/
er det blitt mye rester fra rotoren eller? "/
åh! dritt as "/
er det blitt mye rester fra rotoren eller? "/
Da har jeg fått åpnet turbo i dag og det så overraskende bra ut.
Fant årsaken til den ikke ville spoole. den hadde nemlig spisst en del av kobberpakningen som hadde havnet inni eksoshuset. ser ingen skader på bladene og gleppen er ikke unormal så da blir turbo monter tilbake i morgen og testet.
her er kobberpakning so har blitt spist litt av
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1106.jpg
Ingen synlige deformasjoner her :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1107.jpg
Allt så bra ut inngen spor av noe de to bitene som er løsnet på pakningen lå inni eksos huset den ene var for stor å komme mellom sprekken inn til bladene og den andre lå og holdt igjenn mellom to blad ingen gleppe inn/ut litt mer gleppe opp/ned en tidligere men ikke unormalt mye alikevell.
Blir spennende å se hvordan det går i morgen når jeg skal teste :S
Løkke tell, kjett me turbo som tuuullleeerrr :/ hehe. Men kunne vøri værre au! Tenk om du hadde kjørt ihjæl en diger ÆLJ istelle :p hehe. Lettere å bytte turbo enn en heil bil :p
Jo sannt det. Skal bli spennende prøve om allt fungerer som det skal i dag ;)
Krysser fingre å tær for at alt går bra :D
Da er turbo tilbake påplass!
Kjørt en testtur med noen skikkelige pådrag og turbo lader som normalt igjenn, ingen tegn til blårøyk
så da er turbo friskemeldt ;)
Yeah! Er en lettelse at det ble hell i uhellet ;)
Litt flaks må jo du ha og! :)
Ja he he he joakim er på tide å ha litt flaks ja. Tar vel jackpot på vikingen i dag og kanskje ;)
Det hadde hjulpet mye med de pengene ja ;)
synd slikt skjer:(
skjedde samme for meg for par år sida på vålerbana med en 940 turbo jeg hadde. bang ingen ladetrykk og oljeskya sto. rev av turbo nedpå der og så pakninga hadde revna og kjørt seg inn i eksoshus. rev bort pakning og klemte å turbo og tut å kjør igjen:)
Bare å komme å hente bilstein sprint ;)
Da er kian byttet ut med en 92.mod 745 :D begynnt å pusse litt rust å lakkering på den kappa fjører pån noe madammen ikke syntes er så behagelig ;) (til tross for at hun ler så a griner av bikkjene som ligger i buret i bagasjen og hopper ;))
Blir byttet ut med originale fjører så fort delebilen kommer på plass :D
Har vært å møtt et forum medlem i dag veldig hyggelig :) tok med en mocal oljekjøler med filterflytter, slanger å det hele så i morgen får jeg prøve montere den og bygge om eksosen og få av kat. som struper fra 3" til 2,5".
Har også en Gr.A T5 kam som skal inn i toppen må bare få tak på et justerbart kam drev først :)
Da ble oljekjøler plassert i dag men desverre så fikk jeg ikke av grenrør så da må hele toppen av for å få av orginale kjøleren :/ så før kjøpe inn toppakning til uka!
Fikk satt inn t5 kammen og chimset den i dag og kasta av kat'en mangler bare sveise sammen mellomrør. Så blir det å finjustere kammen i morgen :)
Ser desverre ut til at planene om å kjøre opp og delta på reodor felgens gatebiltreff går i vaske :(
Og selvfølgelig glemte jeg bilder av dagens mekking :/
Skjer ting her jo :) godt å høre Lasse! Blir nok friskere med t5race kammen. :)
Ja skjer da litt :) skal bli morsomt å få justert inn kammen i morgen. Har trua på at den blir litt friskere med en t5 kam :)
Skal hente delebilen og diverse også i morgen. Gjøre klar kian til avlevering og samme med mitsun som blir lagt ut for salg nå. Har to volvo'er på gårn nå så da kan man kvitte seg med backup bilen til kian ;)
Blir vell også til å bygge opp igjenn twinpipe til uka frytlig rart med en endestuss ;)
Tror det blir en lydpotte på begge sider denne gangen :)
Høres bra ut :) du får klemme på et justerbart kamdrev og låne rulla til han på aurskog, så får du justert inn ordentlig. Hjelper mye å vri litt :)
I dag har jeg byttet fjørbein og fått på bilstein dempere og sveiset sammen mellomrør.