er ikke 2 av dem til cruice control? se på det i haynesboka kanskje? får litt ideer derifra ;)
Printable View
er ikke 2 av dem til cruice control? se på det i haynesboka kanskje? får litt ideer derifra ;)
off!! Driver og bygger om ifra lh 2,2 til 2,4 jeg. 240 1989mod. Men får ikke knist? coilen blir lunket når jeg prøver og fyre den. Takker for svar folkens :)
Svinghjulssensor?
Står sikkert i en av disse 27 sidene, Men Formotstandene er forklart VELDIG dårlig! loddet feil på grunn av denne, er ikke alle LH 2.4 som har likens på bildene som bli brukt, jeg hadde 1 grønn/rød + 1 helgrønn som gikk ut til å bli 4 helgrønne.
Hadde også en grå som gikk fra en tykk til 4 så loddet inn motstanden der, noen som vet om dysene eller hjernene kan ha blitt brennt? bilen startet og gikk med motstandene på grå ledning, men laangt i fra som den skulle ha gjort.
spørsmål om jeg har skjønt dette riktig med å koble seg på det orginalet nettet i bilen. Jeg har kobla den tynne blå kabelen og den tynne gule/rød til +15 (coil) så har jeg kobla blå/gul til 50 merket på tenningslåsen. Også den blå/gule kabelen som er i "bilens kontakt" (innslag til starter) har jeg også kobla på 50 merket på tenningslåsen. Stemmer dette ? Takker veldig for svar :)
hvor kobles bensinpumpe releet på 240 nettet? er det ilustrert som hoved releet?
Mvh Mats
Kontakten til rele er i nærheten av kontaktene til hjernene og 9pol/11pol kontakten som er inne i bilen på høyere side. Rele kontakten er svart, formet som et rektangel, og har 2 skrå hjørner og 2 spisse. :)
På dette bildet som jeg har funnet i denne guiden på første side ser du kontakten og releet helt til høyere på bildet merket hovedrele.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/119.jpg
okai takk:)
Stemmer at 89 mod 240 med f motor har lh 2,4??
Så lenge det ikke er en 88 som er registrert i 89 så.
Men det er jo enkelt å sjekke, da lh2.2 ikke har diagnoseuttak på dempertårnet, og har hallgiver i fordeleren istedenfor svinghjulsgiver.
har en som er litt morsommere en 89 regga i 88 da jeg har kat, LH2.4 og ikke noe egr eller pulsair eller noe :p kan si at det er nok en av de første levert med LH2.4 :p
takker :)
Noen som har vært borti dette før? Finner ikke "bilens kontakt", og i stede for en 9 eller 11pol kontakt har jeg en 24pol, der kun 13 av stikka er brukt..
(fikk ikke bilde til å fungere, men her er link til bilder av kontakten)
http://postimg.org/image/qnh4nsn7f/
http://postimg.org/image/ke0tzutnl
Ja, på siste årsmodellene er alle ledninger til oljetrykkvakt,d+ osv lagt i samme kontakten, mye ryddigere slik. :)
Har 93 mod lh2.4 nett i bilen selv jeg. :)
Ahaa takker for svar! farger på ledninger osv er fortsatt den samme?
Som regel har de beholdt samme farger, men jeg vil anbefale deg å laste ned koblingsskjema til din bil og dobbelsjekke først som sist. Er kjedelig om man plutselig kobler noe feil.
hei!:) har ett problem etter bygging av fk i 240;( bilen starter når lmm er koblet av men når jeg kobler den på så får den alt for mye bensin åså stanser den:(
og den tråden inni der gløder hele tiden når tenninga er på:O så jeg spør er det noen her som vet hva som kan hvære galt?:)
Er vel denne som må brukes på 86mod 740 turbo for å montere b230fk motor?!
Ok. Følger med nett fra 940 når jeg kjøper motor i fra Sverige.
Hvordan er det å bruke lh 2.4 fra 740 kontra 240 da? En som kunne selge meg fra 740.
Driver å kobler opp nett i bilen min nå. Er LH2.4 nett fra 240. Det jeg har skrevet står med uthevet tekst.
Fra første side:
-tynn grønn fra lh2.4 pinne 14 til ac pressure switch (glem denne)
-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring på denne)
-tynn rød/grå fra lh 2.4 til ac rele (glem denne)
-tynn blå (se uthevet tekst under)
-hvit/rosa lh 2.4 pinne 22 til instrument lampe lamda sonde( hvis du har)
-violet lh 2.4 pinne 26 til instrumentpanel vekslingsindikator (Glem denne)
-tynn blå/sort lh2.4 pinne 34 til speedometer (kobles på samme ledning som kommer fra bakaksel, men bare å drite i)
-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50)
-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde- kobles sammen med tynn blå.
-tynn rød\svart - finnes kun i enkelte 9-pol ledningsnett og kobles sammen med den blå.
MAO så er det kun 4-5 kabler i tillegg til hovedstrøms ledningen som man skal bry seg om:
-tykk rød /gul fra bensinrele til hovedpumpe og forpumpe (monter sikring)
Denne er grei. Skal vel bare kobles rett til bensinpumpe? Hvordan sikring trengs? Skal ha ei Walbro GSS 340, 10 eller 15AMP?
-tynn blå (Se uthevet tekst under)
Hvor er et lurt sted å koble inn denne? Denne skal få strøm når tenning er i hakka 2 og 3 som jeg forstår.
-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)
Den er grei.
-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde, kobles sammen med tynn blå.
Skal denne kobles sammen med den som kun er blå, eller den som er blå/gul?
-tynn rød\svart sammen med tynn blå dersom den finnes(kun enkelte 9-pol nett).
Jeg har to som er røde/svarte, skal begge disse kobles på den blå?