Noko så sjeldan som ein 2007 XC70 2,5T:
http://finncdn.no/mmo/2012/3/8/3/336...1648221012.jpg
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33636603
Printable View
Noko så sjeldan som ein 2007 XC70 2,5T:
http://finncdn.no/mmo/2012/3/8/3/336...1648221012.jpg
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33636603
Bensin er ikkje ofte på dessa nei. Men det hjelper lite med bensin når det er automatgir:(
Sier stakkaren som aldri har opplevd noe annet enn gammal 240 med m45 kasse :P
Men fra spøk til revolver, syns automat er undervurdert jeg, som f.eks denne XC70'n så er det et " måste " med automat, da det mest sannsynlig aldri vil bli bruk til noe rakett kjøring på bane...hadde det f.eks vært en V70 R så er jo saken noe annet, da er det jo kjekt med manuell...
men du ser ett problem med å ikke "trykka inn clutchen og flytta litt på ein spake"
Problemet er at det ikke er så lett å gire mens man drikker kaffe :) Må jo ha prioriteringene i orden...
Til vanleg landeveiskjøring er det jo greit nok, men manuelt gir har sine fordelar og. Eg likar å kunna gira sånn som eg vil, når eg vil:) Eg likar å ha kontroll på detta dar sjølv. Men so øyrer det med til historien at nyast bilen med automatgir som eg har kjørt litt med, er ein Chrysler frå 1995:p
Men me som ikkje drikk kaffi kan ha manell:D Det er heilt greit for meg at dåke kjører automat viss dåke likar det. Eg likar det ikkje og har derfor ein bil med manuell:)
Hjelpe lite - mangla luke. Det e viktigare enn manuell, men absolutt best med begge deler...
Automat er slettes ikke feil på stor bil (volvo stv), hører litt hjemme syns jeg. er verre hvis bilen er Kia typ micro, da blir fort gocart da ja :) har automat selv på 940n, er jo heller cruiser enn racer :p
Litt OT kanskje,men av rein nysgjerrighet,hva synes dere er for langt å kjøre for å hente bil?:) Jeg ser flere skriver at de gjerne skulle hatt en bl her,men det er for langt å kjøre.I høst kjørte jeg 92 mil hver vei til Senja i Troms for å hente min 142,og det er ikke unormalt og hente biler i oslo heller her oppe(200 mil hver vei):)
Hva synes du blir for langt?
Kommer veldig an på hva slags bil jeg skal se på.. Er det en spesiell bil som jeg virkelig har lyst på og plass til å ha så er det ikke noe problem om den står et stykke unna. Kjørte 70mil for å hente 740'n f.eks.. Men er det snakk om en råti vinterbil så ser vi på maks en par timer kjøring :p
Hvis du ved hjelp av bilder og annen dokumentasjon vet ganske bra på forhånd hva du kjøper og bilen er spesiell/viktig nok, synes jeg i utgangspunktet ikke det burde spille noen særlig rolle hvor langt man må reise (innenfor praktisk mulige grenser...). Man skal da vel ha bilen så lenge at det ikke kan være så nøye med en dag og noen titalls mil ekstra? Men dreier det seg om en vanlig brukt V70 som du finner i enhver Volvo-forretning, er det kanskje unødvendig å reise langt.
Det kjem jo veldig an på kva bil det er. Eg trur ikkje eg ville reist Norge på longs for å sjå på ein bulkete rustholk.
Men når eg kjøpte 242en reiste eg til Trondheim med fly, og hadde det ikkje vore stengte fjellovergangar og kolonnekjøring sånn at me måtte ta mange omveiar + at me måtte venta i fleire timar på grunn av ras, hadde me sikkert komt heim samme dagen. Eg hadde dessa krava til bilen eg skulle kjøpa: Det skulle vera 240 veteranbil, ikkje alt for mykje rust, manuellgir, sedan og nesten original, sånn at han lett kunne bli heilt original. I tillegg hadde eg ikkje tenkt å bruka meir en 15000,- på bil.
Det er ikkje so veldig mange å velga mellom då, men eit par veker etter at eg hadde fått lov til å skaffa meg ein bil og at eg tapte ein budrunde på ein oransje 244 frå 1975, dukka denne opp på AutoDB, og eg skulle få han for 18000,- Han hadde hatt ein eigar, var EU-godkjent for eit halvt år sidan og so var det jo litt artig at han var heilt identisk med ein som bestefar hadde ein gong:) So eg kunne nok reist mykje lengre enn til Trondheim for å henta han. Men som sagt ville eg ikkje reist so longt for å henta ein sånn som 245en min:p Den sto ca 3 mil frå her eg bur:)
Å reise et stykke for å hente bil er vel ikke det store problemet, er vel heller det at hvis den ikke svarer til forventingene og det selger har oppgitt så er det jo bestandig en fare for at man drar hjem uten bil. Har vært med på det en gang før når jeg tok nattoget til verdaln for å hente en 142 for 10 år siden som ikke helt svarte til hverken bilder og ikke var helt slik selger sa den var, da ble det toget hjem igjen gitt :rolleyes:
Er det ikke langt, kan man jo bare ta en tur og se. Men er det veldig langt, er det selvfølgelig viktig at det ikke blir bomtur. Bilder/dokumentasjon og god kommunikasjon med selger hjelper bra. Hvis dette ikke kan oppnås, tyder det på useriøs selger, og da kan man styre unna.
Har du i det heile lappen? Køyrer du 30k i året i tett trafikk? Manuell er jo fint på bygdevegar på vestlandet, men når ein køyrer 30k+ i året i relativt tett trafikk, så er ikkje det spesielt spennande å slure opp ein clutch i året.
Kjørte 240 med manuell i sommar jobb, var ikkje all verda kjekt med det forsterka Sachs trykkplate.
Nei, eg har ikkje lappen, eg kjører ikkje 30000 i året og eg kan ikkje sei det er so tett trafikk her akkurat:p Eg kjører stort sett på bygdevegar på Vestandet ja, so då er manuell fint. Men eg forstår jo at det blir litt annleis for dei som sitte i ein ku i mange timar kvar dag. Men det skjønnar eg ikkje at folk giddar:)
Viss det ikkje er longt vekke går det jo fint å ta ein tur. Men ein ska vera ganske siker på at det blir kjøp før ein reiser 100 mil. Då er det som du seier viktig. Ein må få beskreve bilen grundig, og få sjå bilde av det du vil ha bilde av sånn at du veit nåkenlunde korleis bilen er, då går det an å reisa longt. Men eg ville ikkje reist 100 mil berre for å sjå:p
Å diskutere hva som er best av automat og manuell er jo håpløst. Noen er late, mens andre liker å røre rundt på en pinne hele tida. Jeg har ikke noe i mot å gire selv, men kunne absolutt tenkt meg en bruksbil med automat. Det er jo behagelig å slippe, spesielt når en står i kø inn til byen!
Hva gatebil/løpsbiler angår tror jeg de fleste er enige i at manuell er det som gjelder. De som er fritatt her er amcars! :)
Jeg henta den lyseblå Volvoen nesten i Haugesund
jeg, har biler med både manuell og automat :) men kan si jeg foretrekke manuell. i rushtaffikken og .:)