Nei det der med rust vet jeg alt om,bor midt ute i havgapet med salt luft å faenskap,her ruster til og med hester:o heh..
Printable View
Nei det der med rust vet jeg alt om,bor midt ute i havgapet med salt luft å faenskap,her ruster til og med hester:o heh..
Er blitt en levelig pris på den 144 GL nå. Mener den har liggi ute til 50k+ de 2-3 siste gangene.
04 v70 r awd
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33356146
Ufattelig at (merke)forhandler greier å ta noen så ræva bilder, hvertfall på denne typen bil
Tja, det er kanskje litt lenger siden hvis den har vært annonsert mange ganger - jeg hadde faktisk "arkivert" denne en gang, og jeg ser at prisen var 37.000 i vår. Selv synes jeg ikke prisen virker urimelig forutsatt at bilen er så bra som den kan se ut (og det vet vi kanskje ikke). Men det er muligens en bil som det er "vanskelig å velge å prioritere", eller hva?
http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=33358732
Billig?Pen bil,men er det denne som har en automat med dårlig rykte?
Kanskje det rettferdiggjør prisen:)=
Er nok desverre den eneste metoden ja,hvis rusta har nådd bærende konstruksjon:)
Åja. Eg trudde du meinte at det ikkje var so mykje stas med ein 144 av den årsmodellen:p
Noen som kjenner denne??
http://bil.autodb.no/?_cmd=results&L...dItemId1417762
Så nå at jeg har glemt å lagre denne ved tidligere tilfeller, men 37k var vel heller ingen upris? Bilen ser bra ja, lurer på om han er medlem av svenske 140-klubben (minnes det var en fra Norge med 2 GL der, bla en med polarisfelger). Men virker som de litt dyrere 144 (uavhengig av DL/GL) er tungsolgte kontra 142. For min del er det antall dører, farge (virker som GL enten er gull eller lyseblå) og feil årsmodell som gjør den uaktuell
En må-ha bil, 123 Gt
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...RT&tabNumber=2
"Klassiker til glede for nye lesere" :p - den 240SEen er kjent her på forumet fra før, Revell hadde den tidligere, så nå er han bare "lur" med oss. :D Men jeg synes den ser dårligere ut nå, ja...
Desverre så er den relativt herpa nå. Var og kikket på bilen og la inn ett bud på 13.000kr uten turbomotor, men med rustdelene så får se om jeg får den tilbake:p
Selv har jeg ikke "tatt av" på Amazon, men 123GT er vel stort sett regnet for the holy grail blant Amazon-fans. Ettertraktet - og denne får man si var dyr. Men flott bil, visst nok grundig restaurert. Blant gamle Volvoer er 123GT blant dem som kan selges dyrt.
Når det gjelder 144GL 74, har jeg litt blandede følelser. På 74-modellen stikker støtfangeren seg ut (bokstavelig talt) på en måte som gjør den litt vel sær. For øvrig har jeg selv en 164 som sliter med det samme... Ellers har jeg også hatt en ide om at hvis jeg skal ha en 140, burde det helst bli en 142 - selv om denne kunne være i nærheten av å få meg til å revurdere. Akkurat 144GL er vel dessuten en versjon som ikke eller knapt finnes i visse årsmodeller/markeder. Jeg tror tanken var at den som var ute etter en mer luksuriøs firedørs-Volvo, ville eller burde kjøpe en 164 (som jeg selv har gjort...). Så at 144GL "faller mellom to stoler" (142 og 164...) gjør seg kanskje gjeldende nå også? På den annen side - at den er så vidt utenom det vanlige kunne sikkert også være en grunn til å slå til nå...?
Jeg har og tidligere hatt samme blandede følelser angående 74-fangerne,men da jeg fikk en pris jeg ikke kunne si nei til,kjøpte jeg min 74 mod.Jeg har vennt meg mer og mer med utseende,og tror at den kommer til å bli litt mer ettertraktet og spesiell med årene som kommer:) Evt kan man flytte fangeren inn fremme med å lage nye fester:) Og den er SUVEREN og sitte på:D
Mm, pen Amazon av den gamle generasjonen - tofarget lakkering og enkelte andre "sjarmerende" detaljer. :) Denne er muligens også fra den tiden da de foreløpig bare fantes som firedørs.
Selv er jeg så opptatt av original stand at jeg uansett ikke ville ha vurdert å synlig endre støtfangerens innfesting - og jo da, en tilleggsgrunn kan jo være at de er brukbare å sitte på i en liten pause. :p
En annen ting som kan tale for pene 74-modeller, er kanskje at det er færre av dem enn av de tidligere modellene? Jeg har ingen tall på dette, men jeg har et sted plukket opp den oppfatning at 74-modellen innledet en periode med dårligere rustbeskyttelse, og at bestanden dermed er noe mer begrenset.