Burde hatt noen sånne ja.... Men det hørtes dyrt ut for en hobbymekanikker som meg!
Printable View
Om du mener det er demper eller tannstang går jeg for ett vilt forslag på hjulspindelen som sitter mellom disse :p
Nei, får håpe du finner ut av det og det ikke er dyre greiene :)
Håper jeg og. Blir mest sannsynlig oppretting og hellakkering av v bakdør og for å bli kvitt den stygge parkeringsbulken.
Sendt fra min mobil.
Hadde du bodd tettere ved skulle jeg vært behjelpelig med de, men er vel litt langt unna :p
Ja er ett stykke.... Men er jo en drøm å kjøre R dit ;)
Sendt fra min mobil.
Når jeg kommer hjem blir det montering av canbus function extender fra Volvotech og 4 nye powerflex foringer i bakstillingen. Men 1. pri er å få ordnet den jæ*#% lyden i forstillinga.
Disse forstillingene er mystiske, fra tid til annen. Sliter med et kjempeklunk fra høyre fremme selv, merkelig nok oftest bår venstre fremme går ned i et hull eller over en dump. Fjærsete, demperlager, og stabstaglenkene er under et år gamle. Begynner å gå tom for options, utover subframforinger og stabstagforinger, som begge er ei kongelig merr å skifte.
Kan være motorfeste på høyre side som lager lyd hvis vulkingen har sleppt. Merkes som oftest at bilen oppfører seg litt kenguruaktid ved moderat pådrag.
Nja, pådrag ved WOT er jevnt og fint det, eneste kenguruoppførselen er lateral, som følge av sporete vei. Bygger turtall fint som juling, men det er vel like greit å få det bytta, siden jeg tar øvre og girkassefestet og. Kom i tanker om klunking fra ytre endeledd, så jeg tar de og, siden jeg snart skal på firehjulskontroll.
Blir ikke klok på denne klunke lyden! Tok av hjulene i dag og gikk over alt av endeledd, styrekuler, foringer bolter og motorfester. Men alt var i skjønneste orden.
Men som ett lite plaster på såret har jeg fått montert inn en CFE canbus extender.
Har samme problem selv, kommer lyder fra høyre frem. Hadde den på bukk og gikk over, alt var tight, Så har jeg et skikkelig merkelig fenomen,
når jeg bremser kjennes det ut som om det er noe som gir seg skikkelig og bilen drar til siden.Så blir det borte en stund igjen.
Lurer på tårnlager og den gummi delen som hører med i topplagringa? Mystisk.
Topplagringer og fjærskåler byttet jeg for 5-600 mil siden. Orginale volvodeler også. Hos deg kan det være subframe foringer?
ENDELIG!!!
Jeg fant ut av kaklingen i forstillingen. Var ganske enkelt å se når jeg fikk bilen opp på en firesøyler bukk. Det var en av muttrene til bøylene over stabstaget som var løs. Dette var litt merkelig siden jeg ikke har vært av med dette og at mutteren "satt fast" med noen mm klaring mot bøylen. Fikk nå ihvertfall dratt til dette og lyden ble vekk. Problemet har vært vanskelig å finne pga jeg sjekket med ett og ett hjul i lufta og at da har stab staget stått i spenn.
Grattis! Ble den skyldige loctitet nedenom og hjem?:D
Nei den var treg nok på gjengene fra før.
Sendt fra min mobil.
Var på en langtur på lørdag tur/retur Biri for å hente en motor til 940'n jeg har handla. Hadde ett meget hyggelig snittforbruk på 0,73pr mil. Ikke værst synes jeg.
Ikke dårlig. Det skal jo koste "litt" å reise på første klasse... :D
Gjør heller ferdig 242n istedenfor å jobbe på 940n!
Skal koste litt ja, men jeg har aldri hatt en bil som går så billig som R'en. Joda 244'n skal bli ferdig den og. 940'n ble så billig at jeg ikke klarte å si nei. :S
Veldig bra!
Kommer det tråd med 940n?
Takker. Ja det kommer en tråd etterhvert ;)
Ut på tur i tropevarmen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/784.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/785.jpg
Herlig vogn!!
Liker!
Meget pen bil :)
takkeR :D Den har fått seg en runde med Ultra deep shine voks etter disse bildene. More 2 come....
Litt mer vannavstøtende nå ja! [emoji106]
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/927.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/928.jpg
Har i det siste eksperimentert litt med E85 på tanken. Testet først med ca 30% E85 uten problemer og i forigårs med 50% E85. Synes det utgjorde litt på dreiemomentet og responsen. Hørt flere har sagt at det er maks 20% uten feilkode på disse, men det stemmer altså ikke :)
Har blandet litt selv men hørt max 10% jeg da, i og med at spriten tørker ut diverse ting så skal man være forsiktig, det går visst utover gummipakninger og slikt over tid sies det.
Joda, men det blir nok ikke så ofte da jeg må kjøre helt til Trondheim for å fylle.....
Er nok ganske safe ja. Men blir nok ikke mer enn 50% uten tilpasset programvare. Lukter bra med sprit på tomgang nå :p
Å jeg som trodde det var en fuktig lørdagskveld som var grunnen til at du satt i passasjersetet da du passerte i nabolaget på søndag og det lukta fyll i dragsuget... Btw; bilen din trenger en vask :p (om den ikke har fått det siden søndag)
Disse bilene er klargjort for E85, så ingen fare :cool:
Hehe. Ja en kombinasjon av begge deler Tore. Den fikk en vask rett etter vi passerte men er like ille i dag igjen. Jeg vet ikke hvor mye E85 jeg tørr prøve uten software for det. Btw Autotech har nå lansert 500hk kittet til R....
Tenkte da på rør, pumper osv ;)
Ja, heftig kit! Men må bytte blokk da.
Vil heller sette i foringer i R blokka enn å gå ned fra 2,5 til 2,4L. Heftig helt klart!
Enig der, hadde vært moro :)