polering av stålet passer ikke meg nei, har ikke tålmodighet til å pusse blankt noe slikt..
hehe, da skal den nesten kastes etter meg for jeg har ikke planlagt å bruke så mye mer penger på bilen :p
Printable View
polering av stålet passer ikke meg nei, har ikke tålmodighet til å pusse blankt noe slikt..
hehe, da skal den nesten kastes etter meg for jeg har ikke planlagt å bruke så mye mer penger på bilen :p
skulle hatt tak i stikkere evt kontaktstykke med ledninger og stikkere til Ford edis VR sensor!
noen som vet av?? rekker ikke huggern i uke dagene
tilpassa sideplater mot døra i dag, skal tilpasse bak i morgen så lakkere tenker jeg.. bilder kommer da :)
har også bestillt meg kontaktstykke og stikkere til vr sensorn, så er håp snart da :D
Blir bra dette ! Kommer du oppover på sommertreffet ? :D
håper det :)
når var det igjen? får se om fler kjent folk skal oppover, vært rått å tatt med 242n å kjørt litt :D
Du har møteplikt ! Fikk start på Storfalevogna i går så det ser lyst ut for min del også ! =D
ok, men det rekker jeg garantert ikke :/ vet ikke om det er fullt opp med mapping osv heller..
er det ikke noe senere treff da?
høres bra ut Jørgen :D
Er høsttreff ja !
Mapping gjør du selv ! Banker det så senker du tenninga og legg AFR lavt på høyt ladetrykk ! Ser ingen grunn til at du ikke skal komme oppover ! =P
Eventuelt får du komme oppover tidlig på torsdag så skal vi vel få bilen brukbar til fredag.. =P
deltar der jeg da ^^
kan gjøre det ja, men kunne tenkt meg å mappe til fagfolk, får jo benka samtidlig og da :P
hehe, har det klart du ;p
ble en snartur i garasjen i kveld og, tilpassa høyre sideplate. usikker på om jeg gidder å fylle det lille gapet som er der, blir litt jobb for en bil som er langt ifra egna som show bil :p
venstre dørside er også snart klart, mangler tilpassing mot c stolpe samt sveise inn plate på ei lita glippe..
venter på kontaktstykke til vr sensorn enda, håper det kommer snart!
noen få bilder har jeg også..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1093.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1094.jpg
glippa..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1095.jpg
pasning mot dørken.
kontaktstykke til vr sensorn ble sendt for 3 dager siden, så da venter jeg i spenning :D
Artig prosjekt detta:)
takk :)
håper den funker greit når den er mappa.. ;)
Det gjør den nok helt sikkert:) Eneste som irriterer meg med MS, er at det er så fryktelig mye "ekstra" hele veien. sjekket litt på priser osv, og jeg kjøpte et annet system som er enklere å jobbe med. ikke veldig stor prisforskjell, og den har mange tenklige funksjoner innebygd. og man laster ned og oppdaterer Firmware nå det kommer nye versjoner. og stadig oppdatert software, og nye funksjoner som blir lagt til.
Men for all del, MS fungerer bra det også:)
håper det, funket greit sist og men da uten map som er perfekt :)
er mye prøving og feiling forsåvidt ja, men er ikke DIY uten? ^^
okei, høres kurant ut systemet du har da :)
tilpassa sideplata på venstre sia mot c stolpe samt dør i kveld, og fant ut at jeg ikke gidder å fylle de små glippene mellom brannvegg og plater fordi platene ikke er identiske heller :p ser kanskje dumt ut, men bedre enn å ikke ha plater der...
Jada. Jeg bruker dette:
http://www.dtafast.co.uk/S_60_PRO.htm
De selges billige hos KLracing nå:D Jeg kjøpte min i 2005. og den er oppdatert med nyeste firmware og software:)
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...a-s60-pro.html
Last ned programvaren og leik deg litt med den, så ser du hvor mange fine funksjoner du har der:) Dette systemet er brukt i Rally og Racing. med mulighet for å kjøre med dobbel map. 2 forskjellige effektnivåer ved bare å trykke på en knapp:) traction control, launch control. oversikt over hastighet, drivstoff forbruk ++++
Kjapt regna blir S60 Pro sprutet nesten 3000,- dyrere enn tilsvarende MS sprut, som er MS3X. Om det da følger med ledningsnett i prisen på S60 Pro?
Jeg har ca de samme funksjonene som sprutet du linka til.
Men om jeg laster inn Alpha firmware så har jeg faktisk en del flere funksjoner.
Men det jeg liker best er en TunerstudioMS funksjon som heter VEanalyze Live :D Som er en autotune funksjon som faktisk fungerer ;)
Men jeg bruker uansett ikke anbefale brukeren å bytte sprut bare for å bytte, om eierene er fornøyd med funksjonen. Uansett type sprut.
Det er sant. Det er mange sprut som fungerer greit:) Sjøl har jeg MS litt i vrangstrupen etter dårlig erfaring med et eldre Versjon 2.
ah, har litt trua på DTA sjøl å :)
stemmer det, lurte nesten på om prisen på dta stemte når jeg så det :P
lurer på om jeg skal prøve å rette en bulk på brannveggen,drite i glippa mellom sidepanel og brannvegg så lakkere alt sort baki :p
Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med dette, i forhold til MS og Autronic som jeg har hatt.
Det ligger inne mange oppsett i programvaren i utgangspunktet, så det er jo til å kunne brukes med omtrent hva som helst, uten å måtte gjøre annet en å klikke på riktige valg. Det har god kundesupport, og det er et eget forum, omtrent som dette her, som kun omhandler DTA, Der er det mange tips, triks og gode råd å få:) har lett etter lignende for Autronic, Motec osv, men ikke funnet noe tilsvarende på det enda.
På det området er jo MS veldig bra. MSefi som er eget forum for B&G kode, og msextra for alle extra kodene og MS3 :D
Mangel på dette er grunn til at jeg har vondt for å anbefale Haltech til mange. Om man plagse og trenger hjelp fra Haltech så er man nesten dømt til å kjøpe nytt sprut :eek:
Har ikke prøvd Atronic og Motec, men etter software og pris å dømme så har jeg heller ikke tenkt å prøve selv. Har såvidt vært borti DTA på en rallybil, og har i grunn ikke noe ondt å si om det, bortsett fra en plagsom fjusk på den bilen.
Haltech vil jeg ikke anbefale noen som helst. Autronic og Motec er helt greie sprut. Motec er svindyrt ihvertfall. Autronic er fra samme utvikler, og er et slags "billig" alternativ til Motec. Den dagen MS har en egen seriøs produsent, og kommer som plug'n play, uten en masse ekstra kødd, så kan det være jeg prøver det. Jeg gidder ikke surre med å sette sammen sånt sjøl. blir det samme som å kjøpe seg ny bil det, og få det levert i 13 kasser som byggesett. Da er poenget for min del med å gjøre det enklere, og spare seg for mye jobb, feilsøking og tull helt borte:) Har en kompis som forguder den nye MS'n og prøver å overbevise meg til det samme.
At det funker, og funker bra, er jeg ikke i tvil om, men alt dill-dallet man må surre med, syns jeg er bortkastet tid:) og for min egen del, så funker det dårlig å sitte med loddebolt når jeg ikke klarer å holde hånda stødig om jeg aldri så gjerne vil.
Haha. Du har mao ikke fulgt så mye med på utviklinga de siste årene :P
Seriøse produsenter og selgere har vært med hele veien. Garanti om du kjøper fra en offisiell selger. Plug'n play løsninger finns allerede til mange populære biler, og har vært i salg ei god stund.
Men om du er fornøyd og komfortabel med de du har prøvd så ser jeg ingen grunn til å bytte ;) De kommersielle produsentene må jo også få lov å overleve :)
Blant de kommersielle sprutene er faktisk Motec det jeg har hørt minst positivt nevn om, men har ikke hørt noe annet negativt enn en alt for stiv pris heller da.
Men nå har jeg ikke tenkt å fortsette med å forsøple tråden til trådstarter. Om det blir for mye kan moderator gjerne fjerne dette :)
Går bra, artig å lese deres meninger om forskjellige sprut :)
Tenker selv å handle Nira til 16v'n. Synspunkter?
Har hørt en del skryt om Nira, og har ikke hørt noen ulemper. Men sist jeg sjekka får man ikke lasta ned tuningsoftware gratis, så jeg har ingen personlige meninger om det. Jeg tror det er en kar som har Nira i en Volvo her i strøket, ivertfall hadde. De reklamerer jo med kortest mulig tid fra installasjonen er komplett til motoren er ferdigtuna. Så om det stemmer så lover det jo godt :)
Såvidt jeg veit så de de eneste som leverer datasprut til commonrail diesel, og antakelig bensinmotorer med direkte innsprøytning. Dette er soppas sære områder at andre produsenter vegrer seg for å satse på det. Det sier vel mer om Nira enn de andre produsentene.
Om jeg personlig skulle valgt ett anna sprut enn MS, som jeg er mest komfortabel med, så hadde jeg antakelig valgt ett fra platinium sport serien til Haltech http://www.haltech.com.au/index.php/...num-sport-2000
Med den nye serien har de gjort ett stort steg fram med brukervennligheten, og lagd sprutet slik at det går raskere å tune enn de eldre haltech sprutene.
Ellers kunne jeg også tenkt meg til ett av de eldre sprutene som E11v2/E8, da jeg er ganske komfortabelt med det også. Ulempen er at det begyner å bli gammeldags og tungvint. Men samtidig er det ett godt sprut for krevende motorer. Kan samtidig nevne at jeg synest E6 sprutene blir for gammeldags og upresise, og uegna for en motor med høy literytelse.
Jeg har vært borti reinhekla rallysprut også. Det blir vel uansett uaktuelt, men er uansett ikke anbefalt til anna er motorsport, da fint forbruk og snill avgass er nesten umulig å få til.
Jeg har da fulgt med på utviklinga. Så det blir feil å si. Men et dårlig inntrykk er ikke lett å rette opp igjen.
Har du sett noe på KMS og Link sprut da?
Har sett på link ja :)
Vurderte haltech platinum sport 1000 :)
Link og Gems har jeg ikke testa, men Haltech har jeg prøvd, og den var det stadig tull med sensorer på.
Driver å lakkerer panler, gjør klart til innfestning av seler og slikt nå :)
Vet desverre ikke når jeg kommer med bilder pga at lynet tok nettverks kortet på pc'n :p
Typisk det:(
Desverre et det slik ja :/
Når du får litt ekstra arbeidslyst, så kan du komme å gjøre litt på 242'n min også:)
Hehe, bor langt unna du ^^
monterte ene sideplata i sta, den ene skal jeg sveise på en liten bit så passforma mot b stolpen blir lik som på høyre side :)
Så blir det fjerning av asfalt matte på hjulhusa så lakkering baki der :)
Oppdaga også at øyeboltene blir for korte, så jeg bestiller nye i morgen :D
Håper VR sebsor kontakten kommer snart og, så jeg får sjekka om tennings utgangen min fungerer :)
Det blir bra:) Få tak i litt Tørr-is eller kjølespray. ha det på asfaltplatene så det blir grisekaldt, også gir du det et rapp med hammer'n;)
Jeg bor omtrent 50 mil lenger sør ja:)
Kjølespray har jeg liggende tror jeg, får sjekke på jobb i morgen :)
Ja, ca det hehe :)
prøv det du. jeg brukte det på 42'n min. det ble så mye styr å varme opp og skrape. og det holdt på å ta fyr i en bil for meg en gang, og etter det så har jeg blitt litt forsiktig med varme.:)