Føler med deg! Noen kjørte på min bil borte i Søndre Skogveien i dag, seff uten å melde seg.
Printable View
Føler med deg! Noen kjørte på min bil borte i Søndre Skogveien i dag, seff uten å melde seg.
Den garasjen var full gitt, men var verdt å spørre :)
Har et par merker på støtfangere etter slikt jeg også.. Håper ikke det var ille? :(
Husker en hos Frydenbø Minde fortalte han en gang hadde funnet et lesbart avtrykk av et skiltnr i en større bulk på bilen sin.. den skyldige tilsto :p
Edit: Så bilde av skaden din nå, det der er ganske drøyt! Men det ble nok merker på den andre bilen også, du kan ha flaks hvis du følger med på andre biler som parkerer i området og ser etter skader i riktig høyde...
Tråd flytta etter eigars ønske.
Tips: Jeg har til overs å se en original V70 R AWD med klarglass og original grill ;)
Er nok litt uvant ja. Jeg hadde nok kjørt den stilen hvis jeg hadde hatt en slik bil :) Jeg tror det ser sexy ut.
Originale chromegriller får man vel omtrent kastet etter seg, så det er vel ingen stor investering å prøve... :)
Jeg hadde en orginal kromgrill liggende du kunne fått om ikke guttungen hadde krasjet med olabilen sin ;-)
Apropo å banke kjeltringene; Du kan jo bare "fakke" de å så gi de bort til en homsebar :p Så slipper du å bli blodig og fæl på knokene også...
Takk for det :) Skal oppover forbi deg i påsken faktisk. Kanskje jeg rekker en kaffe en dag hvis du er hjemme?
Homsebar kan det jo hende de hadde likt, så tror det utgår :) Men nok snakk om juling og hevn her nå, hvis noen nå tilfeldigvis finner et søppelmenneske blodig i en grøft med en volvogrill i halsen så kommer det sikkert noen fra myndighetene og banker på døren min..
Da var nivåsensor til alarmen bestilt :) Håper den er grisefølsom i mangel av et bedre ord...
Ser bare sensoren ligger til 462,- SEK +frakt på bildelsbasen.se, så de ca 1300 kronene før rabatt det koster nytt med monteringsanvisning, festebrakett og sensor ferdig levert hos min lokale volvopusher synes jeg var helt spiselig pris.
Hvis det frister andre å montere slikt så merk at det er et skille på 99-. Får det til alle C/V/S70 1997-2000 med original alarm.
Edit: Andre kjekke ting på vei i posten, Flexipads våtslipekit og rutepoleringskit fra Bilnerden. Har noe slitasje midt på venstre hovedlykt som jeg skal prøve å få bort, og diverse steinsprut på panseret som skal flekklakkes nå når temperaturen stiger litt :)
Fin den:)
Ble plutselig oljeskift i dag på 168.433km, 10.000km siden sist :) Brukte Castrol Magnatec 5W-40 denne gangen, nytt innsatsfilter fra Mann/Hellanor og ny skive på bunnpluggen fra Volvo.
Var ikke noe problem å bytte olje med gitteret under motoren, men det ble litt mer søl da noe olje havnet på det.
Har virkelig ikke peiling :) Det var denne oljen merkeverkstedet valgte sist bilen var der på service, så da prøvde jeg bare å fortsette med det. Blir kanskje til at jeg prøver Edge neste gang, men viskositeten eller om jeg kommer til å merke noe som helst forskjell vet jeg lite om.
Men apropos olje; jeg skal prøve en oljetilsetting som heter Metabond i påsken. Den har fått mye skryt og gitt målbart redusert drivstofforbruk av en uavhengig tester på detailersclub.no. Riktignok målt på lastebil men det er nå forbrenningsmotorer det også. Selges av Swissvax.no. Gleder meg til å se om det gjør noen forskjell :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1688.jpg
Takk til Sveinung :)
Fikk spylt av det verste støvet i dag, dusjet bilen i Surfex HD 1:20 og spylte av
Etterbilder:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1762.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1763.jpg
Du får si i fra om det blir noe forskjell i driv stoff forbruket :-)
Sent from my GT-I9300 not using Tapatalk 2
Syns faktisk det vart fint med den grillen eg:) Finare enn ingen grill i alle fall:p
Knall bra :)
Fint at du fikk deg en kromgrill i mellomtia :)
I dag fikk jeg og guttungen dekket over det verste av rusten på bakluken. Skal bytte hele luken etter hvert, men syntes det så litt for gale ut nå.. Pirket vekk lakk som hadde sluppet taket, pusset vekk det verste av rusten med P120, og la et tynt strøk syregrunning, to strøk flekklakk fra Volvo og ett lag klarlakk. Alt 1-komponent, og jeg fikk garantert ikke bort all rusten, så det tyter sikkert frem litt igjen i sommer, men nå er i hvert fall hele luken blå og ikke brun :)
Ingen bilder enda, får se om det blir anstendig når det har tørket helt :p
Skal som nevnt bytte hele luken, har en ny luke liggende som bare trenger retting av en liten bulk før det er å sende rett på lakk :)
0,93 på milen fra Bergen til Lillehammer, fylte på Metabond C, og var nede i 0,85 i Stjørdal! Ble 0,86 før jeg fikk parkert her i Selbu, men det er likevel mer forskjell enn jeg hadde trodd. Nå er det litt forskjell på E6 og E16 også, så vil ikke være alt for hysterisk før jeg har kjørt tilbake til Bergen, men det lover godt :)
Hvor mye kosta metabonden?
Hva gjør du i Selbu? Å hvor i Selbu står denne herligheten parkert? (skal ikke stjele grillen din :p)
Kommer derfra jeg :)
Mener det var 459, se www.swissvax.no. Jeg regnet ut at med 15kr/literen er det spart inn for min del på under 5000km. Så spørs det bare hvor ofte de anbefaler å behandle motoren på nytt, det husker jeg ikke :p
Vet ikke om jeg tør si det helt presist med tanke på andre grilltyver, men jeg det er ikke langt fra Felleskjøpet :) Muttern fant seg en Selbygg for mange år siden, så jeg er her gjerne en gang eller to i året.
Tenkte meg en tur ned mot statoil og få spylt av bilen i morgen, men de har gjerne bare vaskemaskin? Tar gjerne i mot tips hvis du vet om noen selvvask i området :)
Er nok ingen selvvask oppi der, må ned på Stjørdal da. Men du kan kjøre en børsteløs vask der da :)
Ja, sant det, og hvis bilen er skikkelig skitten så blir ikke alt borte før tørkinga starter, og da blåser den bare skitten utover bilen igjen...
Men en halvtimes kjøring ned til stjørdal for en mer skånsom vask er da ingenting :) problemet er vel at da er bilen like skitten igjen til du kommer tilbake :p
Skal oppover imorgen jeg og, får kjøre en runde å se om jeg ser deg :)
Hadde med meg litt Surfex, så blandet det 1:20 og dynket bilen med lavtrykkskanne før jeg kjørte inn i vaskemaskinen... Ble greit rent på paneler, men ikke i kriker og kroker.
Før:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2134.jpg
Etter:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2135.jpg
0,79 liter på milen Selbu-Lillehammer! Det er samme som gamle 850en med manuell og fwd!
Det er virkelig bra :) Kanskje jeg skal prøve litt Metabond selv
Virkelig imponerende erfaring du har med metabond. Kanskje det er noe for min bil tro.......??
Er mektig imponert i hvert fall, men det er småkjøringen jeg er mest spent på. Den har pleid å ligge på 1,25-1,4...
Fått en god deal på full Evo-styling ferdig lakkert i riktig farge, blir hentet i kveld. Frontfanger, sideskjørt og noe greier som skal limes på bakfangeren. Blir bra å få på nylakkerte deler i steden for steinsprutfesten jeg har nå :)