ja selvsagt :D
fant gudsjelov tuppen da så får slipt opp ny på mandag ;)
ja selvsagt :D
fant gudsjelov tuppen da så får slipt opp ny på mandag ;)
Det er bra! Klart å knekke nøkkelen halvveis inni baklukelåsen jeg, i charlottenberg, på vintern.. det ble ikke veldig god stemning da, asså. :p
Åh det hørtes drit kjipt ut... Knakk min på gårdsplassen her jeg og syntes jeg hørte noe som falt på grusen da jeg tok ut nøkklen av dørlåsen, satte nøkklen i tenningen og syntes den skled merkelig langt inn ;)
så da ble det henting i B.hagen med spacestar på fredag igjenn :)
Da har jeg fått ny nøkkel slipt opp og gått over div på bilen.
Er så irritert over at oljefilter ligger så i veien for oljeretur at jeg kan spy. (noen som har erfaringer om flytting av oljefilter ?) Kunne kanskje hjulpet å ha tatt oljeturen fra under vannpumpa så jeg hadde fått flyttet opp den originale filterflytteren noen MM. Tips noen?
Tenkte skjekke der om det er tett og slangen sitter som den skal, klarer ikke se og å kjenne etter så virker det bra har prøvd å dra det jeg får til i slangen men den løsner ikke så da får man satse på at allt er i skjønneste orden. Har spola litt opp å ned på gården her i kveld for å se om allt virker greit og det gjør det sperra funker knall :D henger på til hverfall 60km/h.
Så da blir det kjøre ungen i barnehagen i volvon i morgen :D
Skal begynne å sparkle lakkere venstre forskjerm pånytt nå i kveld/morgen da resultatet i høst ble skikkelig styggt med lakk som ikke matchet i nyanse og i vinter sprakk og flasset av :/
Så nå er det pusset ned igjenn og gjenstår sparkling og lakkering så blir det nok bra. Noen som veit om makonomen selger original lakk til volvo evnt pris hos volvo?
Har hatt veldig lite tid til de siste ukene da jeg har pendlet mellom møter på jobben nav, lege, ny jobb og snekkret gjerde for den nye hesten, han er rene utbryter kongen.
Fikk brev fra jobben der jeg trolig får fyken pga nedbemanning og siden jeg er sykemeldt er det lettest å ta meg. Så presser på for å få omskolering og legen har sendt videre papirer til nav uten resultat eller svar. I dag har jeg vert i jobb intervju hos foodman som produksjons medarbeider/ maskinoperatør.
Så får vi se hvilken rettning vinden blåser.....
Arbeidsledig har jeg hvertfal ikke råd til å gå :)
EDIT: Oljelekkasjen jeg trodde kom fra simring bakkant veiv. Viste seg å være de bakre boltene på bunnpanna (Under girkasse feste kåpa) satt såpass løst at jeg kunne skru de ut med fingrene.
Så nå er det ingen lekk noen sted. Godt å slippe løsne allt det som må av for å bytte den simringen :)
Bytt til filterflytter da, og luftavkjølt oljekjøler?
EDIT: Håper jeg slepper å være borti sjefen din i jobbsammenheng.. :p
ja tenkte på det kittet de selger på bcb.
He he he Tror sjefen min får sparken også eller satt end i stilling nå;)
Jeg har Mocal fra Pedersens, husk bare å kjøp slik med termostat i. :)
(Og det var vel på tide at hun fikk en tupp i ræva fra høyere hold :p )
ok skal skjekke ut pedersen der følger allt md og jeg kan plassere filter der jeg vill?
Termostaten gjør hva?
De har alle delene, så plukker du det du vil ha. :p Gummislanger, stålomspunnede slanger, størrelse på oljekjøler, filterflytter, sandwichplate med/uten termostat, osv. :)
Termostaten gjør så olja ikke går i kjøleren før det er nødvendig. Dvs, før den blir varm. :) Sitter en "ventil" i sandwich-plata som skrues i blokka.
Da har bilen vært ute på første arbeidsdag, ca 2 mil. tok det pent med han i dag for å vær sikker på at allt er på stell. ingen tegn til at noe skal være galt. Ryker veldig fra turbobleie ennå men det er vell ikke så unormalt i begynnelsen.
etter turen gikk jeg over for å se etter olje og fant en bitteliten dråpe hengende under nederste girkassefeste mistenker at denne kan komme fra filterflytter da jeg har måttet skyve selve avmen litt lenger ned pga uttak til oljetur på turbo. får bytte O-ring og ta olje fra under vannpumpe etterhvert. Var fint lite olje under der nå har ikke dryppet noe som helst etter bilen ble parkert for 45min siden så føler det ikke er så veldig hast med å få fikset det. (er nesten så det ikker er en dråpe engang som ligger på festet).
Fikk dratt litt på også da guttungen var levert i barnehagen. Veldig fornøyd med draget i bilen. lå i 40km/h på 3.Gir og tråkket pedalen til midten ladet 0,5 bar og var oppe i 100km/h på ikke mange meterene :D
Så jeg skal åpne wg litt så jeg ikke lader 1,5 bar. Får prøve å justere den inn til ca 0,7 - 0,8 tenker jeg :)
Har også begynnt med sparkle og slipe v.hjulbue får prøve bli ferdig med sparkel jobben i dag og få tak i matchende lakk så blir det nok bra :)
EDIT: Fått på nye siderblinkerser m/Led lys også da ene blinken har falt av.
stusset over noe i dag ang kjørelysene. Mente disse skrudde seg på selv når jeg startet bilen men når kjørelys bryteren står i 0 går ikke kjørelysene på, er det bare jeg som husker feil eller? Mente at man måtte vri på bryteren til kjørelys for å få skrudd på fulltlys men at kjørelysene gikk på selv om bryteren stod skrudd i 0??
Så får jeg feillampe når jeg vrir bryteren på og blinklysene blinker fort!
Men ikke når bryteren står i 0..
Kompressor kåpa på turbo blir sykt varm og det stråler ut mot regreim . Ikke så ille at jeg ikke kan holde fingrene mot reima men kan gjette på ån 60 grader tenker jeg er det fare for at reima kan bli fort slitt av dette. Regner med den ikke blir så varm når jeg kjører med når bilen står stille blir det jo en del av reima som ligger mot denne varmen. Noen som har gjort noe lurt med dette når turbo er bygget opp og frem?
Lagde ikke du avskjerming til regreima da?
Da var avskjerming mot regreim montert tilbake igjenn :)
Forbanna på de idiotiske sokklene i baklyktene slitte og fæle har dårlig konntakt på kjørelys og ene blinklyset.
Kommer nok til å handle inn helt nye baklykter. Men første pri nå er EU kontroll i juni.
Må hverfall ha ny frontrute ellers så skal allt være rimelig greit vill jeg tro :)
4mil kjørt og nå er ikke tempen mot reima så galt ligger på en 40 - 50 grader tipper jeg.
4mil kjørt og nå er ikke tempen mot reima så galt ligger på en 40 - 50 grader tipper jeg.
Nydelig bil :) herlig turbosus :)
Da har bilen gått tilsammen 20mil i dag. dro fletta av en svensk reg A6 over skauen :D Klarte ikke holde følge da jeg dro på gitt ble liggende lengre og lengre bak på slettene men tok meg igjenn i svingene da jeg ikke får holdt store farta pga biltema dempere forran ;) Anbefaller på det sterkeste IKKE disse demperne :)
Bilen har vert noe tungstartet i dag og nå i kveld kom jeg 300 meter ned privatveien min og det luktet mer og mer bensin stoppet og da sprutet bensinen ut av koblingen ved filteret mot motor. Antagelig har jeg kjørt med brudd der i hele dag etter jeg hadde av insug i går og dro litt vell hardt i bensinslangen. Men har fikset problemet midlertidig nå så til uka får jeg skaffe annen kobling en den banjon som sitter der nå siden jeg får en lei knekk på slangen og munstykke på koblingen gnager på veggene i slangen. Ellers går bilen utrolig bra :D
Takk og lov for at lekkasjen kom på privatveien min og ikke ute på riksvegen. Mistet 20L etter bansinmåleren, 20L på 300 meter kaller jeg bensinforbruk det :D
Bør være såpass. :p
Da har det blitt bestillt O-ringer til peilepinnerøret,veivhus og fordeler som kommer på fredag så får vi se om det blir stopp av oljelekkasjen da :D
Bensinslangen sprakk igjenn så må få tak i en slangenippel som erstatter banjokoblingen på bensinfilteret. Er vell M10 på bensinfilter og 8mm utv.til slangen, regner med at de har en sånn på tess..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2685.jpg
Savner volvo jeg lasse!! hehe
He he he... Ja det kan jeg skjønne ;)
Feriepenger er fint å bruke på en volvo;)
Rakk ikke hente delene som ligger å venter på meg på volvo i dag :(
Men madammen kom hjem med en fin overaskelse i kveld hun hadde kjøpt med bensinfilter og ny bensinslange :D