ble mye bedre med 940 front ja:)
ble mye bedre med 940 front ja:)
Er det egentlig ulovlig i fjernlysene da?
Om xenon er ulovlig når de kun er montert i fjernlys? Trodde det var bare kjørelysene det var krav om automatisk høyderegulering osv. Er ikke sikker, men nå har jeg hatt 3 biler som har gått gjennom EU-kontroll med xenon montert i fjernlysene. Så lenge man ikke oversteg fastsatt lux-mengde var det greit sa verkstedet. 3 forskjellige verksteder.
Aha:O Ja, men det kunne jo være en god løsning. Kjøpe meg et Xenonkit H3 på 50w eller noe i den duren og sette i kun fjernlysa. Det er jo omtrent kun når det er mørkt at jeg trenger "ekstra" kraft i lysene.
Jeg har vanlige halogenpærer i "hovedlyktene", altså H4. Og 55w h3 xenon i fjernlysene. Lyser helt rått. :)
Da blir det noe jeg skal anskaffe før vinteren. Må få tatt steinsprut og rust i hjulbuene først før jeg understellsbehandler doningen. Noe tips til hvor jeg kan handle lakk, grunning og klarlakk? Gjerne litt om hva jeg bør handle, for jeg har omtrent null peiling når det gjelder lakk :o
Det med den låsen på bakluka.. Er det den som er nede på midten av luka som er gåen eller den du putter nøkkelen i.. Det står ei luke her å slenger, men har ikkje nøkkel te den..
Faktisk litt både og. Selve dørhåndtaket har rusta istykker, samt låsen (altså der du setter nøkkelen inn). Har atm fjernet bruken av håndtaket på utsiden så bagasjelokket er låst og kan kun åpnes fra innsiden. Det er en løsning som funker, men er jo litt upraktisk :(
Lakkeringen av steinsprut eller understellsbehandlingen Henrik?
Altså sånn småjobb på et lakkverksted koster jo en formue. Og student på stipend og litt småinntekter har ikke allverdens med cash
Trenger også selve låsesylinderen :(
ok, då så;)
Jeg kunne tatt håndtaket m/ medfølgende deler hvis du gjerne skulle bare bli kvitt det :3
12. Juli 2010
Da hadde jeg øvd hele Onsdagen, og tok sjangsen på å ta prøven Torsdag.
Det gikk mye bedre enn forventet kan man si :D
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._2072949_n.jpg
Gratulerer:) Fin bil, lykke til:)
Grattis:) fikk 4 feil jeg:( :P
Takker folkens og så er det bare ~84 dager til oppkjøring.
Det blir gromt vett:) 32 dager her:D xd
Gratulerer med Teorien :) Tok den 17. juni jeg. 2 feil på 8 min :p Har oppkjøring på 18års dagen min 20. okt :p Hvilken dato har du på? Gidder ikke regne meg til det, for har fortsatt ferie til 23 august :p
Meget fin 745! Og gratulerar med teorien, hadde 7 feil eg :p
Gratulerer med beståelse av teorien.
Gleder (gruer) meg litt selv, til å ta denne prøven.
:) hehe
Daniel V, oppkjøring rundt 5. November. Fortsatt ikke fått en eksakt dato, men satser på rett rundt da :p
Fredrik.s, ikke noe å grue seg for. Les litt ekstra godt i boka, evnt. Ta disse testene på
nettet: "prove.no" og "teoritentamen.no" - betalte for et døgn aksess på begge, og leste litt på de spørsmålene jeg svarte feil på. Føler du deg litt usikker, les enda litt til :)
Fått tilbud hos et lakkeringsverksted om å fjerne rust i Hjulbuer.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1080.jpg
For de som ikke gidder å lese kråkeskrift (no offence Sletta, min er ikke bedre :p)
- Reparere rust i hjulbuer
+ rep. små bulker : 2760kr
- Flekklakkering 4. Hjulbuer: 2280kr
- Tecktyl innvendig
- Moms: 1260kr
--- Total 6300kr.
Noen som har noen innvendinger på om jeg bør la dette bli gjort på verksted, eller skal jeg prøve å fikse det selv?
Prisen på lakk, sparkel og alt nødvendige kommer på under 1500kr fra den lokale lakkleverandøren om jeg skal gjøre det selv.
Synes ikke svaralternativene passet så godt med spørsmålet. Hvis jeg trykker "nei" trykker jeg nei til at du skal gjøre det selv eller at proffverkstedet skal gjøre det? :p
Jeg ville prøvd selv jeg :) Er det man lærer mest av :) Går det til skogen, ville jeg sendt det bort :)
Hvis dem bare skal flekke oppå så er det jo like greit å gjøre det selv..
Gah, finner ikke "rediger meningsmåling" -.- Mente
"Nei til å gjøre det selv (Ja verksted)
"Ja til å gjøre det selv (Nei verksted)
Angående lakkeringen så skal de pusse helt ned, sandblåse og så lakkere med epoxy og blende det ut.
Var ikke gal pris det der. Det blir helt dønn strøkent :) Mine ble hvertfall det!
Blir jo litt dyrt, men da varer kanskje bilen "litt" lengre også
Hvordan fjernes rusta? Pussing er ikke alltid holder, ei heller sandblåsing.
Rust i seg selv kan jo ikke "fjernes" når den først har kommet, men hastigheten den brytes ut i kan jo reduseres v/ sandblåsing, sliping og epoxy grunning
Jepp.
Det er ikke alle som er klar over dette, pusser så det blir blankt "nok", lakker og får rust 6-12mnd etter det igjen, og da gjerne værre enn det var .. :p
Eneste "løsning" er å erstatte det skadete området og få dette primet, lakkert osv osv.. Men selv da vil rust kunne angripe, husk ordtaket "Rust never sleeps", men jeg lurer på om jeg skal gå for tilbudet til Sletta, så får jeg fiksa de nasty bulkene som er ved hjulbuene i samme slengen :)
8. September 2010
Fått beskjed fra lakkeringsverkstedet at jeg får bilen igjen i morgen, så da kan jeg begynne å montere godsakene jeg har bestilt! :D
- Grønne LED's til instrumentpanel og brytere
- Ny DEFA 821XG Alarm (endelig bytte ut den 18år gamlefuskej****en)
- Trepaneler ved nøkkel og brytere.
- Sentrallås til alle dører
- Elektronisk bagasjeromsåpner
Det blir stas. :) Blir artig å se resultatet når du får igjen bilen da! :)
Har gleda meg som en unge helt siden jeg leverte den forrige søndag :D. Skal ta bilder, kanskje t.o.m. lage en liten guide på how-to fikse universal sentrallås / bagasjeromsåpner, mange som har lurt på det etter hva jeg har sett :p
en bitte liten sniktitt på det jeg rakk å få gjort i dag!
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._6310215_n.jpg
tøff bil du har