andersg
Det ser ut til at jeg har en billett til overs også, reisefølget kan ikke alikevel :p
aarnes noterer dette :)
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
Informasjonen under er sendt ut på e-post til alle påmeldte
Nok en gang setter vi kursen nedover til Volvo’ens hjemland, altså Sverige. Turen finner sted fredag 26. August 2016. Vi starter med litt generell info:
Også i år kjører vi to grupper på testkjøring av biler og blåtoget. Dette er for at alle skal få muligheten til å få fullt utbytte av tiden på Demo Centre. (Vi ber om at de sprekeste bilene bør kjøres kun en gang pr.pers, slik at alle kan ha muligheten til å prøve disse)
Mens en gruppe tester biler, blir den andre gruppen guidet rundt i blåtoget.
Som sikkert noen har fått med seg, velger noen å reise nedover med campingvogn, mens andre foretrekker hotell etc. De som skal kjøre med campingvogn oppfordres til å reise kvelden før, i alle fall beregne 1t ekstra fra Vinterbro (Tusenfrydparkeringen) om man ønsker å reise samme dag (fredag).
For de som velger campinglivet denne helgen, anbefaler vi Våghals Turistcentre i Kungsälv. Her er det muligheter for camping, bobil og losjere seg inn på vandrerhjem.
De som velger hotell etc. ordner overnatting selv.
Tidsskjema for de oppmøtte på Tusenfrydparkeringen:
07:30 - Oppmøte på parkeringsplassen rett før Tusenfryd.
07:45 - Avreise fra Tusenfryd
08:15 (Ca) - Statoil Storebaug for å møte evt. andre som kommer med ferga.
08:30 – Avreise fra Statoil Storebaug
Vi tar deretter en stopp eller to i Sverige et sted.
Ca. 11:30 Ankommer vi Volvo i Gøteborg. Samles på parkeringen utenfor Visitor Centre for å ta en kjapp oppsumering og en sjekk for å sikre at alle er med dit de skal.
Her blir det utdeling av ansvarsdeklarasjon/skjemaer som må signeres i forkant av kjøring på banen. Ta vare på skjemaet og lever det på Volvo Demo Centre. Da sparer vi masse tid og får kjøre mer
Når alle er ankommet vil alle bli delt inn i 2 grupper. Jan-Sverre K. Eliassen (Svirre) møter opp utenfor Volvo sin parkering i Gøteborg. Samtlige som har reist ned i forkant møter også opp her ved 11.30 tiden.
For å kunne kjøre inn til Demo Centre, så trenger man å oppgi booking nr. 26173.
Dette oppgis i sikkerhetskontrollen inn mot området.
Når vi skal spise, så parkerer vi utenfor Volvo Cars’s hovedinngang og går ca. 200m. Restauranten ligger i bygget på venstre side av «kuppelen» når man kommer fra Volvo. Inngangen er innerst i hjørnet av bygget og deretter gå 2 ganger til venstre når man kommer inn inngangen. Her får man kjøpt både varm og kald mat med masse utvalg! (Mat/drikke som kjøpes på Varianten, dekkes ikke av påmeldingsavgiften)
Jan-Sverre er tilgjengelig på tlf: 92 48 22 14 under hele turen (husk +47 foran når man ringer fra Sverige!!!) Om noen er usikre på noe er det bare å ta kontakt. Spørsmål i forbindelse ved turen, arrangementet e.l. så kan dette sendes til Jan-Sverre på e-post: Svirre91@hotmail.com eller Svirre på forumet.
NB: De som ønsker å besøke Volvo-museum må gjøre dette på egenhånd.
Jan-Sverre kan være med dersom noen ønsker det.
Adresser til de forskjellige aktivitetene:
Møtepunkt Tusenfryd - Høyungsletta, 1407 Vinterbro
Volvo Visitor Centre - Karossvägen 2, 418 78 Göteborg
Våghals Turistcenter, Färjevägen 2 , 442 31 Kungälv
Opplegg for gruppene:
Gruppe A (20stk)
12:00 - 13:00 Felles lunsj på Varianten restaurant
13:30 - 14:30 Fabrikktur med blåtoget
15:30 - 16:30 Volvo Demo Centre
-----------------------------------------------
Gruppe B (20stk)
12:00 - 13:00 Felles lunsj på Varianten restaurant
13:30 - 14:30 Volvo Demo Centre
15:30 - 16:30 Fabrikktur med blåtoget
Vi møtes på parkeringsplassen utenfor Volvo Visitor Centre ca. 16:45 for litt bilder og farvel til de som skal hjem igjen.
Gruppene blir ropt opp før lunsj, og det er viktig at du husker hvilken gruppe du tilhører.
Vi har tatt hensyn til de av dere som reiser sammen etc.
Jeg kjører ned på torsdag.
Vi er et par stykker som skal forsøke å lage en liten bildeserie eller film fra denne helga, siden vi får Vålerbanen dagen etter. Tanken er æ kjøre i pen formasjon i rolig tempo etter Statoil Storebaug, og både filme og ta bilder på vei nedover. Nærmere informasjon vil bli gitt der, om noen absolutt ikke vil være med på bilder eller film kan de henvende seg til en av oss i forkant, så fikser vi det.
Hei! Da er jeg klar for tur;) Henger meg på fra Sarpsborg. Gleder meg:-)
Takk for en hyggelig tur!
Her er de bildene jeg klarte å knipse ila turen :)
http://aarnes.me/?p=1116
Hei igjen.
Sent men godt...... ;-) Takker for nok en hyggelig tur ja. En trivelig happening som blir en av årets happeninger :-) Med tanke på om dere planlegger ny tur neste år, ville det være mulig (om det lar seg få til da ) med en omvisning på sikkerhetsenteret til Volvo? Det ville virkelig være av stor interesse vil jeg tro..... Uansett, er reiseklar neste år og jeg.