Joa, men Melling er jo et anerkjent merke "over there", så jeg kommer ikke til å bekymre meg for kvaliteten.
Printable View
Joa, men Melling er jo et anerkjent merke "over there", så jeg kommer ikke til å bekymre meg for kvaliteten.
Kom nok bare med hyd løftere. Jeg har ikke sett i b204 toppen, men penta toppen (aq171c)er ganske like b234 med hyd løftere.
Var vel mekaniske i r-sport toppen men det er jo sjelden fisk.
Sendte mail til km cams angående bytting fra hydraulike til mekaniske løftere.
Lurte da på hva som måtte gjøres med GLT kammene for å bruke mekaniske løftere + pris på mekainske løftere og lash caps.
Svar fra KM cams:
De originale GLT kammene er laget med hydraulisk kamprofil.
Det vil si at det ikke er noe "rampe" på kamprofilen som tar opp for ventilkaringen.
Pris for 16 Mekaniske løftere 2400,-
Pris for omslip av kammer 3600,-
Pris for 16 Lash caps for shimsing 640,-
dei selger vel mekaniske løftarar til 16v på ksr såg det ut som no:)
Det er jo ingen av dere som sier noe om valg av kamprofil, ventilfjærer, ønsket effekt osv.
Er jo en mengde variabler som gjør valg av oppsett forskjellig.
Men rent generelt er hydr.løftere helt greit opp til 7500 rpm så sant riktige ventilfjærer og innspenningstrykk blir brukt.
Vi har god erfaring med std GLT kammer, doble ventilfjærer laget på spec og effekter på 600+ hk.
Vi har nå også løst problemet med oljepumpedrevet på B234 motorene. har nå drev i billetfrest alu ferdig eloksert for bedre slitasjestyrke. Dette er nå lagervare. 1850,- + mva. Leveres i blå eller naturfarget.
Mvh
Torgeir
www.wetterhusracing.no
Velkommen hit, Torgeir. :)
Problemet er vell bare skruen som går av? ikke reimhjulet? :)
Skruen er ikke problemet, men godset rundt sentrum av hjulet.
det blir sprekkdannelser i dette området.
problemet kommer for fullt når man begynner å få mer motstand/moment over hjulet grunnet hardere ventilfjører/kamprofiler.