Du har jo innstillingsmuligheter på delefilteret + myyye kan som regel stilles på spilleren.
Må av med hele dørtrekket for å skifte høyttaler i X70ene :)
Printable View
har samme frontsett, spiller bra syns jeg :)
Er fornøyd så lang jeg også :)
Ledningene til diskantene måtte forlenges, valgte da å lodde dem:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1062.jpg
Delefilterene montert:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1063.jpg
Wolla!! : http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1064.jpg
Batterilader satt på noen timer for å spille inn høyttalerene:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1065.jpg
Så fikk jeg endelig lakkert opp igjen eksossargen (med primer denne gangen) og montert den :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1066.jpg
Pent, Busenils. Hvor kjøpte du settet? Lyden er innenfor krava?:D
Busenils er ikke min ide, du klarer sikkert tenke deg frem til hvem som kom opp med den:D
God lyd er viktig, kjører rundt i fatters' 04 V70 nå... ikke premium sound, så jeg mangler litt fylde, da det ikke er noe sub i den, men i forhold til at det er 7 år gamle høyttalere, som sikkert har fått lide litt, er jeg imponert over hva volvo har fått til. god lyd i originalanlegget.
og uansett hva Lightyear sier, kjør på med senterhøyttaler du... evt, om du vkrelig vil ha en fan, så driter du i å kjøpe originaldash til senterhøyttaler, og freser heller ned din egen 10" basser... da kan man snakke fylde i lydbildet etterhvert:D
Hva er det med deg å bass nedi DASHBORDET?
En bass der, vil bare føre til risting etc.. bassen hører hjemme i bagasjerommet, måtte jo uansett ha trekt ledninger + kjøpt inn en forsterker til da :/
Ikke nødvendigvis..men det kreves mye for at det ikke skal bli risting, har sittet i bil med 10" (eller var det 8"?) bak hanskerommet. men denne var bygget for konkurranse og brukt deretter med kroner på:)
ledningsstrekker blir jo ikke så langt ;)
Men jeg er enig med deg, bass i bagasjen, airbag i dashbordet :D (evt en RTI skjerm uten funksjon...:o )
En midbass foran i bilen vil gi deg noe helt annet enn det en sub-bass gir i baggasjerommet ;)
Frontsett med 8" bass i sparkepanel nede ved føttene er helt konge!
Tror ikke det blir noen bass i sparkepanelene med det første :)
Men komponentsettet fungere bra så langt, måtte ut med hanskerommet for å stille ned bassen, og har ikke helt ennå fått stilt de inn skikkelig på spilleren.
Men de klarer 35 av 35 på spilleren uten skurring. Med AUX kabel vel og merke.
AUXen demper vel noe, evt signalet fra en 3.5mm / RCA er vel ikke like høyt som standardnivået på en CD?
Om det er rca, jack eller xlr tilkoblinger har ingenting å si.. Og det er store forskjeller fra spiller til spiller.. både på inn og utganger, og hva de mener er en watt eller volt for den saks skyld. Men generelt vil du kunne ratte volumknotten din lenger når det er valg en annen kilde enn intern cd-spiller eller radio, dette gjør produsenten fordi man ikke skal ta livet av anlegget sitt like fort ved å kjøre høyere signal inn :D
Det viktigste instrumentet når du bygger et anlegg er ørene dine ;)
Og BuseNils er på rett vei her nå med Focal, senterhøyttaler og surround kan vi diskutere over en pils en gang kanskje, blander meg ikke mer inn i det her :p Men vil gjerne høre på det når du får det montert :D
Når det kommer til spilleren min så er det stor forskjell på AUX og feks Ipod inngangen. Mye bedre lyd som kommer fra ipoden, her bør jeg ikke skru på maks.
En pils er aldri feil Lightyear, men er ikke smart å kverulere med meg etter jeg har fått litt innabords :p
Bare for å kverulere litt; mere lyd er ikke nødvendigvis det samme som bedre lyd.. Veldig mange som lar seg lure av DAB radioer feks, når du bytter fra FM til DAB på stort sett alle radioer så beefer den opp linjesignalet slik at lyden blir et par dB høyere i DAB-mode. Og folk føler automatisk at det er bedre lyd fordi det blir litt høyere når de bytter til DAB.
Sannheten er at DAB er det største overgrepet mot våre ører siden compact cassette :rolleyes: Det er et feilgrep uten sidestykke at våre dumme politikere planlegger å legge ned stabile og gode FM nettet til fordel for denne DAB søpla :mad:
Generelt mener jeg vel at det meste jeg hører fra politikere er ett overgrep mot ørene, så å klassifisere DAB-vedtaket som det største mener jeg er vanskelig sett i forhold til konkurransen det har med det generelle våset som kommer fra stortinget; dog skal det sies at du har helt rett i at DAB er noe søppel... :)
heh... trur ikke vi skal drekka så mye sammen, gitt. jeg er farlig lik deg på akkurat det punktet:d
AAint that the goddamn truth. Får mye mer "levende" lyd (i mangel på et bedre ord) av FM enn DAB, som bare kutter sånn halvveis.
Det er jo fordi vi bygger ut steinalderteknologi. Vi bygger gårdagens digitale radionett, med store kapasitetsbegrensninger og fryktelig lav bitrate på lyden.
Hadde vi (som i våre verger på stortinget) ikke vært så inngrodde i pappen, hadde vi bygd ut DAB+ nett, slik som i resten av europa. Større kapasitet til flere kanaler, og bitrate på nivå med en tradisjonell MP3 fil. Men neida...
Vel, unnskyld off-topicen mister BuseNils, som jeg ser de andre guttene kaller deg.
Det var ikke problem å få midbassene inn i døra? Det er jo litt begrenset dybde på disse bilene uten å modifisere dørtrekket. Skulle montere noen mellomklasse JBL høyttalere på min bil, men det gikk dårlig. Manglet 2-3cm i dybden på døra :P
såg veldigt bra ut denna bilen her
Ingen diskusjon at våre politikere tar mange dårlige avgjørelser, men vil si at digitalradio "revolusjonen" står som et glimrende eksempel på hvor hjernedøde de på tinget er :( De skulle jo egentlig stenge fm nettet i disse dager, men heldigvis har vi fått utsatt katastrofen i noen år til... Og det hadde ikke vært noe i veien for å opprettholde FM sendingen i all overskuelig fremtid. FM er langt mere stabilt og driftsikkert, også må vi ikke glemme at det er noe sånt som 40 millioner fm mottakere i Norge, dette utgjør enorme mengder avfall hvis de legger ned FM.
Bare morsomt å diskutere med litt promille da, bare passe på å rydde vekk skarpe gjenstander først hehe! :p
DAB er så komprimert og har så dårlig dynamikk at det er en vits.. Og at det skal være så mye bedre mottak på DAB kan jeg ikke skjønne, DAB radioen på kjøkkenet mitt tåler jo ikke å bli snudd på engang uten å miste signalet..
Skarpe gjenstander burde fjernes, ja, inkludert biler og bilnøkler. Mener ikke at jeg skal kjøre i fylla, men om jeg blir forbanna på BuseNils, ser en blank Miriam, og tilfeldigvis har en nøkkel i hånda... Labre utsikter.
Hva angår DAB, i teorien er det sikkert kjempefint, men om man begynner å gå litt i perifierien, som du tross alt bor i... Når radioen høres ut som om den står i bunn av et fullt badekar, kun fordi du har klødd deg litt i skjegget, er noe galt. Med FM kunne man hvertfall vri litt på frekvenshjulet:D
i teorien er jo kommunisme kjempefint også.. men vi vet jo alle hvordan det er i praksis :rolleyes:
Prøver å rette meg litt inn på loggen igjen :confused:
Var ute å kjørte på fredag, plutselig så lyste feil på motorelektronikk lampen + pilen for automatgiren blinket, samt W knappen på kassen.
Feilkode : P0123 - Throttle Position Sensor - High Voltage.
Byttet delen idag, feilkoden var vekke, men diskolysene + "lambda" lyset var fortsatt på.
Viste seg at feilkoden også var lagret i girkassen, så måtte innom et verksted for å få slettet denne.
Tok meg en kjøretur, og bare velstand til nå :D
Her Spjeldsensoren som ble byttet ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1961.jpg
Rart at den skulle ryke så fort, ettersom det bare er 2 år siden den ble byttet sist.
Hehe! Too little, too late :p
Men når skal vi på østlandet få stange øye-eplene i lakken din a? Du rulla jo litt skuffende nazi-stål sist gang :D
Og Turid er FREMDELES penere nedentil:D
Tviler litt.. for jeg har en scan gauge koblet til bilen, og den klarte å lese ut feilkoden før jeg byttet sensoren. Kunne da prøve å slette den, men den kom opp igjen med en gang.
Etter at sensoren var byttet og batteriet koblet på igjen, så klarte ikke feilkodeleseren min å finne noen feil. Men lysene lyste fortsatt.
Så videre til de østlandswannabesossene som styrer denne loggen av kurs til tid å utid, skal til Horten på fredag, så videre til Göteborg på lørdag, så hvis dere vil logge noen mil med bilen, så er det bare til å møte meg i Horten :)
åssen fikk du de nye høytaler ledningene gjennom døra? på min var det en kontakt der! hvis jeg skulle dratt de igjennom der måtte jeg har borret et støre hull i kontakta!
utrolig pen den bilen din nå!
sitter en kontakt på alle disse bilene, men man får kjøpt kontakstykker til 2.5mm2 hos Volvo, så du kan dra nye ledninger...:D
Østlandswannabesoss? WTF? Føl deg beæret over å være ønsket i det hele tatt, din bæsj.
Og jeg er faen ikke noe soss. Bruker ikke deo engang.
Bruker bremserens.
Stilnet helt denne tråden her?
Har brukt drøyt lang tid på å montere dette komponentsettet ditt, Nilsebu.