Løkke tell, kjett me turbo som tuuullleeerrr :/ hehe. Men kunne vøri værre au! Tenk om du hadde kjørt ihjæl en diger ÆLJ istelle :p hehe. Lettere å bytte turbo enn en heil bil :p
Løkke tell, kjett me turbo som tuuullleeerrr :/ hehe. Men kunne vøri værre au! Tenk om du hadde kjørt ihjæl en diger ÆLJ istelle :p hehe. Lettere å bytte turbo enn en heil bil :p
Jo sannt det. Skal bli spennende prøve om allt fungerer som det skal i dag ;)
Krysser fingre å tær for at alt går bra :D
Da er turbo tilbake påplass!
Kjørt en testtur med noen skikkelige pådrag og turbo lader som normalt igjenn, ingen tegn til blårøyk
så da er turbo friskemeldt ;)
Yeah! Er en lettelse at det ble hell i uhellet ;)
Litt flaks må jo du ha og! :)
Ja he he he joakim er på tide å ha litt flaks ja. Tar vel jackpot på vikingen i dag og kanskje ;)
Det hadde hjulpet mye med de pengene ja ;)
synd slikt skjer:(
skjedde samme for meg for par år sida på vålerbana med en 940 turbo jeg hadde. bang ingen ladetrykk og oljeskya sto. rev av turbo nedpå der og så pakninga hadde revna og kjørt seg inn i eksoshus. rev bort pakning og klemte å turbo og tut å kjør igjen:)
Bare å komme å hente bilstein sprint ;)
Da er kian byttet ut med en 92.mod 745 :D begynnt å pusse litt rust å lakkering på den kappa fjører pån noe madammen ikke syntes er så behagelig ;) (til tross for at hun ler så a griner av bikkjene som ligger i buret i bagasjen og hopper ;))
Blir byttet ut med originale fjører så fort delebilen kommer på plass :D
Har vært å møtt et forum medlem i dag veldig hyggelig :) tok med en mocal oljekjøler med filterflytter, slanger å det hele så i morgen får jeg prøve montere den og bygge om eksosen og få av kat. som struper fra 3" til 2,5".
Har også en Gr.A T5 kam som skal inn i toppen må bare få tak på et justerbart kam drev først :)
Da ble oljekjøler plassert i dag men desverre så fikk jeg ikke av grenrør så da må hele toppen av for å få av orginale kjøleren :/ så før kjøpe inn toppakning til uka!
Fikk satt inn t5 kammen og chimset den i dag og kasta av kat'en mangler bare sveise sammen mellomrør. Så blir det å finjustere kammen i morgen :)
Ser desverre ut til at planene om å kjøre opp og delta på reodor felgens gatebiltreff går i vaske :(
Og selvfølgelig glemte jeg bilder av dagens mekking :/
Skjer ting her jo :) godt å høre Lasse! Blir nok friskere med t5race kammen. :)
Ja skjer da litt :) skal bli morsomt å få justert inn kammen i morgen. Har trua på at den blir litt friskere med en t5 kam :)
Skal hente delebilen og diverse også i morgen. Gjøre klar kian til avlevering og samme med mitsun som blir lagt ut for salg nå. Har to volvo'er på gårn nå så da kan man kvitte seg med backup bilen til kian ;)
Blir vell også til å bygge opp igjenn twinpipe til uka frytlig rart med en endestuss ;)
Tror det blir en lydpotte på begge sider denne gangen :)
Høres bra ut :) du får klemme på et justerbart kamdrev og låne rulla til han på aurskog, så får du justert inn ordentlig. Hjelper mye å vri litt :)
I dag har jeg byttet fjørbein og fått på bilstein dempere og sveiset sammen mellomrør.
Da har jeg vært ute på en liten kjøretur og merker god forskjell på t5 kam og vx3 kammen :) gjenstår å finjustere inn kammen så blir det nok enda bedre.
Kan hverfall si at biltema dempere vs bilstein sprint er som natt og dag :D
Må gå over noen foringer på v.side da det kommer noen klonkelyder i dumper.
så får se over det i morgen sitter friske foringer på delebilen ;)
så får jeg inn dempere på ventilene da jeg har litt mer klaring en tidligere så jeg får den ventiltikke lyden usj hater den lyden ;)
Var det jeg trodde først også på gammle fjørbeinet jeg med biltema demper som jeg måtte sveise fast lokket på den sleit seg litt løs etterhvert da vibrerte den på rattet mellom 80 - 90 km/h og hadde klonkelyde. Nå passet jeg godt på å få strammet demper godt i fjørbeinet før den ble montert på bilen. Vibrering har blitt borte men klonk lyden er der fortsatt!!!
Har egentlig litt lyst til å se film av bilen din nå jeg :D
He he he du har det ja. Skal se hva jeg kan få til i løpet av helgen ;)
Har fått fikset klonkelyden i dag var faktisk demper som ikke var skrudd skikkelig til :/ så R.G du hadde rett ;) går litt fort i svinga når man gjør samme jobben på 3 biler sammtidig ;)
Vekket opp kammen litt i dag med å stille den litt fremover utgjorde ganske mye på draget gjennom hele registeret. (Gliste hele veien)
Ble dessverre dårlig film i går da jeg under sladd klarte kjøre av reima til vannpumpa og servo.
aner ikke hvordan denne kan ha hoppet av da den er riktig strammet til?
Dette skjedde på nydalen ut på ring tre så kjørte rolig og pent ned til lillestrøm og fikk lånt verktøy der for å få på reima igjenn. Da var 2l kjøleveske borte.
Får prøve få til en film en annen dag :)
under sladd?? Å midt i oslo?? Spinnvill :p hehe
He he ja midt i oslo utkjøringsrampa fra nydalen ut på ring tre. Var ikke helt meningen skulle rekke grønt lys i krysset der og fikk sladd og tenkte skit au og trøkka gassen i bånn på 2.gir og holdt sladden et stykke ned utkjørings rampa helt til den ble tung på rattet ;)
Montert på instegslister i dag
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/745.jpg
Hei hei hei, dem var vel til konebilen dem vel :p
hehehe
får tak i slike innstegslister hen?
Ja sannt det gaupe er en skitsammler de rillene ;)
Men syntes da det ble finere med en uten innstegslist :)
Får se om jeg skaffer v70 typen etterhvert :)
da er biltema batteriet kastet ut og nytt varta e44 77Ah batteri påplass :)
I dag har jeg montert breietypen baklukehåndtak :)
Gammle!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1031.jpg
Nye, Skal lakkeres i bilensfarge etterhvert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1032.jpg
Hadde et lite uhell langs veien i dag. bilen begynnte nøkke å tulle noe veldig så stoppet og skulle skjekke om registeret satt rett,
tok da godt tak i reimhjul og snurret dette frem til 0 og da jeg hadde gjort det merket jeg at det var jo temmelig varmt det reimhjulet og her er resultatet.
Var en brendt tennkabel og innkjøring av chipp etter batteribytte som var problemet . Så i morgen skal jeg justere inn selv oppdate kommer om den skaken.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1033.jpg
Fikk også en powertax locker i posten i dag :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1038.jpg