ECM-4801: Merker du noe på ytelsen?
Printable View
ECM-4801: Merker du noe på ytelsen?
ECM-4081 kan vel faktisk komme ene og alene fordi man bytter eksosnlegg til ett der eksosen går lettere gjennom også... Om man har ytelsesproblemer kan det være tett katalysator, mens lekkasje på innsug/utblås gjene vil kunne avdekkes med lys/gang/startgass...
Ref "lettere gjennom", tenker dere da på downpipe, eller til og med noe så langt bak som bakre del av anlegget? Dette er fra Simons på min, uten at jeg vet om avgassene renner merkbart lettere gjennom det enn originalrørene.
nå har jeg lest meg litt tilbake her... hvordan ble det med orignale ryggesensorene?
og hvem overhaler Öhlins? driver å leter etter dette selv også til c70n :)
Ikke kommet noe lengre i prosessen med å sanke inn deler, men jeg vet i hvert fall hva som må til :)
9187070 høyttaler
9187071 control unit
9187072 kabelmatte til sensorer
8641281 sensor (x4)
8698004 kabelmatte til høyttaler
Og så er det meningen den skal feste med en slags tape tror jeg, men der kan vi vel gjøre som vi vil :)
Skal være samme deleliste til:
C70 -05 :)
V40
S80 -04 (ettermontert, ikke fabrikkmontert)
V70N -04
960/V90/S90 (annen kabelmatte til sensorer, ellers likt)
S60 -04
Droppet dette prosjektet så her aner jeg ikke... men tror jeg fant noen navn (motorsykkel-verksteder tror jeg) via hjemmesiden til öhlins.
okei, aldri sett noe x70 med ryggesensorer så vurderte sterkt på c70n min ser du. er jo umulig å se enden på rompa der når man rygger...
koster 5000kr ca nytt.
er et hullbor man skal bruke for å få sensorene på plass. har delenr på jobb til hele pakken.
Mener å ha hørt at det er fabrikken som tar overhalingen på volvodemperne. www.ohlins.se
På V70en føler jeg at jeg har ganske god kontroll med hvor bilen min slutter, men det er av og til vanskelig å se hvor bilen bak begynner hvis den står samme retning som meg. Jævla såpeformede nymotens tull! :mad:
Men nytt sier du, jeg trodde dette kitet var gått ut? Eller tenker du kjøpe alle delene løst?
Jeg ønsker meg en GPS-enhet med Blåtann, video- og audio- innganger (for ryggekamera og mikrofon) som jeg kan feste i det originale "lokket"... vil heller ha de der oppe enn nede i steden for stereoen.
Men det er visst umulig å finne noe slikt for tiden, er jo bare 2din-enheter som har slikt for tiden :(
Saken er at min bil ikke har integrert GPS fra før. Om jeg skal sette inn Volvo orginal så koster det en liten formue sammenlignet med kinavaren som ser identisk ut men som allerede har åpent OS. I tillegg har billigvarianten fra Kina mer prosessorkraft og flere funksjoner :-)
Mer det at orginal GPS må trikses med for å få tilgang til selve OSet, og ikke applikasjonen den er levert med fra fabrikk. Tror det er veldig få med orginal VOLVO gps som har sett at denne faktisk kjører Win CE, eller vet hvordan de får tilgang til utforskeren og muligheten for å installere egne programmer...
Køyrer den Windows CE, så er det nok ganske greitt å få inn Linux på den i ein eller annan variant, burde ikkje vere så vanskeleg heller. Det kan hende det er såpass enkelt, som å leike litt med RTI-dvdane, og det kan jo godt hende at det vart endra til linux i ei oppgradering. Problemet brukar å vere at ein treng spesialdriverar til enkelte devicar, som ein ikkje har tilgang til, eller fins på linux. Men hadde jo vore kjekt å fått inn noko smart der.
tenkte å kjøpe nytt kit med ryggesensorer ja. extrautstyr er stasj :D
men skal ha ryggekamera å ja. men går det å få bildet på naviskjermen da? kilroy driver jo å kikker febrilsk på mulighetene der... er jo tåpelig om det ikke skal gå ann å få til det på et vis? hadde i alle fall vært nice! så skjermen får en funksjon :-)
Venstre panserlås har vært litt treg en stund, så i helgen fikk jeg endelig byttet til en ny. Fant en ny på ebay til like under 200kr :eek: Det er vel fort et par hundrelapper mindre enn en hugger ville tatt for en brukt :rolleyes:
Til nyere volvoer år man kjøpt en Win CE sak med skjerm som kan settes inn der Volvo orginalt har navigasjon; dingsen er lookalike, men i stede for å være låst til Volvos navigasjon leveres denne med Win CE klar for installasjon av valgfri navi-sortware.
Den har også inngang for ryggekamera, kan vise filmer fra minnekort, BT for Handsfree etc...