fint det ikke er bare meg får plutselige kramper i høyrefoten ;)
Hehe. sant nok :P
Noen som vet hvem som har lange hjulbolter til volvo å selge? skulle hatt litt lengre pga. jeg må kjøre med ca. 6mm spacer foran pga. banefelgene tar i fjæra på coilovers :P
her
http://www.pedersens-racing.no/bil/spacere/
og
http://www.mamut.net/controls/shop/s...vold&pid=18049
men kollevold hadde vist få igjen.
Se der ja. Hadde helt glemt av pedersen :P Får ta en tlf. i morgen å se hvor fort jeg kan få tak i ett sett til hele bilen. Når jeg skal skifte ut alle bolter er det jo bare å gå for 7/900 bolter og mutrer i stede for 200 serie. vil jo bli ca 400,- billigere, hehe :)
tenkte akkurat det samme!
Jepp Jeps :)
Hvordan går det med bilen din foresten? Er du klar til sommertreff?
Gleder meg til å se den i aksjon igjen ;)
Jepp, bei akkurat ferdig før æ dro på jobb, sedd over bremsan, bytta bremsveske, montert diffen, og etterdradd toppen, så bilen e rimelig klar!
det e litt værre med mæ :p, må ordne en henger å forskjellig,
e på jobb i trøndelag nu, å ska være på jobb til fredagen når sommertreff begynner. kommer sikkert sent på fredagen så blir litt stress.
så har æ noen dekk her som æ må få nordover tell mo, eller heim, så e litt sånnt som må ordnes.
du da, bortsett fra laddetrykket, er du klar?
aha :P
Joda er en del "småting" som må ryddes opp i bla. ledningsnett og litt div kosmetisk, montere 4.pkt seler osv... Får forhåpentligvis niplene i morgen for å få koblet ferdig det hydraulisk brekket, så skal det grov mappes på E85 og benkes når jeg har fått montert grenrør/wg og fått sveist om DP.
BTW. Er ikke noen som har en 3 eller 4 bars map sensor liggende (3-Pin) ? har bare 2,5 bar nå, så det kan bli litt i minste laget med 1,5 bar overladding :P
Vil gjerne ha litt bilder og info når du skal sveise om DP :rolleyes: ;)
Får se hvordan jeg får ordnet DP'n tror den blir 2-delt slik at man kan plukke av øvre delen slik at man kan få letter tilgjengelighet på eksossiden uten å måtte dele eksosen midt under bilen for å komme til. Ender sikkert med at jeg kapper alt til og får noen andre til å stå for sveisinga har ikke så mye erfaring med RF og har en del andre ting som jeg kan gjøre :P
Skal prøve å huske bilder av dett fort å glemme av i kampens hete. hehe =)
Meeen.. får du plass til det ekstremrøret der i 242'n da?
Mener nesten helt sikkert at det ikke går nedi pga plassen. Tror det er bare 7/9-serie som har plass til det
Ikke for å være pessimist altså, hehe
Edit1
Det er sikkert det her du har bestilt?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...xtreme-t3.html
Da har de laget ett nytt ett som jeg ikke har fått med meg :)
Skal være laget til 240 denne. er det ikke plass blir det plass fort med slegge, og det gjør jeg lett om det skal bli det som står om liv :P
Den passer nok helt sikkert :)
Og det blir nok gromt når du får på det :D
Hehe. ja. får håpe det :P
Da fikk man ordnet seg nipler og siste røret jeg trenger til hydraulisk brekket :D
Vedlegg 1548
Var en liten snar tur og fikk parkert volvoen på verksted så jeg er klar til i morgen ;)
Kunne ikke dy meg å få laget ene røret som manglet til bremsevæske beholderen, så nå mangler det kun 3 stk. små rør og montere ventilen før bakakselen. Det gledes veldig til å få testet =)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/130.jpg
Og klarte ikke la være å kjøpe meg dekkstift i dag, synes det er litt tøft på eldre biler :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/131.jpg
Gleda bærre meir å meir te acr å få sett deg å biln i aksjon på bana:-D
Nice rørdraging :D ikke noe jalla med mange rare bøyer både her og der og nesten knekk
Gleder meg og ;) får bare håpe redskapen holder :P
Thx, Zeeker :)
Alt er nå på plass og hydraulisk brekket fungerer nå :D
Jeg kunne sikkert tatt med tia og gjort det finere men tiden flyr nå :/
Vedlegg 1550
Har også fått etterstrammet hjulagrene på bilen, nå er det bare å plukke opp kjerringa og få seg noe å eta =)
Til internmontering i MSen? Tror jeg har liggende noen 4bars MapDaddy sensorer enda :) Men de er 6 pinnede, som heller ikke gjør noe ved internmontering.
Har skummlest litt igjennom tråden din nå, så kanskje jeg fløyter om jeg kjører forbi deg på bana ;) Selv om jeg tviler på du vil høre fløyta :p
Mulig du har skrevet det, men hvor har du tenkt å bremse?
Ser himla bra ut ! Gledes til å se om det fungerer på banen ! Mulighet for en volvofrelst, uten medbrakt volvo å få seg en runde i passasjersetet ? =P
Ute i lamme Daniel og mapper i god været :D
Vedlegg 1551
det blir bra Berg!
er det mapping med høyt ladetrykk, eller har det blitt noe bedre?
Blir nok samme motor i første omgang, går meget greit nå.., Nytt karosseri, dvs 240 sedan fra 88.. Blir bygd understell fra bunnen av med inspirasjon fra gruppe-a, bare litt mere egnet til drifting =) Bur og sømsveist kaross, stort sett litt mere banebilstuk og litt bedre egnet enn 245'n =)
Gikk mappinga bra Bakterius ? =)
Vi er fortsatt ute å kjører :) tar en salten rundt ;) har rimelig grei kontroll på ladd nå, men nå.må vi bare få magnetventilen til å oppføre seg :P
Veit ikke :P Daniel som trykker på Trionic 5'n. Nu e det kebab på Fauske ;)
Hehe. ja vi får se hvordan det blir på banen :P Har en "ny" bil å lære meg å kjøre ;)
Det har jo seg sånn at det ikke ble montering av MS. siden Daniel som er litt mer kyndig en meg skulle hjelpe meg å få dette opp å gå før sommertreffet så vart det lettere for han å hente komplett Trionic 5 ifra hannes Saab 9000 2,3 Turbo delebil, hadde det ikke vært for han hadde jeg nok aldri vært sjangs i havet for meg å komme meg på ACR :o
Det er jeg trenger er en type 3 pin ekstern Map (GM style) sensor som er 3 eller 4 bar dessverre.
Skal bremses i børelva i nærheten av saltstraumen :)
Har nu begynt å få litt drag i kjærra nå ut på nattmorgen :D
Så i morgen blir det oljeskifte og litt små stash så dra ut igjen å begynne prøve kjøre litt mer aggressiv tenning ;)
Mye mere spenning i hverdagen om du ikke er vant til bilen ;):cool: Skal nok stikke bortom og mase på deg når jeg kommer meg oppover ! Glemte helt at du ikke kjører MS nå, der kan man velge mellom openloop og closed loop, dvs kjøre PW styring etter TPSxRPM eller sette ett mål for hvilket ladetrykk du ønsker og PID styring for at megasquirten skal prøve å treffe ladetrykket du ønsker til enhver tid !
Hva skal du gjøre med MS'n da ?:p
bakterius, vet du om en bilhenger man kan leie sommertreff helga?