Blir aldri helt likt uansett. De fleste verksteder justerer for deg gratis hvis du spør pent ;P
Printable View
Blir aldri helt likt uansett. De fleste verksteder justerer for deg gratis hvis du spør pent ;P
Aha. Da er jeg med. Tviler på at det utgjør den helt store forskjellen, men sikkert greit å få gjort det.
Tappepluggen til kassa står helt inntil subframen på venstrsida, vanskelig å få ut bolten mens du samtidig har en trakt under eøler lignende. Trodde jeg skulle klare det første gang jeg gjorde det, men olja ga ikke antydning til å tyte ut før bolten var helt ute, og da var det liksom for sent. Rant nedover subframe og rett ned i trynet mitt, så faen ikke ut etterpå.
24mm bolthode, mener jeg huske.
Mener også 24 :)
Det beste er å skru den så langt ut at du klarer å vri den med fingra, og så sette opp eksempelvis ei papplate mellom kassa og subframe, så du til en viss grad klarer p kontrollere strømmen... men beware, den kommer med god fart (høhø), når strålen gikk i subframen når jeg gjorde det, spruta det overalt, er ikke lett å kontrollere. Skjønner det bedre når du står der. Og få kameraten din til å holde bøtta, olja lander aldri der du tror den gjør, når bøtta står to meter under.
Lykke til, bring fresh panties:-)
Bare å vaske etterpå uansett! Håpløst prosjekt detta her.. Møkk med feilstilt motor og gir....
Er noe dritt når en ikke greier å kontrollere spruten! :rolleyes:
Blir nok til våren tenker jeg. Er ikke noe som haster uansett.
Nå må du gi deg, Hassel:-) Løsningen hadde vært å plassere tappepluggen annerledes. På baksida av kassa, eller lagt subframen bittelitt høyere akkurat der... fra fabrikk altså. Eventuelt, lage en egen patent. Kunne jo sveisa fast en stor nippel i pluggen, som man seinere kunne hekta slange på og tømt fritt for søl.
Kanskje hatt en sånn her tappeplugg på? :p
God ide, men tviler på at du har plass. Er ikke mange centi fra pluggen til subframe... Kanskje tre.
All klaring er god klaring...?
Så må du huske at får å få på den så må du av med den andre, allerede da så er det gris. så hvorfor ikke bare fortsette med det? :P
Sant nok det. Men kunne vært greit med en sånn til motorolja.
Skulle vært planlagt litt bedre fra fabrikk den der, ja. En sånn Quickvalve, eller annen plassering av pluggen hadde gjort susen, egentlig.
Tenkte litt på det i går, faktisk. Om man borrer et 3mm hull i bunn av kassa, rett opp i gjengepartiet til pluggen, vil man jo kunne få strålen rett ned ved å skru ut pluggen delvis. Bakdelen blir jo at man risikerer lekkasje, om ikke alle plugger er like tett som mine har vært.
Skifter du girolje så ofte at det der er et stort probem? :p
Utfordrer mrstfu til å borre det hullet og komme tilbake med erfaringer etterpå ;)
Absolutt. Gjort det tre ganger, og hver gang blei det et jævla søl, uansett hvor forsiktig jeg var. Prøvd å vaske to liter gammal olje fra betonggulv før? Plagsomt nok til at andre løsninger vurderes.
Kunne i det minste ett ann muligheten, om det er gjengeparti langt nok. Hvis ikke kan man jo se seg om etter andre Quickvalve-løsninger.
Jeg tat utfordringen.
Edit: Googlesøk.
http://www.stahlbus.com/info/en/prod...l-drain-valves
Den patenten der var heller ikke dum. :)
Vendela lengter mot sommeren!
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/114.jpg
Det der så kjent ut.. Så legger du den 5 cm mer mot bakken og ser hvor mye snø det drar med seg.........
du steike satan for noen bøtter da :O
120W Led bar, lyser nok ikke så bra som de bøttene der, men i kombo med 55w xenon i fultlysa er jeg fornøyd :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/137.jpg
Har flere bilder :p
Ikke dumt. Liker plasseringa. Men mister vel litt effekt av lyset når den er montert så lavt nede.
Liker plasseringa sjøl, fikk beskjed om at det var "umulig" å montere den der av en som hadde prøvd, så jeg måtte bare :p
Mister nok noe ja... Tok av skiltplata forsåvidt, fordi den skygga for en del.
Om du skal kjøpe, kjøp kun med "spot", ikke combo, som jeg har. Spot-linsene sprer mer enn nok!
Hvis mekanikeren min får fingern ut av ræva blir regreima bytta denna uka, og da kan du få se lyset sjøl, siden jeg drar nedover til Kjevik på søndag ;)
Blir ikke den LEDbaren jævli fort sølt til av veimøkka a?
Har merka at den blir møkkete, men jeg er ikke en hengerfeste-sleiker og vasker bilen annahver uke/40 mil, så blir ikke mye møkk.
Haha :p Vaska hver uke i fjor vinter, men denna vintern kjører jeg bare til jobb 3-4 ganger på to uker (8mil t/r) så da vasker vi annahver uke :p
Med Meguairs Was&Wax sitter ikke møkka uansett :D
Holy testicle tuesday!
I dag gjorde en en svææær jobb på Vendela.
Jeg toppa opp spylervæsketanken. Hory sheet, impossibru!
Ellers har bilen i løpet av et par uker mistet "mist-funksjonen" på vindusviskerne...