super tråd :)
Vet noen av dere hvor det fins å få kjøpt overhalingssett til AT gassere?
Har en AT gasser som skulle hatt ny nål, sete, flotørventil og diverse.
Håper noen vet ettersom Volvo hadde problem med å skaffe slikt.
Printable View
super tråd :)
Vet noen av dere hvor det fins å få kjøpt overhalingssett til AT gassere?
Har en AT gasser som skulle hatt ny nål, sete, flotørventil og diverse.
Håper noen vet ettersom Volvo hadde problem med å skaffe slikt.
Det har jeg lurt litt på sjøl. men er ikke så sikker på om det er å få tak i med mindre noen har det liggende en plass :(
Håper at det fins å oppdrive, ellers dør jo disse settene ut ett etter ett.. :/
Prøv her i første omgang: http://www.pedersens-racing.no/bil/
får vel tak i alt annet enn gassnåla og sete der kanskje? spør du også Solan, verdt et forsøk :P
De kunne skaffe vanlig A nål sa de når jeg spurte :P var kanskje det du mente og?
Flotørventil og sånt skal være mulig og oppdrive, trur det sto i den katalogen
Det ser ut til at jeg har skaffet meg ett 940 turbo grenrør i bytte mot den gamle turboen :)
Fikk hyggelig telefon fra Volvo idag, de hadde funnet igjen en gammel katalog :D
Og plutselig hadde jeg bestilt ei orginal AT nål og sete :) Men flotørventilen var utgått da :/
heldig gris :P
Montert 940 turbo manifold og AR 0.63 Eksoshus :)
Mulig det skjer litt i helgene i ny og ne fremover :) ellers har vi opp til øra med rustsveising på 140'n
sant så sant :) fikk ett ar0.63 eksoshus som er sprekkfritt for en 200lapp av en bekjent, synes det var billig :) har bilder som kan lastes opp når jeg får tid :)
Godt Nyttår!
I dag har jeg starta opp bilen og tatt en mindre kjøretur:) ladetrykket dukker aldri opp, så jeg har nok gjort noe feil når jeg monterte WG staget. Skal se på det en annen gang :)
Lite energi om dagen og er i verkstedet ca 1 gang i uka :)
Gleder meg mer til våren når temperaturene melder seg og energinivået går til topps:)
Da vil nok 240'n bli friskere og :)
Selvom mange kanskje tror det; Nei jeg har ikke gitt opp AT prosjektet :)
Uavhengig av motorstyresystem så trenger man en motor og turbo med effektive spec. for å få ett godt resultat, og det har du. :)
Du er snart i mål her nå. ;)
Ting har ihvertfall tatt tid :P nærmer seg 2 år siden motoren gikk ut for første gang :P
Kjempe interessant tråd for oss som liker litt annerledes ting :D
Etter å ha lest denne tråden så virker forgasser turbo egentlig enklere enn å få til å funke bra til husmortrim enn lh 2.4, alt er mekanisk og kan modifiseres med enkle verktøy for å fungere.
Stå på! Dette blir bra :D
Artig å vite :)
Blir bra når man får råd av folk som kan det :)
Men ikke tro at Gasserturbo er..... lettvint...og..fortgjort... ;)
Sliter med justeringa på min. Men skal skaffe justerbar nål, osv.
så blir det nok til å sende den en tur litt oppover mot venstre på kartet :)
Ja du har gått den lange og vanskelige veien med å forsøke å slipe nålen selv.
Vi får seg hva du sier hvis du sender forgasseren avgårde for modifisering, skrur den på igjen og kjører. ;)
Hvordan gikk det med actuator, forspenn og ladetrykk. Fikk du orden på det?