utifra innpress blir de nokk litt smalere hvertfall....
men står ingen mål på de avbildete felgene da så ikke sikkert det er de breie...
Printable View
utifra innpress blir de nokk litt smalere hvertfall....
men står ingen mål på de avbildete felgene da så ikke sikkert det er de breie...
dem kommer bare i 8.5X18 i første om gang
Hva blir navnet på disse felgene? de får vel ikke lov til å bli kaldt JP MK18?
Ocean!? kjedelig navn da gitt ;)
Ja det er mere futt i JP gitt :P
Ja helt enig, og Nav copen til JP felga er også fetere
Kanskje det blir sorte på bygdestyggen.. :)
blir jo litt mindre kant på kopiene iogmed at de er et6 og orginalen er et0
de 6 mm hjelper godt på så hvorfor fjerne dem...??
er jo akkurat like ulovlig med et6 som et0.....
Dette kunne vi tatt en moro diskusjon på.
Bare for et eksempel:
8,5" et 0 felg=rette eiker,lite kalipperklaring=x antall cm kant
8,5" et 0 felg=buede eiker,stor kalipperklaring og like mye kant som felgen over..
Det er designet det handler om.
På jp felgene kunne men endret rundt 10-15mm på innpresset og man ville fortsatt hatt like mye kant.
Men da kreves en designendring.
Men måtte fjerna hele den "klumpen" på baksida som er der for å få rett innpress og samtidig for å få rett klaring til calipper.
Dessverre hadde felgen kræsja i calipperne foran om de hadde hatt helt flat bakside.
Felgen måtte også ha hatt mere gods i bolthulla,noe som også ville resultert i at muttrene stakk ut en hel del.
Enig med deg der Terje, men vist kopiene har samme disign som orginalen vil ikke kanten bli minde med høyere ET da ?
I mine øyne er en ekte kantfelg en felg med mest mulig rette eiker, mens en felg som har buede eiker for å skape mest mulig kant ikke er det. Men ja, eksemplet ditt er forsåvidt rett det. Men skal du skal kjøpe custom-felger så får du bredere kant hvis du velger lavt innpress når vi snakker samme disk, så at ET er med på å bestemme kanten er også rett.
Fullstendig enig:)
kantfelg med buede eiker=juks
På splittfelger blir det som du sier ja,men det har også med calipperklaringa på disken å gjøre.
Desto flatere senter,jo desto mere kant med samme innpress.
De fleste felgfabrikater har 3-4 forskjellige senter å velge imellom til samme felg.
Og da må man velge senter ut ifra bremser,og velge ringer deretter.
Har kjøpt 3 sett nye 3 delte felger de siste 5 åra,så vet akkurat hva du sikter til ja:)
Har du samme design, og samme bredde på felga. Så får du mer kant med lavere ET.
Bildet her forklarer alt:
http://i578.photobucket.com/albums/s...et_diagram.jpg
Men ja, det kan se ut som større/mindre kant med annet design. Men her er det snakk om samme design, og samme bredde. Bare høyere ET. Kopifelgen får 6mm mindre kant.
Grøss og gru..
Det er godt mulig den får 6mm kant altså,for jeg har ikke målt på en ny kopifelg..
Men at folk ikke forstår at felgen kan se likens ut med et innpress som er 6mm annerledes er ufattelig.
Selger selv (500) skrev jo selv i denne tråden at felgen som ble kopiert,var dreid av 6mm på baksiden.=mindre kalipperklaring=samme look på felgen.
Felgen ser da likedan ut, men har bittelitt mindre kant.
jp orginal er 7" et 0 eller er det feil. Dem som kommer snart er 8,5" et 6 da vil jeg tro at ytterdelen er så lik som orginalen som mulig ellers vil felgkant mulig subbe eller treffe hjuloppheng foran ved belastning ved kjøring.
mye rart å lese på denne tråden :P gidder ikke å blande meg inn for å prøve å forklare, for ser hvor tunglærte noen er :P
7x17 mk18 har et20
edit:
http://forum.vccn.no/
Var ikke så langt unna da.:)
greit noen har oversikten.
der er prisen også, bladet er fra 1996.
oi, var noen dyre felger hvertfall
Tenkte helt feil nå :p når man dreier av så øker jo ET, tenkte motsatt..
Men uansett står jeg på det andre jeg sa :) Det er jo ikke samme felgen lengre :p Navet er jo modifisert
ok tok feil. ser på http://www.motormann.no/felg/ og ser at det er ikke store endringen som skal til.
Er det fortsatt åpent for flere og melde seg opp?
Vil ha et sett 17" :D
Det har ikke åpnet enda.
.....
Tenkte sånn for TS sin del for og sjekke interesse for disse.
Fortsatt så kommer de kun i 8.5x18 :)
Hm, tja, da får jeg avvente litt da og se hva som skjer etterhvert. Kjekt om noen gidder og holde tråden oppdatert med hvert, er meget intresert :)