Det kan du. Av med gammel, rengjør, fett opp igjen og på med ny :) Knuten må av.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Printable View
Det kan du. Av med gammel, rengjør, fett opp igjen og på med ny :) Knuten må av.
Thx! Har vert på youtube nå, sett på RobertDIY. Håper det ikke er komplisert å ta av knuten og sette den sammen igjen :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Det er bare å få åpnet segringen som holder knuta på plass som kan være tricky. Ellers syns jeg denne jobben går ganske bra.
Fikk lånt en OBD2 leser men det kom ikke opp noe med min bil. Plugga fra batteri, la lastnøkkel mellom polledningene i 1 halvt minutt og starta opp igjen. Lampa kom så fort jeg la litt velt på gassen.
Vurderer sterkt å kjøpe egen leser da flere verksted jeg har hørt med skal ha mellom 350 til 700 for å lese ut feilkoder.
Sett på denne:
https://www.bildiagnosebutikken.no/i...KVsaAtFz8P8HAQ
Lest en del bra om icarsoft men er fortsatt redd for at det ikke funker eller at jeg får frem koder med denne.
Sett på drivknutemansjetter, får kjøpt kit med belg, fett og klemmer men er visst flere dimensjoner og lengde på de så må finne rett før jeg bestiller, vil bestille litt andre ting i samme slengen, oljefilter, muligens bremsedeler.
Nå har jeg hatt V70'n på PKK og er litt demotivert for å si det sånn.
6stk 2-er feil koder.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/384.jpg
Noe av dette er ikke så stor jobb i å bytte men noe av det ser jeg på som flere evt. tidskrevende og kostelige jobber for å få den igjennom.
*Bremsesliver er ikke noe stor jobb.
*Parkeringsbrems er vel bare noe justetinger på brekket eller bake.
*matte reflektore må vel skaffes nye, evt noen brukbare fra hugger.
*bytte tårnlager høres ut som et kjennt problem, ikke fryktelig tidskrevende men må demontere en god del
* def demper bak fatter jeg ikke helt for den ene har jeg byttet i 2016. Den andre er fra 2013 mente forrige eier.
* oljelekkasje er det værste føler jeg.. fra kasse eller motor.. bunnpannepakning kansje.. eller def. Simring?
Må bare umder bilen å begynne å lete.
Ah det var kjedelig da
Men hvor stor olje lekkasje snakker vi om her ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja kjedelig liste.
Nei ikke stor vil jeg si.. men ligger alltid igjen en litt dråper.
Håper inderlig at det er noe som å stramme bolter på bunnpanne.
Kan ikke spekulere så mye må egentlig bare se hvordan det ser ut.
Ja syns de var pirkete.
Rart de ikke førte opp belgen på drivakselen fremme. Den svetter jo.
Ja kan man bytte kun reflektor på disse?
Oljelekkasjen kan vera litt styr men resten var no ikkje so gale :) Lekkasje er 2arfeil viss det dryper ned på bakken trur eg. Du må vaska vekk alt oljesøl på motoren, og so kjøra litt, då er det lettare å sjå hen det kjem frå, det er jo umulig når det er olje over alt. Viss det viser seg å vera ein stor jobb som må til kan du jo vaska nøye før etterkontroll, og so krypa under og tørka litt med eit papir utanfor verkstaden før du leverer bilen frå deg og so håpa det beste :)
Ja tenker det samme.
Ja det drypp men ganske lite.
Ja skjønner, fjerne all våt olje, kjøre og så se etter olje igjen. Ja det har jeg tenkt på, tørke vekk før etterkontroll.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/422.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/423.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/424.jpg
Ser jo ut som lekkasje på baksiden av motor kan jo være noe i forbindelse med turboen?
Vis veivhusvetilasjonen er tett så fører det vell ikke til såpass lekkasjer?
Men fin bil du har er nesten helt lik min:)
Ja mulig det er retur fra turbo?
Men henger jo litt på bunnpanna også.
Takk :)
Du har ikke tilgang på grav/løftebukk? Da kunne du ha vasket vekk olje sølet og latt bilen svive mens du er under bilen og ser etter lekkasjer.
Jo, har bekjennte som eier løftebukk. Det var en god ide faktisk :)
Veivhusventilasjonen bytta jeg forrige summer.
Update:
Begge bilene har blitt satt litt på vent siden jeg har kjøpt bolig. (En stund siden) 4-manns leilighet altså. Og det at jeg jobber i samme elektrikerfirma som de som installerer der gjorde at jeg bestillte ekstra spotter, andre stikkontakter og ikke minst lamiflex. Og gulvlegging kom midt oppi det med V70 EU osv.
Byggeleder ringte å sa nå kan du legge gulvvarme, og det var litt etter jeg hadde hatt V70'n på EU.
Så de siste dagene gikk til legging av lamiflex og varmekabler. Ble ferdig i går :)
Så nå kan jeg begynne å handle deler til V70'n, og derfor er jeg ute etter å bruke billige deler.
Noe blir nok Volvo men ting en kan spare på prøver jeg mest mulig å spare på :phttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/483.jpg
Et par spørsmål før jeg handler.
Ser ikke noe slitasje på fjørbeinlageret. Noe måte å sjekke det på? Irriterer meg at de ikke kan skrive fører eller passasjerside.
Må måle bremseskivene forran får å få riktig diameter.
Noe dårlig erfaring med tema skiver eller klosser til p80?
Om du har sidelengs eller høydemssig slakk i fjærbeinslageret, eller ulyder/gnaging ved rotering, kan det være på tide med utskifting.
Jeg har personlig aldri hatt problemer med Biltema bremsedeler, men forrige gang jeg kjørte med Temaklosser ga jeg litt beng i støvmengden. Hørt den skal være litt i overkant, men de går på anbud de som alt annet, så hva du får er ikke så lett å vite.
Hmm, okei for jeg roterte på hjulene mens bilen gikk men klarer jo ikke å høre noe over støyet :p. Blir for tungt uten servoen.
Kansje med hjula letta fra bakken, eller glemmer jeg noe..?
Ja har hørt det om klosser.. at de støver litt men er jo billig så kan jo bare prøve. 280mm målte jeg.
Og tør ikke laste opp bilder av oljesølet under bilen.. det er våt olje på mange steder. Over alt egentlig.. På motor og girkasse. :( :/
Den drivknutemansjetten som av en merkelig grunn ikke ble oppført som feil på EU skvetter fra seg svart gammelt fett.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/534.jpg
Nå er mansjetten helt revnet så jeg, så jeg kan ikke kjøre den. Eller risikerer ikke å kjøre den da det bare minker og minker med fett og støv samler seg inni og vil spare knuten fra bli totalt kaputt.
Må bestille mansjett ASAP men har problem med å finne rett dimensjon. Når jeg ser på de som er til salgs fra SC styling så er det ulike dimensjoner og blir da usikker.
Må vel måle dimensjonen med et skyvelære. Noen som vet hvilken dimensjon det er?
D24/94 L85mm
D24/84 L85mm
D26/85 L112mm
Fått tak i bremsedeler fra Biltema, veldig grei pris.
Bestill det nærmeste, evt noen få millimeter mindre diaemeter. Det viktigste er tett og godt feste på endene, og at den er lang nok til å ikke stå i spenn når du svinger.
Har du prøvd å ringe Volvo?