Jepp, brukte like mye som deg, bare at jeg tok og dytta padsene nedi styret, istedet for å smøre det utover ;)
Synes faktisk at fargen var veldig drøy i bruk, noe som er bra mtp prisen :p
Printable View
Jepp, brukte like mye som deg, bare at jeg tok og dytta padsene nedi styret, istedet for å smøre det utover ;)
Synes faktisk at fargen var veldig drøy i bruk, noe som er bra mtp prisen :p
Det er sant ja:P fordi var en stiv pris på detta:P
Jao!
Sees vi ikke før nyttår; så må du ha en inderlig god jul og et kjempe godt nyttår!
Det samme gjelder de som leser dette; God jul og Godt nyttår! :D
Du har bilen din fått noen julegaver av deg Erlend?
min har fått ny olje, ny kjølevæse og plugger, stift og varme. (gulv varmen i garagen er på) så hverken jeg eller bilen fryser.
Hehe, bilen har desverre ikke fått noen julegaver enda, Alexander.
Drar innover til fattern enten 2. dag eller 4. dag tenker jeg. Da blir det innkjøp av ny drill, og kjøpt mer epoxygrunning :)
Ser på saken slik at min julegave til bilen er arbeidstimer og ny grunning, lakk og metall. Kommer til å kappe ut litt av hjulbuene og sveise i nytt metall der det trengs.
Tror jeg skal handle nye reservehjulsbrønner til uka også :)
God jul, Alexander og 242n din! :)
Takk for det. Bilen min fikk den etterlengta b28 dynamoen som min bror fikk tak i for meg i går. fikk montert superflex foringer på vauxhall vivaen min i går også. dette er en bilmodell som det finnes ca 20 stk på norske skilt. i Drammen og omegn er det 5 vivamodeller totalt som fortsatt er i god stand. 3 av dem er ofte i bruk. åssen ser understellet på 242n din ut?
Oppdatering 05.01.12
Da var vi inni det nye året, og nyttårsforsetter er på gang.
Jeg har desverre ikke fått gjort så mye med bilen min som var ønsket, men har fått tak i litt deler.
Grunnen til at jeg ikke har fått gjort så mye, var at jeg fikk spon i øyet for litt siden, så måtte ta det litt med ro. Anbefales ikke, bruk vernebriller!
Dro innom huggeren på Herbergåsen for å se etter håndbrekk til 855n min, men straks så fikk jeg øye på noe som var langt mer intressant :p
Der stod det en stakkars 245, brun av farge, og med dieselmotor samt fronten med de kvadratformede lyktene.
Viste seg at det skulle være mer snax på den enn først antatt. Tok av dørtrekk i skinn, som var STRØKNE, disse ble solgt videre til 240racing her på forumet.
Viste seg også å være torpedostag på denne her, noe jeg tror dieselbilene kom originalt med??
Tok av dem, og dro hjem for å pusse. Planen er at de skal høyglanspoleres, men har ikke fint nok papir til å pusse dem ned til høy finish enda.
Var også svart baksete i skinn på denne bilen også. Fremsetene var tøy, med skai på baksiden. Dette setet står fortsatt i bilen (etter det jeg vet)
Fikk også tak i et hanskeromsspeil, da dette ikke sitter i min 242.
Har også prøvd meg frem litt med å lage justerbare torpedostag selv, men må få tak i litt tykkere stål til å lage "ørene" på stagene med.
Røret i seg selv er like tykt som originaldimensjonen. Enten så blir dem suksess, eller så var det et verdig forsøk.
Har noen bilder fra de siste ukene:
En stakkarslig 245 som står der, klar for sin siste tilværelse som hel bil:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/273.jpg
Baksetet i skinn. Var i veeldig god stand. Kanskje jeg tar det neste gang? :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/274.jpg
Speilet, litt sølette sådan:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/275.jpg
Torpedostagene:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/276.jpg
Bare å kommentere om viljen er til stede :)
Nice:D men vil ha de baksetene:D
Du skulle plukka med deg skjermar, frontplater, panser, osv viss det er bra:)Virkar som det blir vanskelegare og vanskelegare og få tak i dessa delane etterkvert så det kan være kjekt og ha på lur!
Ja, angra at jeg ikke spurte om pris på fronten når jeg var der.
Tror jeg drar innom på lørdag, for å se om bilen står der fortsatt.
Helt riktig det du sier der, blir bare verre og verre å få tak i.
Skal sikkert ikke ha så mye for det.
Kommer seg detta ja! Blir bra og gjennomført, stå på! :)
Brukte du negerkuse til og slipe ned bakskjermen?Blir ikkje det grovt på stålet?
Oi, her har det blitt kommentert litt :)
Monzav8: Tusen takk :) Håper det blir bra selv :)
amazonbrage: Negerkuse er helt gull. Ble anbefalt Negerkuse av en kamerat, da den ikke spiser så mye stål.
Han jobber med bilippretting og har peiling :)
Bruker mye heller Negerkuse enn flapdisc på vinkelsliper :)
skulle satt inn dieselmotoren fra 245`n i 242`n din vettu :D
Bra jobb du gjørde med rattet ditt :)
Hehe, dieselmotor er ikke helt min greie :)
Tusen takk for det, r-sport rattet ble jeg selv veldig fornøyd med, men må nesten ha servo på bilen før det blir montert :p
Har forresten høyglanspolert de torpedostagene, så bilder kommer i vinterferien :)
Får du gjort noe på go bilen ?
Bra skrotfangst!:) ikke ofte man finner gamle volvoer på hoggeren lenger..
Hvor får man sånn skinnfarge?
Hvordan går det med lakkarbeidet da?:)
Jada, er som regel på bilskroter ganske ofte, bare for å titte. Så er en god del snadder man finner, slik som den 245n :)
Den skinnfargen lånte jeg av 240racing her på forumet, men farge fåes kjøpt bla. hos www.swissvax.no
Angående lakkarbeidet, er jeg litt "laidback". Skal inn på Folkehøgskolen Sørlandet til neste skoleår, og da skal bilen være mitt "pensum" :)
Men det skal gjøres mer på karroseriet før den tid.
Hvordan går det forresten med "Gröna Lynet" da? :) Lenge siden jeg så en oppdatering på den bilen nå :)
Muli man kan handle den skinnfargen på swissvax:) men er ikke den samme, veit han jeg kjøper av får fra et anna sted, er noe spessgreier:)
gromvogn! gleder meg til å se denne ute på veien!:D si ifra om du kommer over noen 240 målere eller m90 girkasse;)
Fant et par volvo 140 sist jeg var på skroten (kongsvinger) Rasket med meg litt listverk og innredningsdeler, men det satt 264 baklys, strøkne dører med utvendige dørhandtak, gl fronter og svarte dørtrekk igjen da jeg dro. Kan ikke ta med alt heller:(
Pusse opp bilen på skolen? det som er planen?:)
Gröna lynet lever som dagligbil for meg. Gått nærmere 20K km siste året uten et feilslag. Knallbil! :D
Oioi! 140 serien på Kongsvinger, ja.
Da får man ta seg en tur dit igjen snart da.. :) Håper på at noen av delene fortsatt vil stå der.
Bilen blir pusset opp på skolen, ja :) Kommer til å gjøre klar litt diverse deler før jeg skal dit da. Skal vel kjøpe noe epoxy-grunning fra Norbond nå snart også.
Håper jeg får se Gröna Lynet i virkeligheten snart. Kjører ganske ofte forbi Eidskog i helgene, da jeg tar rett som det er noen svensketurer :)
rustkongen: Blir stas å få den på veien igjen, ja! Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg :p
Angående 240-målere, har jeg en trerader og 2 instrumenter utenom, kommer vel ann på hva du trenger?
Føler at det kanskje er på tide å fordele noen ord med dere som titter innom tråden min her.
Som sagt tidligere så er det ikke så mye en får gjort på en helg og studentøkonomien er ikke helt det beste.
Nå på fredag får jeg påskeferie, og satser på at jeg skal få kunne gjort litt med bilen igjen. Jeg skal ha med meg en kamerat, slik at saker og ting går litt fortere.
Vurderer samtidig å ta ut motoren, for å drive med den på si, så jeg slipper å bare drive med karroseriarbeid.
Fikk også et tilhengerlass med noen deler til Volvo 200-serie, litt Amazon ++ Fulgte blant annet med ei nesten helt ny servotannstang og der kom tankene mine i sving.
Skal jeg prøve å få montert servo på denne bilen? Jeg skal jo trossalt ha R-sport ratt, og muskelservo er ikke å foretrekke her.
Pratet med "Jan turbo" her på forumet (som forøvrig har veldig mye kunnskap, samtidig som at det er en veldig trivelig kar ;)) og han nevnte at det kom servo til B20n, men da i 140-serien.
Derfor så foreslo han å montere en elektrisk servopumpe. Han fortalte at det satt originalt elektrisk servopumpe på Volvo 440/460 (tror jeg det var?)
Så jeg lurer rett og slett på om jeg skal prøve å montere nettopp dette på bilen. Braketter skal jeg fint kunne lage selv uten at det vil virke for amatørmessig.
Hva tror dere om den ideen?
Pratet også med noen lokale volvofyrer, og nevnte det at jeg skulle ha nivåregulering på bilen, kombinert med senkefjører. Det var litt delte meninger om det, da demperne har en tendens til å kolapse sammen med senkefjører, spesielt da når det sitter folk i bilen. Er det noen som har erfaringer på dette? :)
Kommer forresten med en update hvertfall til neste uke. Da regner jeg med å ha fått gjort litt igjen :)