Den kan ikke stilles.. 700-750 er vanlig.
Printable View
Den kan ikke stilles.. 700-750 er vanlig.
Takker. :-) Supert at du tok deg tid til å hjelpe meg i gårkveld.
Flott bil du og har, kan ikke si annet. Men det blir kansje litt mer utenom det vanlige med en R.
Okei, syntes det var litt lavt og skapte litt unødig vibrering inni bilen. Byttet ut øvre poly motorfestet i dag imot ett nytt orginalt, hjalp endel på vibreringa det.
Har tenkt på å få oppjustert tomgangen selv etter diverse avstiving og grovere eksos, som gir tidvis ubehagelig mye vibrasjon (ligger på 750 rpm). Kan ikke det justeres når man mapper bilen (altså som en parameter i ECM?) Tenkte å høre om ATM kunne fikse..
De bør kunne gjøre det, men med VIDA og som vanlig verksted går det ikke. Med en spesiell admin i VIDA går det sikkert, men da snakker vi fra fabrikken.
Motronic 4.3/4.4 ble faset ut i 99....
Da er jeg startklar for en kjøretur til DDE byen Namsos for visning, var eneste som var ledig i juli. Får håpe det går greit og at det blir skilter ganske snart.
Får ha lykke til på visningen da og satse på skilt :D
Takker for det; min er jo en "vanlig" XC90 med kanskje litt uvanlig farge - men som bil er den jo alt for stor, tung og treig til å være noe autofilt objekt. Dessuten har den raklekaklemotor...
Man kan like en XC90 med D5 uti fingerspissene, mens en R havner langt nærmere hjertet ;-)
Lykke til med visning!
Takker. Da er man tilbake etter en forholdsvis lang dag. Men alt gikk greit, og den er godkjent uten anmerkninger og med senkefjærer i (kommende) vognkort.
Eneste kontrolløren hadde å utsette på var at hjulene hadde tatt borti forran. Han sa jeg burde fikse det, men gjorde ingen annmerkninger på papiret. Bilen gikk som en drøm begge veier. Og snakk for en milsluker og landeveislokomotiv, tilogmed forbruket ble jeg overrasket over. Ja jeg er superfornøyd med bilen.
Deilig når alt er på stell!
Ja det er en lettelse å få det i orden. Neste uke engang bør det gå å få ut skiltene.
Synd dem ikke er på plass til søndag da!
Helt klart, men sånn er det bare.
Gratulerer med godkjenning! Meget pen bil som det sikkert blir godt å endelig få skilter på! :)
Takker :-) Ja det skal jaggu bli saker med skilter.
Vet ikke sånn eksakt, men ser den bruker mindre enn min gamle. Kjørte ca 40 mil på litt over halv tank. På den gamle så kjører jeg ca 60-65mil på en tank.
Noen som vet hvor lang tid det tar fra trafikkstasjonen sender over papirer til tollvesenet til jeg kan møte opp og betale avgift sånn at jeg får bilen registrert? Skal på ferie i morgen skjønner dere, og om det går så kjører vi R.
Da ringer du de så fort de åpner i morgen ;)
Bare å krysse fingrene :)
Deilige biler å sluke mil med!
Ja jeg fikk med meg tollkortet som kontrolløren fylte ut, men iogmed at jeg ikke hadde del 2 av opprinnelig vognkort blir det vel annerledes kansje. Må vel ihvertfall få klarsignal fra vägverket om at det er ok og registrere i norge. Men kan jeg betale engangsavgifta før jeg får svar på det? Hadde definitivt spart meg litt tid der da jeg må helt til Trondheim å betale engangsavgift.
Hvis du har fått stemplet godkjent på tollkortet kan du dra å betale avgifta. Men hvis du ikke har fått det pga at du mangla del 2, så kan du ikke betale avgifta før det er i orden hos søta bror. Og det går nok et 3-4 dager før dette er i orden, fikk jeg beskjed i om i hvertfall når jeg var i samma situasjon.