Er dei?
Printable View
Fargen på den er vel 419, den er av de mest vanlige.
I brosjyren har de brukt den fargen vel i overkant, som sikkert er en av faktorene til at den slo såpass an. Personlig synes jeg "skittensølv" ikke er noen slager, men det hjelper godt når den ikke er beige innvendig :)
Ein fin familiebil:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=28707928
Det har vel litt med pris å gjøre. På slutten av 95 kostet en 960 3.0 fra 480.000, fra januar 96 spratt prisen opp til 540.000 pga økte avgifter. 2.5-utgaven var naturligvis rimeligere, men for en grunnutstyrt 2.5 kunne du få en velutstyrt 940 Turbo.
At den grå 960n som er nevnt her, ikke har AC er ikke kult i 25+, men ikke så rart da ECC kostet ca 30.000 ekstra på den tiden. Fraværet av AC er vel også en del av grunnen til at denne fortsatt ikke er solgt.
Men nå er det ikke verre enn att man kan ta noen timers jobb i garasjen (verksted for de som ikke vil selv) og montere ett AC anlegg fra en 940 eller 960 kjøpt på ett huggeri:) da har man plutselig AC:D
Det er ikkje ofte me ser ein 240 varebil lenger, i alle fall ikkje som er i god stand, og skulle du komma over ein, so er den sannsynlegvis frå 90- eller slutten av 80-talet.
Her er det ein original, og nesten strøken 82-modell varebil som er gått 77500 km. Han kostar nesten 40000 då, men eg trur han er verdt det for den som har pengar. denne er absolutt verdt å ta vare på!
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=28535603
Edit: Gløymte å skriva at han berre har hatt to eigarar.
Et tilfelle nokså tilsvarende den 145 varebil vi kommenterte i denne tråden for noen dager siden. At en slik "arbeidsbil" er så pent og lite brukt gjør den klart til en sjeldenhet, enda mer enn tilsvarende stasjonsvogn, kanskje. Likevel synes jeg selv at det som oftest vil hefte et minus ved en varebil med tanke på interesseverdi...
Jeg understreker jo at jeg snakker for meg selv, men... :D Muligens tenker jeg nok noe slikt som at bra 240er og annet gammelt og fint begynner det å bli tidsbegrensning på å få tak i. Men en S80 kan jeg alltids ordne senere.
242 88. Jøss, aldri hørt om. Hvis dette er korrekt, er det kanskje ikke så veldig spennende, men likevel enestående...
spesielt..veldig spesielt! :p