Igår ble det sommersåler på vogna, deeeeeilig. Bilder kommer etterhvert :p
A
Printable View
Igår ble det sommersåler på vogna, deeeeeilig. Bilder kommer etterhvert :p
A
5tegn
Fin vogn du har :) :)
Etter å ha hørt mye på anlegget nå så er det ingen tvil om at kondensator har mye å si for lyden :eek: Bedre bass ja, men minst like viktig mye bedre i mellomtone og diskant.
Frister veldig å gjøre mer med strømmen til anlegget nå :cool:
Bilder fra prosessen
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1507.jpg
Her skimtes også mønsteret på det lekre baksetet som er satt inn :rolleyes: Noen som har en god forklaring på hvorfor så mange originale stofftrekk MÅ ha ett eller annet teit mønster og/eller farger??!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1508.jpg
Kablene er såpass lange fordi jeg på ingen måte er ferdig med dette her ;)
A
Har det vært varebil?
Nei, jeg har tatt ut originalsetet sånn at ungene kan få lov til å tråkke i setet og spise feks tyggis når de er i bilen. Originalsetene er pakket inn i en tørr og varm kjellerbod hos muttern.
Veldig deilig å slippe bekymringer for interiøret og når de har grodd til litt mer så kommer originalsetene inn igjen selvfølgelig :D
Eller var det en annen grunn til at du lurte på om det hadde vært varebil?
A
Kunne ikke knipsa et bilde av styrhuset da? Siden det er en ordentlig R og greier:)
Mener jeg har spørt deg om det tidligere i tråden, men kan da ikke se noe bilder jeg:p
Skal se om jeg ikke får gjort det en av dagene nå, må bare rydde en hel masse først :rolleyes: Tørka støv og rydda i litt kabelkaos også :o PDA`en som jeg kjører tomtom på er ikke koblet på permanent strøm lenger etter at jeg byttet spiller, så hylla under spilleren har jeg ikke satt tilbake pga kablene, men dette må jeg bare få gjort ferdig nå..
A
Selv om jeg er kritisk til det aller meste, på pur faen, må jeg si jeg liker kasseløsninga di. Smidig, liten, og etter min mening nok trøkk;-)
angående setemønsteret... På lik linje med de siste 5års bildesignere hos VAG, har det sikkert vært en blind setedesigner hos volvo;-) gjelder jo mange andre ting og, selv om det alltid vil være folk som setter pris på det 'abstrakte', er det jo en kjent sak at mørkt og stilrent er en tidløs vinner.
VAG stiller jo i en klasse for seg selv hva stoffseter angår :rolleyes: Og det er ikke bare de siste 5 årene bilindustrien har hatt stoffproblemer :p Stort sett alt fra 1987 frem til idag lider av stygge mønstre og/eller farger..
Joda kassa funker som faen den, er ikke mange elementer som klarer den dybden og trøkket med så liten kasse, men den vil nok spille penere og dypere med litt flere liter. Den er jo på 19 liter minus plassen elementene stjeler, og de er oppgitt til å skulle ha mellom 9 og 21 liter lukket kasse pr element..
A
Hev gulvet opp til høyde med bakseteryggen, og inn med en 15 og to 12tommere. Kassa skal du få lov til å bygge selv, jeg stiller med campingstol og termos;-)
500 liters basskasse? :)
Det er biltema-matte som er formskjært, men desverre gjorde jeg det før jeg fjernet cd-veksler rommet på venstresiden av baggasjen så den er litt liten på den siden ;) Blir vel en ny en etterhvert, veldig bra den matta fra biltema i motsetning til den originale matta som er glatt som en olja skjøytebane :(
A
Aha :) Jo sant det, den originale er litt glatt! Men til gjengjeld har den jo kanter på sidene så om man søler noe væske på den (som er sannsynlig siden den er så glatt) så slipper man at det renner utenfor matta. Men jeg kjører så pent så har igrunn ikke sett på den originale matta som noe problem. Hender seg jeg tar den ut om vi skal på tur og bare har med ren bagasje :)
Jeg holdt på å bli sprø av at ikke engang en barnevogn ble stående stille bak der, men den temamatta er veldig god til å holde ting på plass. Jeg lurte på å lime gummimatte oppi den originale skålmatta, men så er det så praktisk å kunne rulle opp matta når man skal innunder gulvet og fikle stadig vekk :D
Ble litt inspirert til å bygge om gulvet når jeg holdt på med kondensatoren, det er hevet 2cm allerede for å få plass nok til forsterkeren.
A
Jeg synes faktisk den originale stoffmatten er genial, etter hele en måneds bruk eller hvor lenge det er :)
Gummi under, så sølevann renner ikke rett igjennom, og så kan den plukkes ut og høytrykkspyles/renses litt enklere enn gulvet i bagasjerommet.
Hadde den originale plastmatten i 850en, og det var nesten en plage til alt annet enn de gangene jeg kjørte ved. Og kjører man vedsekker så hjelper ikke den lille kanten så mye mot å få flis og drit oppover sidene, men det skåner jo det faste teppegulvet og 90% av sølet forsvinner bare ved å "tømme" matten ut av bilen...
Det var smart å bruke den når man kjører ved, er vel lite som gir mere flis og drit bak der enn det :mad: Jeg pleide å bruke jobb-bilen når jeg har hentet ved men det har jo blitt noen turer med volvoen også, og det meste forsvinner når man tar ut og rister billigtemamatta men blir alltid litt igjen.
A
Vet ikke hvor velforsynt nabolaget ditt er på Statoilstasjoner, men med vaskekortet deres mener jeg det koster ett øre for å bruke støvsugeren der... :)
Vasking tar jeg på U-wash og støvsuging tar jeg hjemme. Høyttrykk står høyt på ønskelista, vaske hjemme hver eneste gang jeg har brukt bilen :D hehe
A
Da begynner den gamle grillen å ta form :rolleyes:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1878.jpg
En rødfarge som har helt feil rødtone, eller er resten virkelig så falmet? ;)
Ser forresten ut som du mangler gummiringene rundt tåkelysene?
Den er litt mere oransj den på grillen, men det er jo bare tøft? :D
Vet ikke om jeg mangler noe rundt tåkelysene jeg, men jeg vet at det høyre (venstre på bildet) sitter litt for langt inn. Det skal rettes på snart tror jeg ;)
A
Nydelig, lightyear, det var akkurat den rødtonen jeg mente du skulla ha! Har du tenkt noe mer på det jeg sa om overdelen av frontfanger og listene? Trur det hadde sett killer ut I samme farge!
Håper det er rød grunning du har lagt på grillen før videre lakkering:p??