Bilder er ett must her altså;)
Printable View
Bilder er ett must her altså;)
Fikk endel igjen på skatten i år også gitt...da SKAL noe brukes på deler til vogna ! Kanskje harrytur og plukke med ei girkasse/clutch/svinghjul på veien ;)
Tiden vil vise ...
Hehe, var vel helst svinghjulet jeg spurte om en gang i tiden så "fikk jeg med clutchen på kjøpet" ;) Uansett joda vil fortsatt ha det, så har jeg et i reserve evt til femmeren. Skal handle letta og "overhalt" med komplett clutch fra bäkaksel.se tenkte jeg til R6`en hvertfall... Skal jo ha ZF-kasse vedu ;)
Fint om vi kan drøye det en mnd eller to til ? Har slitt i over ett år med å få solgt leiligheten (sitter med hus+leilighet for tiden = 4,3mill med VELDIG røde tall), men den er solgt nå og overtakelsen er i slutten av april - da blir økonomien en heelt annen ;)
Såååeee jeg hadde ikke glemt det :p
Var faktisk ute på jobben idag, hadde tilogmed med meg kamera, men huska jeg å knipse bilde av felgen...nei ! Jaja, da får det komme siden :p
Du kan ikke komme med en halvveis detaljert "DIY snu senter på stålfelg", bare en oppsummering med fremgangsmåte og tips?
Njaei, jeg har bare gjort det på en felg for morro, aldri prøvd å kjøre med det. Men på den jeg gjorde det på så var det fryktelig enkelt... Når du ser på felgen fra baksiden så ser du at selve senteret er sveist x antall steder. Fram med vinkelkutteren og kapp opp. Slå ut senteret. Den felgen jeg gjorde det på så var det endel press på senteret så når man slo det inn motsatt vei så rettet det seg nesten av seg selv. Evt så kan du jo bruke en rettholt oppå og måle ned til øverste punkt på hver 90 grad. Så sveiser du det sammen slik som det var fra før. Vreng på dekk, tut og kjør.
Akkurat å snu senteret er ikke noe hokus pokus så lenge du har tatt i en vinkelsliper og et sveiseapp før. Vær nøye med å måle det inn slik at senteret blir rett.
TIPS1: husk gjerne på at luftventilen havner på innsiden av hjulet da, litt klompete å få fylt luft... Kan jo evt være en ide å sveise det igjen og bore nytt på rikig side !
TIPS2: Når du er på jakt etter felger å gjøre dette med, husk å sjekke hvordan felgen er sammenføyd (les: hvordan den er sveist), noen stålfelger er presspunkta (alla karosserideler). Disse blir litt mer arbeid å få frahverandre, men følgelig alt er mulig ;) Det greieste er når felgen er sveist åpent. Skal se om jeg kan få tatt et par bilder av akkurat dette...
Det er bare å kjøre på, finnes nok av felger ;) hehe! Si ifra hvis det er noe som er uklart !
Her kan dere se den felgen jeg har snudd.
Vedlegg 1282
Ingen sveis.
Vedlegg 1280
Grei kant :p
Vedlegg 1283
Vedlegg 1281
Her ser dere sveisen jeg snakket om, greit å komme til med vinkelsliper her.
Vedlegg 1278
Samme felgen litt lengre ifra.
Vedlegg 1279
Kan jo nevne at dette er en opelfelg eller noe sånt, fant de på dynga. Hadde planer om å bruke disse som donor til mine, men det passet ikke.
Siden det sikkert ikke er så mange som leser førsteposten lengre så skriver jeg litt her !
Jeg har gått noen runder med meg selv i det siste og har bestemt meg for å legge endel av planene jeg hadde for denne vogna på is... Dels pga at jeg ikke har noen voldsom grei plass å stå å holde på - får ikke bygget ny garasje før om et par år eller så. Dels også fordi jeg syntes det hadde vært for galt å ikke kunne bruke vogna når jeg vil, altså om jeg hadde gjort alle tingene jeg hadde planer om kunne jeg glemt skilt. Og det syntes jeg karossen er for fin til samt at det er blitt en "sjelden" sak etterhvert. Så da har jeg bestemt meg for å legge de grommeste delene på hylla og sparer de til jeg en gang i framtiden får tak på et nyere kaross og herje med. Tenker på 81- da med flatnose osv.
Så planen er da å bygge en kose/cruise/bruksbil:
Understell blir oppgradert med noe større bremser, poly og litt forsterkninger her og der. Så tenker jeg det blir lesjø med senkeskåler og Bilstein rundt baut. Noen litt heftigere stab.stag må også på plass.
Motor/driverk blir B6254`en med effektannlegg osv og automat tenkte jeg, jeg klarer ikke forsvare prisen på M90 ovenfor meg selv og aut-kassene går billig samt det fønker i en cruisebil =) En eller annen sperre må det også bli.
Utseende blir opplakkering i orginal farge. Beholde crom rundt vinduer, midjelistene blir enten beholdt, bytta med nyere type cromlister eller fjerna helt - litt usikker her. Så blir det i første omgang bredda stålfelger og ellers som beskrevet i førsteposten.
Interiør blir en smørje ser jeg for meg, kunne tenkt meg noen andre stoler og baksete, det tar jeg litt etterhvert.
Så sånn blir det, kommer ikke til å ta av her med det første nå heller, men tenkte å få lånt meg et sveiseapparat fra jobb etterhvert. Må få felgene ferdig også snart.
Kan ta å syreduppe svinghjulet og trykkplata og sende ned til deg, så kan du gjøre opp når det passer deg... har ikke bruk for x-antall deler liggende og slenge :p
Høres ut som en god plan syns jeg. :)
hadde masse gromme planer med bilen min jeg også, men kom til samme konklusjon som deg, er bedre med en cruisebil som man kan kjøre på veien, spessielt når det ikke er noe baner å kjøre på her nede på sørlandet :)
men da blir det vel ikke noe bur på deg? :p hadde helt glemt det før nå egentlig :p men jeg er fortsatt innteresert i bredda stålfelger om du gidder det? betaler selvsagt for det da. også har jeg jo de bærekulespacerene dine liggende, jeg kan komme ut med de og noen stålfelger til deg en dag kansje? :) må bare få tak i noen 15" felger først, jeg trengte plutselig de jeg hadde tenkt å bruke, til noe annet.
Det er liksom akkurat det, men jeg har planer om å bygge et eller annet senere - har jo litt diverse deler liggende ;)
Ang buret...hvis du fortsatt er interessert i den dealen vi snakka om så gjennomfører vi den. Jeg kan godt ha det liggende til nevnte senere prosjekt ;) Og felgene skal vi ordne, har jo flattjernene dine liggende på jobb. Vi må bare finne en dag som passer, på denne tiden av året er jeg mye ute å jobber så vi får kanskje finne en lørdag som passer ?
jeg trenger ikke buret, så er fortsatt innteresert :) passer fint med en lørdag, kan bare hive buret på en henger og kjøre det ut til deg, er jo ikke så veldig langt ut til søgne :p
høres bra ut :)
Noen som kunne vært interessert i å kjøpe coiloverene mine ? HBO 6500,- Ligger annonse på forumet :-)
Da kan det se ut som det blir R bremser på denne vogna, både foran og bak ;)
bremser du for for hardt da, står hjulene igjen og karosseriet fortsetter ;)
gromt med R bremser! :D
Synes de litt mer avslappede planene dine høres veeldig bra ut jeg, -fullstendig sansen for de! :D