Er det bare å komme uanmeldt da? Og på dag eller kveldstid?
Printable View
Er det bare å komme uanmeldt da? Og på dag eller kveldstid?
Da fikk jeg svar fra Autotech angående større turbo og spesial mapp.
Sitat:
"Hejsan!
Byt inte turbo på denna, det blir bara problem..
Vi har prog till detta som lämnar ca 380hp
Med vänlig hälsning/Best regards,
Patrik Carvall
Autotech motor
0520-480520"
Hvilket problem? For de, meg eller bilen?
Jeg ser helt enkelt ikke noe problem i det pga en større turbin vil minske sylindertrykket og dermed minske sjansen for sprekk i blokk. Dessuten vil det livliggjøre motoren på høyere turtall. Men greit, høres ikke ut som de er interessert i det så da henvender jeg meg andre steder. Uansett er det ikke ett tema enda. Men på den andre siden så er jo 380Hk "bra" det og.
Virka ikke som et veldi profisjonelt svar.
Vil vel bare ha det enklest mulig for dem selv.
Mailet dem jeg også angående min D5, men der kunne de bare tilby vanling ppc tuning som alle andre :confused:
Tok meg mange dager og mange mailer for å få luket ut et oppsett på over 400hk hos dem, jeg stilte samme spm som deg ang større turbo.
Rart! For de har to Focuser med "mega" turboer der.. Ser ikke helt problemet, ser det heller positivt å få på ei større vifte som du sier GMV!
Ja og det finnes som sagt fler aktører på markedet. De luker nok ut de jobbene som de får mest profitt på og som gjør eventuelt reklamasjon enklere/mindre. For dem altså. Og med over 400Hk på en KKK24 turbo så korter det ned levetiden på den drastisk. Nei hvis de ikke er interessert i jobben så skal jeg ikke mase på de jeg.
Skrev litt mer om dette i tråden min, hvis du ikke fikk det med deg :)
Jepp, det har jeg full forståelse for. Dem har som sagt litt å hente på kundeservicebiten! Ble 12-15 mail og like mange telefoner før det gikk i boks for min del - over en måned etter første mail ble sendt :p
Men er veldig fornøyd nå da! :D
Elendig kundeservice hos ATM ja, det er veldig synd! Og veldig synd de ikke vil la oss dødelige få tøye grensene litt mer!
Så neste gang jeg skal satse, blir det helt klart MTE!
Ja eller RICA. Bare synd at det er kun hovedkontoret i wateringen nederland som tar på seg custom map. Men jeg kan høre med MTE ja ;)
Edit:
MTE har løsningen. Men det blir litt for mye for min del. Er mer enn nok med 400-430Hk i en bruksbil!
http://www.youtube.com/watch?v=z5-Zo...layer_embedded
Keep us updated! :cool:
Hvordan fungerer clutchen etter litt bruk a?
Vært en fin roadtrip ja ;)
Joda clutchen funker utmerket den. Litt hard på pedalen, men ikke uutholdelig hard. Slurer gjør den ihvertfall ikke! Har ikke fått kjørt så mye siden jeg klarte å ødelegge en drivakselmansjett når jeg monterte den sammen. Men den lager litt resonanslyd på enkelte turtall når den drar tungt og står i fri. Er det riktig at orginale Volvo mansjetter skal være hardplast-aktige? Grunnen at jeg spør er at jeg fikk ei eske som tydelig var åpnet. Hadde bemerket det selv, men det var kjerringa som hentet delene for meg.
Okei!
Ja, merker i grunn at jeg kommer frem med mine 410 ;)
Jess, de er hardplast aktige... Og holder veldig bra!
Okei da åker mansjetten på i morgen og kansje det blir prøveskilter i helga så jeg får testet clutchen og IC litt mer. Skal komme med noen fler bilder etterhvert og ;)
Sendte MTE samme mail som til Autotech. Får se hva de sier om saken ;) Tror faktisk MTE bruker RICA sin softloader også.
Og da var drivakslemansjett byttet og skvettlapper bak montert ;) Ingen bilder nå når den er så møkkete som den er :(
Ble en liten kjøretur i dag sammen med barna med noen påfølgende bilder ved hjemkomst.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1683.jpg
Fortsatt ingen tåkelys. Skulle montere de en dag, men oppdaget at jeg hadde lagt de igjen i garasjen til min bror som er bortreist på ferie.
Kansje det bli i morgen da.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1684.jpg
Montert skvettlapper bak.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1685.jpg
Standsmessig skyss for ungene, de to eldste gleder seg hver gang til vi skal kjøre blå V70 :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1686.jpg
Ikke akkurat anonym den FMIC'en din :) blir det trackday på rudskogen da?
Nei den er ikke det. Vurderte sterkt å lakke den sort når fangeren var av forrige uke, hadde ikke sort lakk der og da så det ble ikke noe av.
Liker fargen på bilen din :) Men du må få deg en form for setebeskytter under de barnestolene, ellers ser jeg for meg at skinnet kan bli veldig stygt på sikt :(
Takker. Ja det skal inn beskyttelse under stolene. Jeg var på Biltema i går og lette, men fant ikke det jeg var ute etter.
Og takk til Tore som tok seg tid til å slette feilkoder og ta en SUM kalibrering i går kveld.
Er en feilkode som kommer igjen på speilet på passasjersiden, spørs om det kan være varmeslynga som ikke virker. Men ellers er alt i orden ser det ut til.
Og er det noen som vet om tomgangen kan stilles opp i Vida? Synes den ligger veldig lavt med sine 700rpm.
Nydelig bil... Blir litt autofil når man ser slike biler, i motsetning til dieselferga mi som forøvrig er ett ypperlig fremkomstmiddel...