Et par svenske 242;
http://www.blocket.se/kristianstad/V...9.htm?ca=8&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo...0.htm?ca=8&w=3
Printable View
Tipper 111 hk er en aldri så liten underdrivelse på den sølvfargede med V8...
Har ikke den liggi lenge til salgs? Minnes at den blei posta en gang på våren/forsommern. I hvertfall ganske lik
Trenger restaurering, men fortjener oppmerksomhet fordi den er sjelden og visst nok skal være ganske ettertraktet - 123GT:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27996320
Ja, men det kan vi sitte å diskutere til vi blir blå begge to, men dette er ingen T5-R. Den har jo ingen av T5-R tingene originalt. Alt er jo ting du har montert i ettertid.
Bilia er dessverre ikke til å stole på overhodet når det kommer til slike saker. T5-Ren kom aldri med helskinninteriør, kun det interiøret du har byttet til som er avbildet. Det eneste er at du ikke har byttet ratt og håndbrekk, noe som avslørte at dette er et bytteinteriør.
Beklager å måtte si det, men det er ingen T-5R uansett hvor mye man vrir og vender på det. Det er en helt vanlig T5 hvor du har byttet interiør og satt på R-fanger. :)
Hvis du tar en titt på prosjekttråden min vil du se at vi har akkurat samme bilen i utgangspunktet. En vanlig T5 med 226HK, Helskinninteriør og thats it. Resten er ting du har satt på. Er min en T5-R? Nei. Da er ikke din det heller, da det er akkurat samme bilen. Uansett er det ikke bare motoren som avgjør om det er en T5 eller en T5-R, det er alt det andre utstyret også.
Å utgi denne for å være en T-5R vil være løgn uansett. Bare spør hvem du vil her inne, og du vil få samme svar.
Case closed.
Er det evt en form for "dokumentforfalskning" inne i bildet i denne bilens historikk, da...? Sjekker man mekonomen.no (med forbehold om riktighet osv), står det faktisk T5-R, men hva er det i VIN/chassisnr som skal dokumentere at det er en ekte T5-R? Bilen ser for øvrig ut til å være førstegangsregistrert i Norge nokså lenge etter at den var ny (95-modell reg høst 96), så muligens er den bruktimportert? Kanskje fra et land med annerledes spesifikasjoner/utstyr på T5-R?
Jeg vet ikke - prøver bare å antyde muligheter.
Alle T5 jeg har sjekket på mekonomen sin side står som T5-R. Tror det bare er en glipp i databasen.
Mener å huske at på både T5R og R så starter vin-nummneret med enten 52 eller 58. Avhengig av om det er man (52) eller auto (58).
Det er riktig MrX. Min kommer også opp som T5-R hvis du søker på Mekonomens register. Men jeg vet jo selv av dette er en vanlig T5, da min bil er IDENTISK lik sånn som denne så ut før han satte på R-fanger og byttet håndtak og interiør. Derfor kan jeg med 100% sikkerhet si at dette ikke er en T5-R men en vanlig T5. Hvis du ser på katalogene også så står det jo svart på hvitt at T5-Rene skulle ha alt originalt som R-fanger, interiøret, 240bhp osv... Har ikke sett en bil i noen av katalogene uten R-fanger, R-interiøret osv...
I og med at min bil er identisk med det denne er, så er det jo veldig greit å se at det ikke er en original T5-R, men en godt utstyrt T5. :)
Kan jo legge til at min er bruktimportert fra Tyskland.
Ikke sant! Men selger er dessverre tydeligvis overbevist om at det Bilia på Økern har sagt er det som stemmer.
Så kanskje Bilia på Økern ligger under for samme glipp i datasystemet som mekonomen.no...?
Det kan være mulig, men det tviler jeg på. De bør jo ha kontroll på sine egne biler :p
Problemet er jo at ofte kan ikke de som jobber på Volvo noe som helst om de gamle modellene. Da blir det ofte litt bob-bob svar når man spør om ting.
Skjønner godt at en person som ikke er volvo fanatiker velger å tro på Bilia. selv om det de sier tydeligvis er feil.
De burde jo egentlig det. Men det kan nok være mye i det at de ofte ikke har stålkontroll på eldre modeller. Jeg tenker særlig på en versjon av historikk over 200-serien som dukket opp her sist vinter. Den skal ha vært hentet fra Volvo Norge, og der var det mye "omtrentligheter", for å uttrykke det diplomatisk.
en ting er å ha stålkontroll på eldre modeller, en annen er å ha stålkontroll på eldre modeller som det nesten ikke ble solgt noen av...
For Bilia er en R eller en T5R en T5, hverken mer eller mindre.
Selv på nye modeller er kunnskapen mildest talt beskjeden, har to nyere T5 i familien (S40 og V50). Alt hva angår tilbakekallinger og problemløsninger, motormessig service, automatolje, sendere og givere har jeg måttet komme fram til selv, selvfølgelig med hjelp fra internett.
Mange aktive volvomechs tilgjengelige på us forums gjør slikt lettere. Der (us) selges det så ufattelig mange flere toppmodeller at det generelle kunnskapsnivået langt overstiger det lokale Bilia polizei.
Å snakke bil med verkstedskranken på bilia er bare å glemme såfremt du ikke kjører folkebil med 1,6drivE eller tilsvarende.
[QUOTE=V90;482889]Et par svenske 242;
http://www.blocket.se/kristianstad/V...9.htm?ca=8&w=3
Denne var vel nylig i bilsport ser eg det an for.
Oi, det skulle ha vært sommer og man skulle ha hatt en stor garasje klar. Håper noen har vett på å redde den der...
Den hadde vore nåke for meg, men so var det det med garasjeplass då:(
TRIST hvis denne forsvinner på skroten :(
Burde ha satt i gang ein redningsaksjoner for denne, ser jo komplett ut.
Hedemora - dere på Østlandet, det er bare et godt stykke rett inn i Sverige, ikke verre enn at en ordner det på en lørdag eller noe slikt, vel?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32131527
Her er en godbit som jeg angrer på at jeg ikke kjøpte da den sto i Kirkenes og kosta 12.000(!!) B21E og flott lyst skinninteriør
Fortsatt et stykke å kjøre, det er 44mil fra Moss som hadde vært det greieste i mitt tilfelle, blir fort over 100mil totalt og hvis man da skal ha trekkbil, tilhenger, drivstoff, og andre generelle utgifter så løper det fort på hva bilen koster, også er det sikkert 5-6k å få den inn i Norge. Så alt i alt kan det være en billig GLT hvis bilen er bra, men det krever sin innsats. :p
Oi, både 78 (79) GLE og 80 GLT - blant de mer verneverdige begge to.
Jeg "konfererte" om den GLEen da den var til salgs, men det ble en annen kjøper som da oppholdt seg en del nærmere.
GLTen krever jo litt innsats både på den ene og den andre måten - men selve kjøpesummen er nesten for "gratis" å regne og svært billig forutsatt at bilen ikke er verre enn bildet og omtalen tyder på.
Kjenner du til han som har den nå?
Jeg ble tilbydd denne bilen av min gamle sjef før den havna på finn.no tidligere i år.Dette var i fjor høst en gang,men da hadde jeg akkurat handla en 245,hadde det ikke vært for det hadde jeg kjøpt den tvert.Hadde ikke sedd bilen da,hadde kjøpt den uansett hadde jeg visst at det var en så fin GLE,han visste bare at det var en gammel 244 som en venn hadde i garasjen hans
Er jo bare å sende med posten! De annonserer jo ved siden av annonsen :
Vedlegg 353
:p
Bare den ikke blir spiker er jeg fornøyd..fæl tanke.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32150650 Volvo 142 73-mod. Dei kallar han visst 144 men han var fin likavel.