Defa pakken kom i dag :D
Fikk også byttet speilet på førersiden ettersom glasset ramlet av, men det var ikke billig....
En høvding for en bit glass er ganske drøyt synes jeg.
Printable View
Defa pakken kom i dag :D
Fikk også byttet speilet på førersiden ettersom glasset ramlet av, men det var ikke billig....
En høvding for en bit glass er ganske drøyt synes jeg.
Pluggen er det enkleste å plassere. Værre med kupevifta som ikke kan stå ved siden av midtkonsollen. Tror heller ikke den får plass under ett av setene pga el motorene til setejusteringa. Har heller ikke særlig lyst til å borre/skru i noe som helst.
Jeg hadde defa termini, som jeg skrudde under hanskerommet. Der var den ute av syne og ikke i konflikt med noe.
Jeg har orgså montert min defa termini helt inne i hjørnet under hanskerommet, må bøye deg ned for og se at den er der :)
Så finnes det en gjennomføring under matten fremme på passaskjersiden til kabelen ut til motor rommet :)
ser meget bra ut
Nice! Pen fargekombo! :D
Har ikke somlet meg til å fått montert Defa satsen enda. Har vært mye sykdom i hjemmet i de siste ukene før jeg reiste på jobb, så det ble rett og slett ikke prioritert.
Men den skal monteres så fort det lar seg gjøre. Eneste er at jeg kikket litt på plasserinen av Terminien, men finner liksom ingen gunstig løsning på det så det må forskes på litt mer.
Har også sendt forespørsel på pris på diverse deler (håper jeg får svar etter å ha sendt mailen for 3. gang :( ) fra Bilbolaget i Østersund.
Skal se om de klarer å matche prisene til Volvopartswebstore.
F.eks så trenger jeg en ny sirene til alarmen.
Lokal pris: 2500,-
Volvopartswebstore: 1500,- inklusive mva, men eksklusive frakt.
Begge er orginale Volvo deler.
Fikk endelig innstallert Vida på en PC så jeg fikk kalibrert 4C systemet for å få nivåreguleringa på lysene riktig. Herlig med skikkelig lys igjen. :)
Prøvde meg på banekjøring i går men på grunn av dårlig underlag så ble det med to runder. Bunnet demperne ved ett par anledninger så jeg ga meg mens leken var god.
Hadde det vært plant underlag så ville det vært skikkelig morro.
Oppdaget noe surt i dag.
Knust lykteglass.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/884.jpg
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Den var kjip ja. Steinsprut? Men du vet det er å få tak i glass som er klarglass hele veien til denne lampa? Altså klarglass over blinkers også? Mener vparts har disse, men de skriver ikke på siden om de er i plast eller glass.
Steinsprut ser det ut som ja.
Ble jeg bestilte orginalglass med en gang jeg så det, var jo hull i glasset så ikke særlig lurt å kjøre med.
Er vel å få løse glass originalt til R-lyktene? For disse er glass i motsetning til vanlig V70.
Men er glassene like?
Er forskjell ser jeg etter å ha googlet de ulike typene.
Ser ut som det er mye mer riller i glasset enn på R lyktene, mulig jeg tar feil?
De på vparts har jo ikke riller i det hele tatt?
Jo ett par tre som blir malplassert på ei R lykt.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Da var nye lykteglasset i hus til den nette sum av 1720,- Men klart billigere dersom det hadde vært ei 05-> lykt, der får man ikke løst glass (plast:p).
Har også satt på blokkvarmeren fra DEFA, men fikk dessverre altfor kort tid til å få tatt noen bilder av monteringa. Pluggen sitter iallefall på den plastbeskyttelsa under radiatoren.
Selve elementet passet ikke helt rett på pga olje/vannrør på turbo, men etter litt banning, overtaling og "justering" av pluggen så gikk det.
Det var dette glasset jeg tenkte på. Mulig jeg ser dårlig, men for meg ser det ut til at det bare er ett par striper over blinklyset.
http://www.eurosporttuning.ca/mm5/me...Code=VL-V70-ex
Ser det nå at de stripene kommer i blinklyset. Trodde de kom midt i bi-xenon feltet. My bad. Uansett ligger nytt glass i bagasjerommet i påvente av tid til bytte.
Noen som har tips å komme med? Etter det jeg har lest så er det litt kødd med det.
Da er det vel bare å varme det opp i steikeovnen tenker jeg, og begynne å skjære med en tapetkniv eller lignende. Noen sier 90 grader men jeg ville først ha prøvd med 60. Det er ganske varmt det og.
Send meg mail adressen din skal du få annvisning.
Bare pass godt på temperaturen og tiden når det ligger i ovnen. Jobbet i samme firma som noen som hadde service på betalingsterminaler en gang, og de ser ganske morsomme ut etter å ha ligget litt for lenge i ovnen etter bartender bare skulle prøve å tørke opp sølet etter en øl :)
Men er det omtrent samme prosedyre på å bytte glass i mine C70 klarglasslykter? Ganske sikker på at det er skikkelig glass og ikke plast.
Er det ikke gummipakning og klips på Gen.1 lysene?