Nei da er det bare å begynne så du får råd;) Grenrøret er originalt og bare planet og matchportet for å passe turboen :)
Printable View
Nei da er det bare å begynne så du får råd;) Grenrøret er originalt og bare planet og matchportet for å passe turboen :)
Og jeg kan legge til at portinga av grenrøret er gjort av en proff :)
Kvar vart det av "er tøft med motorar som må ha turtal for å fungere" Sven?
Er tøft det men da må det fungere bedre på turtall ;)
Tøft med motorer som kommer igang fra bunn da, mindre røring med grautsleiva og. :)
utrolig tøft prosjekt:) har du fått tak i ny 740 turbo? tanken har slått med selv også, siden den er større. er det såå veldig mye ombygging med vannrør og oljerør? :)
tøft prosjekt lykke till :D men kanke huske og ha sett denne bilen før "/ jeg bor i skien :p
Denne burde klare rundt 150 hk mer enn en original turbo fra 740, "dessverre" får man si for det virker som den er litt for stor for mitt bruk. Vannrør var en drøm å fikse, kjøpte nye vannrør til 740 med garrett, måtte borre opp banjoen og bruke en større skrue, samt bøye de til litt, men det ble seende helt originalt ut:) Oljetur og tur er litt vanskeligere å få til som originalt tror jeg, bruker en slange med slangeklemmer til retur og en stålomspunnen til tur.
kjører en fæl rød 1990 volvo 745 vinrød metallig som er litt senka med volvo galaxi felger xD
hvis du har verdt litt i skien så har du sikkert sett den
var i varden med den bilen en gang å xD
og så har jeg en blå 240 med hvite penta =)
og en skamsenka renault dauphine gul liten rund bil =)
synes jeg så en bil som lingna i går med addon osv ca halv 3 på nenset kan det stemme ??
tror det var noen i en gul jakke som kjørte husker ikke helt
Ja det var nok dama på tur hjem fra jobb! :)
I dag ble bilen innkjørt :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/1739.jpg
skulle akkurat til å skrive at den er innkjørt nå før jeg så du har skrevet det selv ;) grattis!! :)
Er vel ikke så mye å gratulere for men ;) Er jo plutselig ingen bil med "lav km" lenger...
Men takk uansett;)
Monterte forresten 16T igjen forrige helg og bilen funker som en drøm :D Katalysator ble også montert, for EU kontroll er nært forestående!
Innkjørt er den jo ikke før en har passert 300000..... :rolleyes:
Joa.
Noen som har noe råd angående ABS, jeg har klippet speedoring på truetracen, og som kjent fungerer ikke det noe særlig i lave hastigheter (ABS knurrer regelmessig, og etter å ha kjørt en stund i lav fart får man feilkode og den kobler ut). Nå derimot, kommer feilkoden med en gang ved oppstart, ABS-en virker derfor aldri. Hva er mest sannsynlig feilårsak? Kan denne "overaktiviteten" ha skadet f.eks pumpe eller elektronikk?
Drept bakre sensor? Prøv å ohme den ut
Hm kan sjekke den. Stemmer det at bakaxel.se skaffer speedoringer som passer utenpå diffen uten klipping? Lurer på om jeg skulle fiksa det først som sist, er igrunn veldig lei av knurringa og vil ha ABS til vinteren.