feil på feilkodingen :O ;D
Printable View
feil på feilkodingen :O ;D
De siste tre månedene har jeg notert km stand når jeg har fylt drivstoff og kommet frem til att bilen bruker endel drivstoff pr km, litt mer enn det jeg skulle ønske og hadde forventet.
i løpet av de siste tre månedene har jeg fylt 434,60l drivstoff og kjørt 3305km, det vil si 13,15liter pr 100km.
Og det på blyfri 98 til en gjennomsnittspris på 14,05kr/liter i løpet av denne perioden.
Bilen brukes for det meste til jobb pendling og da kjøres det 3mil hver vei men det er også noe småkjøring, selv med slik kjøring synes jeg forbruket er høyt :mad:
Flott bil! :D litt synd med bensinforbruket!
I dag har bilen fått en god vask utvendig samt en vask på innsiden av døren og dørtersklene.
Gikk over bilen etter den var tørr med DoDo redmist for å få den blank og fin.
Stramet håndbrekket, også satt jeg på det original rattet så jeg får brukt hornet igjen.
Også satt jeg på forvarmerslange fra varmedekselet på eksosen og frem til luftfilterboksen så bilen blir raskerer varm nå som kulden kommer.
det sitter utenpå eksosmanifolden. Det eneste det gjør er at du drar varmluft inn i filteret for å unngå ising. Gir INGEN ekstra varme inne i bilen. Bytt heller kjøleveska di, sett inn termostat med høyere temp og sjekk at varmeapparat krana di åpner skikkelig.
Okei, takk! :)
Da var bilen gått litt mere, men fremdeles i flott form
http://forum.vccn.no/
Femenin killometerstand;)
Det var kanskje litt høyt forbruk. Men tviler på at det har noe med 18"erne å gjøre. Har jo alltid kjørt med den dimmen på min 940 og den har liggi på 1,1-1,2. Skal jo sies at vi ikke har lik motor da.
Du ser jo også snart om forbruket blir noe bedre når du får på hvinterhjul.
De bruker litt bensin sånn er et bare tror jeg. Men i gjenngjeld har du en flott og meget trafikksikker bil da.
Da var bilen eu godkjent.
Fikset håndbrekket og byttet begge endeledd før den fikk en forstillingskontroll også sklei den rett igjenom eukontrollen.
Martin: Jeg kjenner stor forskjell på bilen etter at jeg la om til vinterdekkene, feks kan jeg med vinterdekkene holde 5. gear opp lierbakken mot med sommerdekk som jeg måtte ned i 4. gear for å kunne holde 100km/t.
Begge gangene kjørte jeg alene med tom bil på vei til ikea.
Nå er fremre simring på kamakselen byttet samt olje og filter ble byttet.
Og siden Radiatoren bestemte seg for att den ikke lenger ville henge sammen så ble det montert en radiator fra 240, og den er IKKE i plastikk.
Byttet samtidig termostaten til 91 grader for å få det enda varmere i bilen
Har planer om og skifte termostat i min 940 for å få varmere luft, er vel ikke skadeligt? :) og hvor kjøpte du termostaten?
De hadde ikke på volvo når jeg var innom der så det ble bilextra, gikk oppp fra 87grader til 91 og synes den ble varmere.
Og igjen er det noe tull med min 945, den har originla B230FB.
Det begynte i forrige uke med den flotte gule feillampen, leste ut feilkoder og der fikk den for mye ellerfor lite bensin samt mager balnding på tomgang.
Når jeg dro på så røyk den sort og den brukte mye bensin, ikke at det er noe nytt men nå var det unormalt mye.
Så byttet jeg plugger og kikket over rotor og fordeler, etter det så ble den litt bedre men fremdeles så går den å jukser.
Kan forøvrig si at de gamle pluggene var helt nedsotede
Det merkelige er att når jeg har gasspådrag, samme om det er litt eller fullgass så går den helt fint men så fort jeg skal holde bilen i jevn hastighet så begynner den å jukse og kødde.
For meg virker det som den feiltenner, men da er det rart att den går fint så lenge det er gasspådrag.
Jeg er litt rådvill og irritert på denne bilen nå
Forøvrig så ble feil lampen borte etter pluggbytte og den har ikke kommet tilbake.
Er det noen andre som har opplevd dette eller har noen ide om hva det kan være?
LMM er ganske ny på denne bilen. Er stort sett bare toppakning som ikke er bytta nå vel..
kan det være innsugspakning?
Den er bytta. :p
Ville kikka litt på hjernene. Gått over loddepunktene.
Det merkelige er att det hele begynte med at en plugg sluttet å virke, den gikk kun på tre sylindere når den startet her om dagen.
Etter pluggbytte så gikk den på alle men den begynte å tulle sånn som den er nå.
Synes det er rart att den skal begynne å tulle slik akuratt når en plugg sluttet å virke.
Må si jeg begynner å bli lei av denne bilen nå...
Hvordan er fløden utav enderøret? Har du orginal katalysator?
Den blåser som vanlig ut av eksosen, lett hvit røyk som vanlig når det er fuktig ute.
Ja jeg kjører med original katalysator. Men om den er tett så ville den vel gå dårlig hele tiden?
Synes det er merkelig att den ikke tuller når den har pådrag, kun når den har mellom gass.
Den går også fint når jeg bremser på giret uansett turtall.
Men den er værre når den er kald, rykkingen blir ikke så brå når dn er driftsvarm.
Fant feilen jeg...
Når jeg fikk tid så tenkte jeg å prøve noen andre plugger, når jeg skrudde ut den siste pluggen så jeg en unormalitet.
Pluggen var trykt helt sammen, det var vel ca 0.1mm åpning.
Jeg hadde ikke trodd att det skulle være det, men når jeg tok den ut så ble det helt klart.
Det merkelige er att jeg ikke har sjekket åpningen, jeg bare monterte de etter de var kjøpt så pluggen må ha vært sånn når den lå i esken.
Lærdomen er, sjekk åpningen når du kjøper plugger fra mekonomen selv om esken den ligger i er hel!!