Blir mye å lete igjennom det her, men forstod jeg at den kom i 17 8.5''? Noen som har fått vite noe mer om når felgene er tilgjengelige? :p
Printable View
Blir mye å lete igjennom det her, men forstod jeg at den kom i 17 8.5''? Noen som har fått vite noe mer om når felgene er tilgjengelige? :p
Hei!
Vi har også disse på lager til hygglige priser: 8,5x19/9,5x19 og 8,5x20/9,5x20 5x108 et25 kr. 1400,- for 19" og 1600,- for 20" pr stk
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1063.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1064.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1065.jpg
Mvh Åge
Disse va veldi fin, men er det mulighet før bredere felger?
håper dem ikke kommer med svart senter da det er blitt for populært så alle har det fortia håper på dem kommer i to farger å det er de to fargene dem kom i orginalt!
Når det er kopi av originalen, så er det kopi av originalen :)
Vi har også disse på lager til hygglige priser: 8,5x19/9,5x19 og 8,5x20/9,5x20 5x108 et25 kr. 1400,- for 19" og 1600,- for 20" pr stk
vil disse felga passe rett på eller vil dem komme borti noe i enkelt tilfeller?
19" på en volvo med bakhjulstrekk subber vell selvom det er gjort inngrep i karroseriet.
ok jeg kan omformulere meg litt jeg har pr dags dato ikke sett 19" på bakhjulstrekka volvo som ikke har subba i det hele tatt å da selv om det har vært gjort inngrep i karroseriet.
hvis du kan komme med bilder av en volvo med RWD og 19" som ikke subber når det ikke er gjort noe som helst med karroseriet å da mener jeg også det å valse/kappe buene.
Greia er vel at med samme dekkdim så har det vel egentlig ikke så mye å si hvor stor selve felgringen er? Om det f.eks. er 225-40-18 eller 225-30-20 bli vel ganske likt sett fra karosseriets ståsted.
Volvo selv sier jo at buen bak skal kappes bare ved orginal spacersats da.
Men passer det, om du kjøper 6" breie felger.
Er bredde, ET og dekkstr som er viktig. Dekkstr = rulleomkrets.
Har hatt 18" på min som ikke subbet under normal kjøring. Subbet aldri bak, men har vært såvidt bortpå venstre innerskjerm forran, sikkert under en heftig snurr på rudskogen el.lign.
Eneste modifiseringen jeg hadde gjort var å kappe litt i "falsen" på bakskjermene.
jeg har også kjørt på 18" på 240 å det var uten å gjøre noe med falsen å det subba heller ikke under normal kjøring, men en liten ting er at jeg aldri har sett 20" felger smalere en 8" å det er vell litt sært med 6" breie 20"? :p men nokk OT er ikke detta vil skal diskutere:p
Går stadig oppover i tommer her. :)
faen skreiv 20" mente 19" :p men ellers er det jo det samme :p
Det var bare satt på spissen. 19" i 8" bred går med riktig ET, dekkstr og mod av hjulbuen bak.
det går nokk hvis man modifiserer litt i buen bak ja, men man skal kjøre pent å ikke ha slitene foringer å understell når man har så store felger :p for da subber det. jeg klarer jo å få 16" til å subbe på vogna mi på grunn av utslitt understell.
Finstad: Antall tommer felgen er har ingenting å si med om den subber eller ikke. Er dekkstørrelsen og felgbredde som har med det å si.. Selv brukte jeg jo 17' felger som er 8' brede på den bilen. Hadde jeg brukt 20' felger som er like brede, så måtte jeg ha gått ned på profil for å få det til å stemme.. (bredde/profil (prosent av bredde) og felgstørrelse) 205/65-16 f.eks har samme rullediameter som 215/40-20 (2.23cm forskjell, 1.06%)
Hadde ting vært sånn som du tenker, så hadde speedometeret vist heftig forskjell med 14 og 20' felger.. Og loven sier maks 5% avvik, og det retter man seg etter med dekkstørrelse
ja er jo klar over det men 205/45 16 er ikke akkuratt det største da å det subber hos meg når jeg kjører litt hardt fordi bakakselen ikke sitter der den skal i svinger på grunn av foringer som er utslitt å morkne.
Nei.. Men det har fortsatt intet med felgstørrelse å si... Kan like gjerne bruke 205/25R20.. Like stort..
Back to topic?
Ikke kom å si at du mener at 205 subber på en 240 som er frisk gaupe..
Men enig når det gjelder en del større størrelser.. F.eks at 25 profil er hardere enn 45 er jeg heeelt med på, men når det er snakk om 205 så skal det uansett være null pes..
Og har faktisk jobbet en del med dekk selv.. På Bilgummiverksted, samt Nordisk Dekk Import (aka Superdekk importør)
sier ikke at 205 subber på en frisk bil jeg heller å jeg er klar over at felg størelse ikke har noe å si i teorien, men er som gaupe sier at dekk i de dimensjonene er bygd opp på andre måter en et dekk med høyere profil.
men ja back on topic
Nei, det skal jo det ikkje gjere, men eg seier at ved enkelte forhold så vil ein felgstorleik og dekktype, subbe, der andre ikkje gjer det, ved lik rulleomkrins. Der enkelte forhold, typisk er, senka bil. Første bod på ein 240, er jo å justére til panhardstaget, og sørge for at ein har nok plass ved maks fjørutslag og kompresjon.
Har hatt disse i 8,x19 med 225/35R19 og 9,5x19 med 265/30R19 på en standard 940 sedan 40mm senk. Brukte vel 3 eller 5mm spacer foran og bak. Måtte valse litt på hjulbuene for å få dette til å passe, men ingen problemer ellers. Det er ikke bilen på bilde men tilsvarende bil. Bilen på bilde har 235/35R19 foran og 265/35R19 bak.
[IMG]http://i259.photobucket.com/albums/h...l_500_1385.jpg[/IMG]
Jeg har kjørt både 205-45-16, 205-50-16, 205-55-16, 215-40-18 og ingenting har subbet.
Kun sistnevnte jeg har modifisert buen bak for å få til å passe subbefritt.
Og å dra frem en bil med gåene foringer som egentlig burde vært holdt vekk fra veien blir for dumt. :)
bytter en alle foringer å justerer alt 100% riktig til bruken av større felger burde det gå bedre.
Nå er jeg helt ute av dette med ET osv.. Men jeg vurderer å handle org. spacere til min 240, som bygger 20mm. på hver side. Vil dette fungere med disse 18" felgene?
med modifisering vil det nok gå...
jo lavere tallet på ETen er jo lengre ut kommer felgen...
siden 240 har ET20 orginalt med 20mm spacer bak og ET6 på de felgene det er snakk om vil det si at felgen sånn i teorien vil havne 20mm lengre ut bare på spaceren+14 mm på felgen.......
blir litt feil på en måte for felgbredde har en del å si og....
Du skrev "+14", det vil da si ET20, om man har ET6 som utgangspunkt. :p
Dessuten var det litt rotete forklart av deg, syns jeg.
ET20 orginalt + org spacer = ET0
ET6 JP-kopis + org spacer = ET-14
Pluss da at man har dobbelt så brei felg nesten som orginalt.
Se på Magnum sin 245, han har 9" breie felger ET 0 bak. Perfekt spør du meg, førte en finger oppunder på Oslo Motorshow, passformen var på kløyva kusehåret. :)
har det skjedd noe med felgene? er med jeg om jeg får råd:D
eg tar et sett me 18" :)
tar gjerne et sett me 18"
noen som har hørt om det blir produsert noen JP MK18 i 17" og 18" ??????
tar gjerne ett sett
dem kommer skal være klare til sommer hjul sesongen igjen.
penger ligger klare så blir vel jp på meg også.:D