Og Realcar gir enten faen eller har ikke tid til å svare verken på henvendelse via nettsiden eller til den e-post adresse som er oppgitt her inne fra firmaet selv.
Jeg kondolerer virkelig.
Forespurt Scstyling om de skaffer.
Printable View
Og Realcar gir enten faen eller har ikke tid til å svare verken på henvendelse via nettsiden eller til den e-post adresse som er oppgitt her inne fra firmaet selv.
Jeg kondolerer virkelig.
Forespurt Scstyling om de skaffer.
Finnes metallomspunnet slanger med gummi utenpå på ebay..... Koster en brøkdel av elevate/evolve
Du kan jo bestille rett fra Elevate også :)
Slangene er like "ulovlige" uansett, så lenge man ikke ser selve slangen, men kult og forbedring er det jo, helt klart! :)
Mulig Per har et poeng om at stålomspunne slanger per definisjon er ulovlige ihht. biltilsynet uavhengig av om det er gjennomsiktig gummi utenpå eller ikke, men jeg har fortsatt til gode å høre om noen som har ikke har fått bilen godkjent pga, og har selv passert to EU-kontroller med dette uten anmerkning. Alle som er litt oppegående innen faget vet jo at dette er noe som høyner sikkerheten, ikke reduserer den.
Om man så skulle få en lekkasje i bremseslangene så er det noe man MERKER før man ser det...:)
Autotech i Sverige selger også Elevate-slangene til 1200 SEK per sett: http://atechmotor.com/volvo/v50/t5/b...-bromsslangar/
Jeg bør kanskje høre med Kverneland bil før jeg driter meg ut på etterkontroll.
Btw stod det V50 på de slangene der. Er det samma?
Hmmmmm det er jeg usikker på. Går utifra at autotech leverer til alle modellene, dem samarbeider med Elevate.
Da har jeg sendt avgårde forespørsel, men det er vel tvilsomt om det kommer skriftlig OK på noe som egentlig ikke er det :D
Fikk nå endelig kontakt med Realcar på Facebook av alle ting. Slangene ser ut til å komme inn 30. april så da venter jeg på disse.
Hvis Kverneland sier nei, noe jeg ikke håper blir det 1 stk. billig uoriginal gummislange, visning og så fullt bytte etterpå. Stress!
Har snakket litt med gutta som tar EU kontroller.
Det de sier at slangene ikke er ulovlige per definisjon, men man skal kunne inspisere gummien på slangen. Som da blir innenfor stålet.
Bremser er jo ett av de viktigste og kritiske punktet med en EU kontroll.
At mange som har dette ikke får mangel på dette får nå være så som så, og kanskje flaks! :)
Men de skulle sjekke ytterligere hva reglene sier rundt dette så skulle jeg få mer konkret svar på mailen du sendte ;)
Edit:
Fant litt om dette i EU direktivet for EU kontroller og dette er hva det sier om bremseslanger
1.1.12. Bremseslanger - Årsager til, at køretøjet ikke kan godkendes:
— fare for svigt eller brud
— beskadigede, slidte, for korte eller snoede
— utætheder i slanger eller tilslutninger
— spiles ud under tryk
— porøs
Går nok greitt å få godkjent om du er med for å argumentere sjølv.
Men eg forstår heilt klart bekymringa, salt trekker inn, og sprenger.
Takk for hjelpen alle sammen.
Takk takk Per :)
Jo for du ser fortsatt ikke den invendige slangen som skal kontrolleres!
Sorry, leste litt fort... men salt og skit finner veier du ikke visste fantes, men det er klart det hjelper med gummibelegg utenpå :)
Bør nesten det, da man i praksis har to gummilag med stål imellom...tror jeg foretrekker det kontra: ett gummilag og ikke noe mer ;)
Som jeg får beskjed om nå fra verkstedformann er at, ser man ikke noen skavanker/feil på bremseslanger så er det heller ingen mangel! :)
Det gjenspeiler også det som står over fra direktivet, som sier hva som gjør at det ikke skal godkjennes.
Ja, det kan vel ikke tolkes som noe annet :)
Da er vi to ;)
Blir stål på deg også nå eller Per?;)
Stålet kommer i starten av mai jfr. Realcar :D
Bestilte for en god stund siden, men siden det sendes med snailmail tar det sin tid..
Realcar gidder jeg ikke bruke mer tid på. Enten så svarte de ikke på henvendelsene ellers så var telefonen ute av drift. Avbestilte varen derfor pr. e-post som de sikkert ikke leser heller. Det er ikke mitt jævla problem. Kommer aldri til å kjøpe noe derfra. Makan til surr.
Tok kontakt med Autotech i Sverige. De skal skaffe godsaker, dog ikke Elevate. Virket litt mer interessert i å selge ja. 4 dagers bestillingstid og moms ble trukket fra på ordren.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/1355.jpg
Synd med realcar da, høres ikke bra ut i det hele tatt! Hadde kun telefonisk kontakt med dem da jeg bestilte ferrita-anlegget mitt og det gikk veldig fint.
Blir sikkert bra med de slangene der da! :D
Ikke morro når de er så trege, bra du fant noen andre:)
Jepp. Nå ordner det seg kanskje.
Så på litt styling i dag. Fristende, men i å fall hva skal en gå for. Litt redd for annenhåndsverdi når det blir så drastisk.
30671515, det er en sats med 4 stk. Ca 350,- kr.
Gjør seg med Thor felger :):)
Takk for det Sveinung.
Takk for hjelp der Per :)
Nå må snart deler komme ellers blir det vel avskilting.
Thor felgene er foresten pensjonert og har en lagringstilværelse i bod foreløpig. Kanskje vinterfelger en gang hvis det blir større bremser.
Ellers bare fått på nye plastskilt som nå blir uten kontrollmerker og som da selvfølgelig er litt penere enn de som er pårygget et par ganger foran av hengerfester.
Jeg har Elevate bremseslanger liggende jeg, kom innom du så finner vi en løsning på det.
Ok, muligheten er der. Om vi bytta eller hva.. men da ordner det seg da vettu :)
Slangene ligger nok i tollen. Er det streik der også eller.
Ellers Ikke mye spennende nytt, men nytt skilt fra vegvesenet for å få bort merker/skrap på tallene og endelig VCCN merket i ruta. Det tok sin tid :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2137.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2138.jpg
Digg med den grillen. XC, ikke sant?
Liker speilpynten :cool: Esso Amtmannsvingen? :p
Akkurat fått melding hjemmefra at DHL har vært på døra med stålomspunnede slanger fra Autotech Motorsport.
Så var det å få det gjort! Sendt melding til min mekaniker hjelper som alltid stiller opp.
Bytter bremsevæske og tar olje + filterskift samtidig. 9000 km siden sist oljeskift og det er nok.