Alltid vært blide mot meg på Otta, Lillehammer derimot, skal jeg aldri gjøre noe annet enn å hente eller levere skilt [emoji14]
Grattis uansett ;)
Alltid vært blide mot meg på Otta, Lillehammer derimot, skal jeg aldri gjøre noe annet enn å hente eller levere skilt [emoji14]
Grattis uansett ;)
Har variert endel når jeg har vært der. Aldri hei, aldri et smil, "trekk kølapp!" og sure kontrollører. Men det spørst om jeg har kommet innom på en dårlig dag tidligere. :) Takktakk :) Godt å få slik i vognkort. Blir så mye ekstrajobb å bytte fjører hver pkk
Har hatt 40/40 på røde 240n i 7år nå, aldri fått høre noe på eu[emoji85] men tenkte godkjenne det i sommer, for å ha på 60 fjører [emoji14]
Gratulerer med godkjenningen :)
Takker! Nå slipper jeg å være redd for å bli stoppa av BT etter veien! For når den 'værste' kontrolløren ikke fant noe å pirke på etter nesten 1.5 time i hallen, så finner de vel ingenting på rutinekontroll heller..
Edit: Han nevnte forresten at jeg burde bytte taktrekk [emoji23] [emoji108]
Gratulerer med godkjenning :) taktrekk som henger? trur det gjelder alle 740ar :)
1,5 time for senk å felg? Dææven
Jeg kom halv 9, og han overleverte nøkklene til meg 10.15 eller noe slik. Felgene spurte jeg om etterpå, og han hadde ingen innvendinger på dem, så det var ikke behov for å skrive de i vognkortet. Kom ikke til å bli noe problem så lenge dekkdimensjonen var kurrant sa han.
Neida, taktrekket mitt henger veldig fint, men det er så porøst at fyll og stoff bare går opp i støv og du pirker litt hardt på det :)
Grattis!:D
Så da er det bare å bytte framfjører :D Noen som har liggende 60mm framfjører?
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/993.jpg
Er det ikke på allerede altså? Jeg hadde ikke en pissepause engang etter visning før 60-fjører var på jeg [emoji14] fatter'n så dumt på meg når jeg sa "nå er bilen godkjent" idet jeg plukka ut fjørbenet :rolleyes:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Først og fremst, gratulerer med godkjent. :D
For det andre, at han ikke vil skrive de inn fordi han ikke har noe problemer med de er greit nok, men det er ikke sikkert andre tolker regelverket slik når du blir stoppa ute i trafikken.
Mitt tips er å få så mye som mulig i vognkortet - uansett hvor lite og ubetydelig det virker.
Takk :) Nei jeg ser ikke helt problemet med en ekstra linje i vognkortet med alternativ dekk/felg.. Som du sier, det kan være rom for at andre kontrollører tolker det annerledes. Menmen, jeg får ta det en gang siden :) Jeg spurte også om det ikke hadde noe å si at 740 var levert med 185/65-14 og at eikerfelgene hadde 7% større rulleomkrets. Fikk bare som svar at det ikke kom til å bli noe problem.. :)
Ja, ikkesant, han syns at et avvik på 6.38% (med 225/45.17) er greit og derfor velger han å ikke skrive det opp, mens det faktisk er utenfor det som er tillatt så i en utekontroll vil du få mangellapp på det. Det er utrolig dårlig holdning fra kontrollørens side, men dog tatt rett ut av håndboka til svv, "svar avvikende og aldri det samme to ganger!". :p
Stemmer, jeg har 205/50 så det ble enda værre. Dårlig holdning fra kontrollør ja! Han er kjent for å være veldig nøye og til tider vanskelig, så rart han ikke ville skrive det inn. Sjitt au, er sjelden kontroll her oppi ;)
Hvilken høyde fikk du foran? Skjermkant/senter nav.
Det husker jeg ikke, men skal se på papiret etter jobb :)
Godkjent uten feil :) Gledens dag [emoji106]
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/1001.jpg
Fikk utskrift fra autosys, siden det ikke sto noe om senkesett i det midlertidige vognkortet. Står det mål til skjermkant her da?
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/1028.jpg
Nei, men det står antall vindinger og fjærtykkelse.
Er jeg heldig så står det ikke på vognkortet heller da :)
Hos meg skrev de ikke høyde, bare vindinger :) å 60-fjører er jo tilfeldigvis like mange vindinger, så med mindre noen vil sitte på kne med et speil å lete etter merking er det jo nesten lovlig :rolleyes:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hehehee, så "dumt" [emoji16] [emoji16] Får man svarte 60 fjører nå eller er de røde?