Hvor fikk du tak i Chemical Guys' Green Clean a?....
Printable View
Hvor fikk du tak i Chemical Guys' Green Clean a?....
Scandicshine :)
http://www.scandicshine.no/nettbutik...roducts_id=193, finnes også i større volum...
Holy shit! :eek: Bokstavelig talt... Ser ut som et vidundermiddel det der. Blir det mye jobb å ta hele innertaket eller?
Jeg har veldig lyst til å trekke om taket til mørkegrått men det er ikke første pri riktig ennå.
A
Wipes inneholder jo bare masse fett og oljer som tiltrekker seg møkk! Totalt ubrukelig..
Eneste wipes jeg har brukt som faktisk fungerer er armour-all glass wipes. Men torky og jif universal er fortsatt langt bedre på vinduene ;)
Men du Nubel? Har du tona vinduer foran?
A
Nei, kan ikke si at det er noe mild toning på min, men kunne som sagt tenkt meg det, men ennå mindre enn det er på din ;)
Dekk er ikke noe man skal spare penger på, er greit at den lille delen som er i kontakt med underlaget er kvalitet :D
A
Liten update: nanolotus vindusforsegling lagt på i dag :)
Fikk også imponert fruen med nanolotus-settet for hus-vindusvask som var ganske genialt. Utside og innside av alle vinduer i huset ble vasket skikkelig rene uten noe såpe, på ca 45 minutter. :D Greit med litt goodwill for å bruke enda mer penger på "sånne bil-ting"...
Litt småplukk som skjer...
Mer av innertaket fått smake GreenClean. Jobber meg bakover; sist var det fremre del til ca B-stolpen. I dag ble det fra B-stolpen til C-stolpen, og så blir det vel resten neste gang jeg har tid :rolleyes:
Fikk også renset gulvmattene foran (eneste som var skitne), og lagt på dekkfornyer. Jeg syntes i utgangspunktet dekkene mine var svarte og fine, men GUD BEDRE så mye svartere de ble :D Nå skal det vel regne hele helgen, men straks det blir litt penere vær skal jeg få tatt bilder hvis det er noe farge igjen...
Tok en liten videosnutt fra første kjøretur i regn faktisk, skal se om jeg får den på nett... Hvis ikke du mente bilde av nyvaskede vinduer på huset? :p
Begge deler :D hehe
Artig bieffekt av nanobehandlingen av frontruten: Nå virker det som vannet som flyr oppover ruten kommer inn i bilen på et vis... var vått i høyre og venstre fremre hjørne av takluken etter langtur i regnvær.
Så ikke ut som det kom ned takluken, så det kan nesten virke som det siger inn ved toppen av frontruten og følger innsiden av taket bak til takluken før det ledes ned til taktrekket.
Ikke mye vann heldigvis, men noe må tydeligvis utbedres :)
Oi, det høres ikke bra ut.. Men kan nanobehandlingen ha noe med det å gjøre da? Er jo bare en hinne på ruta det vel?
A
denne nanobehandlingen... bilder, info og erfaringer....
... and GO!
I dag fikk bilen plutselig ny hovedbryter til el-vindu gitt. Ser på den gamle at den er merket "10:23.08.10", og den nye hadde noe tilsvarende bare med "03.11" til slutt. Jeg har hørt at dette er et svakt punkt, men er det mulig de fire siste tallene er produksjonsmåned og år? I så fall har den ikke vart et år engang...
Lightyear: Nanobehandlingen er eneste jeg har gjort med bilen den siste tiden, men det er kanskje en logisk kortslutning å si lekkasjen skyldes det. Da jeg åpnet takluken lå det ikke mer vann der enn det som naturlig renner inn fra delvis vått tak når den åpnes. Så da tenker jeg at vanndråper i høy fart oppover frontruten kan ha en viss penetrerende effekt på tettingen langs toppen av den...
mrstfu: mer info og film kommer senere i dag :)
Trodde jeg skulle klare å enkelt vri denne 90 grader, men sånn gikk det ikke... Dere får heller vri skjermen i steden :)
Ruteforsegling fra Nanolotus:
http://www.nanolotus.dk/files/products/154/b/3.jpg
Hele poenget her er å gjøre vindusruten så glatt/friksjonsfri at vann ikke flyter utover, men blir til perler (som på nyvokset bil) og triller av.
Veldig enkelt å legge på, tok litt over en halvtime på første forsøk for alle 8 vinduene på bilen min. Må herde i ca en time etter dette, kan slippe unna med litt mindre hvis det er varmt og fint vær :) Jeg lot viskerene stå ut fra ruten over natten, men vet ikke om det er nødvendig. Alt som trengs (bortsett fra vann til å fukte svampen med) følger med.
Bonus1: Bedre sikt!
Bonus2: Mindre refleksjoner fra møtende trafikk om natten (tenk ny vs "sandblåst" frontrute)
Bonus3: Dette skal vare lenge nok til at is på frontruten blir en utfordring... men isen klarer heller ikke feste seg så godt, så skraping blir mye lettere :)
Ulempe: Blir sittende å stirre på vanndråper i steden for veien... :rolleyes:
Sånn får du fra Volvo originalt også, fungerer utmerket :)
Mange finen produkter man får kjøpt :) Jeg tar forntruta med polish samtidig som jeg tar bilen - fungerer også på samme måten. Polerte bilen sist i fjor sommer - og kunne i dag kjøre tur retur Levanger med frontrute der vannet bare prelte av akkurat som på videoen din :-) Men min bil står så å si alltid i garasje når den ikke brukes eller at jeg er på jobb, har sikkert mye å si for hvor lenge polishen holder seg i lakken/ruta...
hgnubel: vær varsom på att forseglingen ikke er så glad i spylervæske konsentrat (tensider) eller vaskeprogram som inneholder voks, som på f.eks bensinstasjon ;)